Afwerking bekabeling versterker mk5 GT Sport

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
RR_VW
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 nov 2017, 19:52
Type auto: Golf MK5 GT

Afwerking bekabeling versterker mk5 GT Sport

Bericht door RR_VW »

Beste VAG liefhebbers,

Ik ben bezig met een audio upgrade in me mk5, 3-weg speakerset en versterker van Audio System.
De speakers heb ik al vervangen en zit nu in het bekabelingproces om alles aan te sluiten op de versterker. Het plan is om de versterker onder de bestuurdersstoel te plaatsen, zodat ik de kortste weg neem voor het bekabelen. De voeding vanuit de accu heb ik gelegd, maar zit nu een beetje vast bij het punt om de speakerkabels en rca kabels weg te werken. En de massa kabel ben ik van plan te monteren aan een bout van de stoel.

Hoe kan ik het beste de rca en speaker kabels leggen en netjes wegwerken?

Ik hoor graag van jullie!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
RR_VW
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 nov 2017, 19:52
Type auto: Golf MK5 GT

Re: Afwerking bekabeling versterker mk5 GT Sport

Bericht door RR_VW »

niemand? :roll:
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Afwerking bekabeling versterker mk5 GT Sport

Bericht door bzb »

onder de bekleding vrotten lijkt mij?
Gebruikersavatar
ominous
Berichten: 236
Lid geworden op: 01 sep 2013, 19:57
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Afwerking bekabeling versterker mk5 GT Sport

Bericht door ominous »

ik denk dat ik zou proberen om t via middenconsole te leggen. Ik ben niet zn fan van om +/- naast de RCA kabels te leggen (storing).
Just asking :p
RR_VW
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 nov 2017, 19:52
Type auto: Golf MK5 GT

Re: Afwerking bekabeling versterker mk5 GT Sport

Bericht door RR_VW »

Ja, ik ga denk ik de stoel eruit halen en dan proberen om de kabels onder de vloerbedekking door te trekken langs de middentunnel.
Speaker kabels en rca kabels mogen wel bij elkaar liggen?
Mzwanepolski
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 mar 2018, 07:07
Type auto: Golf VI GTI
Locatie: Ijsselmuiden

Re: Afwerking bekabeling versterker mk5 GT Sport

Bericht door Mzwanepolski »

Bij de transporter t5 zit een loos tap eind onder de bestuurder stoel die rechtstreeks op de carroserie zit. Zat onder de vloer bekleding. Bij de golf 5 weet ik niet of die er zit. De bout van de stoel is geen goede massa, heeft mij een keer een versterker gekost bij de transporter. Als je wel de bout van de stoel gebruikt, even met een multimeter de weerstand meten als je de massa kabel aangesloten hebt. Deze moet heel erg laag zijn. Zal denk ik rond de 0,2 ohm uitkomen als je een goede massa hebt.
RR_VW
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 nov 2017, 19:52
Type auto: Golf MK5 GT

Re: Afwerking bekabeling versterker mk5 GT Sport

Bericht door RR_VW »

Mzwanepolski schreef: 06 apr 2018, 07:01 Bij de transporter t5 zit een loos tap eind onder de bestuurder stoel die rechtstreeks op de carroserie zit. Zat onder de vloer bekleding. Bij de golf 5 weet ik niet of die er zit. De bout van de stoel is geen goede massa, heeft mij een keer een versterker gekost Afbeelding bij de transporter. Als je wel de bout van de stoel gebruikt, even met een multimeter de weerstand meten als je de massa kabel aangesloten hebt. Deze moet heel erg laag zijn. Zal denk ik rond de 0,2 ohm uitkomen als je een goede massa hebt.
Ok thanks voor de tip! had je wel de bout en oppervlakte goed geschuurd?
Mzwanepolski
Berichten: 21
Lid geworden op: 22 mar 2018, 07:07
Type auto: Golf VI GTI
Locatie: Ijsselmuiden

Re: Afwerking bekabeling versterker mk5 GT Sport

Bericht door Mzwanepolski »

RR_VW schreef:
Mzwanepolski schreef: 06 apr 2018, 07:01 Bij de transporter t5 zit een loos tap eind onder de bestuurder stoel die rechtstreeks op de carroserie zit. Zat onder de vloer bekleding. Bij de golf 5 weet ik niet of die er zit. De bout van de stoel is geen goede massa, heeft mij een keer een versterker gekost Afbeelding bij de transporter. Als je wel de bout van de stoel gebruikt, even met een multimeter de weerstand meten als je de massa kabel aangesloten hebt. Deze moet heel erg laag zijn. Zal denk ik rond de 0,2 ohm uitkomen als je een goede massa hebt.
Ok thanks voor de tip! had je wel de bout en oppervlakte goed geschuurd?
Ja wel geschuurd, alleen heeft de transporter nog een extra frame waar de stoel boven op staat. Dat is bij mij toen het probleem geweest.
RR_VW
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 nov 2017, 19:52
Type auto: Golf MK5 GT

Re: Afwerking bekabeling versterker mk5 GT Sport

Bericht door RR_VW »

Alles is gelukt, inderdaad stoel eruit en dan gaat het een stuk makkelijker! thnx
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten