Raammechanisme of raammotor kapot golf 5 gti 3 deurs

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
AJGTI
Berichten: 134
Lid geworden op: 05 jul 2015, 21:34
Type auto: MK5 GTI DSG

Raammechanisme of raammotor kapot golf 5 gti 3 deurs

Bericht door AJGTI »

Hallo,

Vanmiddag stond mijn raam open tijdens het rijden en hoorde ik een knal, ik had geen idee wat het was totdat ik het passagiersraam dicht wou doen.

Die doet het niet meer je hoort de raammotor zacht eventjes maar gebeurd niks na een paar keer klikken hoor je de raammotor ook niet meer.
Ik kan het raam met de hand helemaal omhoog en naar beneden duwen zonder dat deze naar beneden valt.

Zou mijn raammotor kapot zijn of het mechanisme?
Het betreft een golf 5 gti 3 deurs.

Hier 2 filmpjes:

https://m.youtube.com/watch?v=GyOGEWvmp ... e=youtu.be

https://m.youtube.com/watch?v=K7utZGGv5B0
Henniej
Berichten: 1364
Lid geworden op: 29 dec 2016, 10:32

Re: Raammechanisme of raammotor kapot golf 5 gti 3 deurs

Bericht door Henniej »

Binnen paneel netjes demonteren kom je er zo achter. Motor hoor je denk dat die uit de slag is geraakt waardoor je raam niet meer hoog en laag kan. Maar dat die dan weer even niet werkt is vreemd om toch zeker te zijn deurpaneel netjes demonteren.
Account niet in gebruik! 🤷🏼‍♂️
Gebruikersavatar
AJGTI
Berichten: 134
Lid geworden op: 05 jul 2015, 21:34
Type auto: MK5 GTI DSG

Re: Raammechanisme of raammotor kapot golf 5 gti 3 deurs

Bericht door AJGTI »

Ik zag dat bij golf 5 het buitenpaneel eraf moet om bij het raammechanisme te komen, dat houd mij beetje tegen om het zelf te doen..
Henniej
Berichten: 1364
Lid geworden op: 29 dec 2016, 10:32

Re: Raammechanisme of raammotor kapot golf 5 gti 3 deurs

Bericht door Henniej »

Jaa jaa! Klopt ben ik helemaal vergeten! Klopt buitenpaneel netjes er uit halen het zijn torx schroefjes. Kwartier werk alleen voorzichtig te werk gaan is makkelijker zelfs. Duidelijker en meer zichtbaar dan de binnenpaneel!
Account niet in gebruik! 🤷🏼‍♂️
Gebruikersavatar
AJGTI
Berichten: 134
Lid geworden op: 05 jul 2015, 21:34
Type auto: MK5 GTI DSG

Re: Raammechanisme of raammotor kapot golf 5 gti 3 deurs

Bericht door AJGTI »

Zit het mechanisme bij golf 5 met torx vast of net als golf 4 gepopnageld?
Henniej
Berichten: 1364
Lid geworden op: 29 dec 2016, 10:32

Re: Raammechanisme of raammotor kapot golf 5 gti 3 deurs

Bericht door Henniej »

Doe de deur open & dan zie je allemaal torx schroefjes denk toch stuk of 15 a 20 loshalen en dan heb je nog de hendel van de deur voorzichtig klikken heb je de boel zo er uit.

Golf 4 weet ik niet.
Account niet in gebruik! 🤷🏼‍♂️
Gebruikersavatar
MK5benGTI
Berichten: 1209
Lid geworden op: 10 sep 2014, 19:38
Type auto: Golf MK 5 GTI
Locatie: Leeuwarden

Re: Raammechanisme of raammotor kapot golf 5 gti 3 deurs

Bericht door MK5benGTI »

Binnenpaneel hoeft er niet af. Buitenpaneel heb je er af met drie torx-20 stroefjes aan de onderzijde en 4-5 aan de scharnier zijde. Voordat je het buitenpaneel er afhaalt moet je het slot demonteren. Kapje kun je er zo afhalen en dan kun je met wat gepruts de hendel eruit halen. MArkeer ff het veertje wat de hendel opspanning houdt! Bij het terugmonteren moet deze niet te strak of te zacht afgesteld staan. Anders krijg je de deur dus niet meer open. (Slechte ervaring moet ik je zeggen!)

Achter de deurhendel zit nog 1 schroefje en dan heb je de plaat eraf. Zoals ik het lees is je raammechanisme aan poeier. Bekend 'probleem'.
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten