OBD foutcode

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
VW040
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jan 2018, 10:23
Type auto: New Beetle

OBD foutcode

Bericht door VW040 »

Goedemorgen,

Zelf ben ik nieuw hier, sinds vandaag, en ik heb een paar vragen. Mijn VW Beetle uit 2000 geeft een aantal storingsmeldingen en wellicht dat een van jullie mij hier van informatie of, het liefst, een oplossing kan voorzien.

Een tijdje geleden heb ik een OBDII scanner aangeschaft en aangezien het oranje motorlampje aan 'floepte' heb ik de scanner gebruikt en kreeg ik de onderstaande meldingen in beeld:

1. P1128 bank 1 mengsel adaptieve lucht (multi) systeem te arm
2. P0301 cyl. 1 overslaan herkent
3. P0300 misfiring herkent
4. P0116 koelvloeistof temp zend G62 implausibel signaal

Wie kan mij vooruit helpen?

Mvgr.

Wim
Gebruikersavatar
NielsED30
Berichten: 1231
Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
Type auto: MK7 GTI Clubsport
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: OBD foutcode

Bericht door NielsED30 »

Storing 1 zegt eigenlijk dat hij te weinig brandstof heeft in het mengsel, dat komt meestal door valse lucht. Check alle inlaatslangen, carterontluchtingsslangen en vacuumslangen op scheuren.

Storing 2 en 3 hebben met elkaar te maken, een misfire (cilinderoverslag) kan komen door een paar dingen: Geen/weinig brandstof, geen vonk of geen compressie. In grote lijnen zijn dat de 3 zaken die ermee te maken hebben. Denk dus aan bobine, bougies, injector etc.

Storing 4 is de KVS sensor welke in de flens zit aan de linkerkant van je motor (links als je in de auto zit). De zwarte plastic flens zit boven de versnellingsbak, en daar zit een sensor in gedrukt met een o-ring en word geborgd door een plastic klem. Sensor even vervangen, kan namelijk warme start problemen veroorzaken!
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM

Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten