Golf 4 elektrische ramen.

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
tdibertje
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 okt 2017, 20:11
Type auto: Golf 4 V5

Golf 4 elektrische ramen.

Bericht door tdibertje »

Hallo VW-vrienden,
Ik ben bezig met het ombouwen van handbediende ramen en spiegels naar de elektrische variant.

De auto waar dit inkomt is een Golf 4, bouwjaar 1999. Het gaat om een 2/3 deurs basis model.
Deze auto heeft dit jaar (Eigenlijk vanaf vorig jaar) een engine swap gekregen, van 1,6 SR motor (AKL) naar 2,3 V5 (AQN). De donor was een Engelse Golf 4 bouwjaar 2002, 4/5 deurs Highline.
Ik heb naast de motor en de versnellingsbak ook alle onderdelen die hierbij horen overgezet.
Van de elektronica heb ik ook alles overgezet, behalve de Airbag.
Zover ik heb na kunnen gaan werkt alles naar behoren, behalve een kleinigheid bij de motor-elektronica. Maar dat is een ander verhaal.

Zoals gezegd, ben ik nu bezig met de elektrische ramen en spiegels en ben ik nu op een probleem gestuit. De bekabeling en de nodige aansluitingen voor de connectoren naar de portieren en de comfortmodule in de auto had ik al eerder gemaakt en heb ik eerst een tijdje met de originele portieren gereden. Nu heb ik op de sloop een set elektrische spiegels en elektrische ramen gekocht en deze in mijn auto ingebouwd, met de bijhorende kabelbomen uiteraard. Verder heb ik de comfortmodule uit de donorauto gebruikt.

Als ik alles aansluit werken de ramen en spiegels niet, ook niet op contact. De centrale vergrendeling wel (schakelaar op de bestuurdersportier).
Als ik VAG-COM er aanhang, krijg ik wel contact met de comfort-module en geeft deze aan dat hij geen verbinding heeft met de portiermodules. Hij zoekt contact met 4 portiermodules. Ik heb de coding willen veranderen van 00258 naar 00064 (dacht ik), maar dat heeft hij niet overgenomen.
Verder, als ik het linkerportier ontkoppel (stekker los maak), kan ik het rechter raam bedienen met de schakelaar op dat portier. Ook in dit geval vind de comfortmodule de rechter portiermodule niet.
Ik heb de spanningen op de 2 buslijnen (can-H en can-L) gemeten en op de lijnen uit de linker module komen ongeveer 0,2 tot 0,3 V. En uit de comfortmodule en de rechter module komen op de ene lijn 11,4 V en de andere lijn 2,5 V (ongeveer, ik ben de exacte waarden vergeten.). Hieruit zou ik concluderen dat de linker module niet in orde is.

Maar nu weet ik niet waarom de comfortmodule de portiermodules niet ziet?

Is er iemand die mijn portiermodule en mijn comfortmodule kan testen of mij kan vertellen hoe ik er achter kom of deze modules nog goed zijn?

Alvast bedankt voor de hulp en de tips.
Mvg. tdibertje.
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten