Rns510 geluid uitgevallen dynaudio

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Reob84
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 jul 2018, 14:58
Type auto: Golf MK6 GTD

Rns510 geluid uitgevallen dynaudio

Bericht door Reob84 »

Hallo,

Afgelopen week tijdens het hele warme weer is mijn Rns510 ineens zonder geluid.

Ik was aan het rijden, en de radio speelde gewoon nog geluid af.
Toen ben ik gaan tanken, en hierna de auto gestart en kwam er geen geluid meer uit de speakers. Het systeem bleef kort hiervoor even op ‘initializing’ staan met zwart beeld. En hierna dus geen geluid meer uit de speakers.

Moet die nu opnieuw ingeleerd worden? Verder werkt de RNS510 gewoon naar behoren. Kan alles bedienen. Alleen geen geluid meer uit de speakers.

Golf6 2010

Alvast bedankt


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Step-han
Beheerder
Berichten: 250
Lid geworden op: 06 nov 2016, 23:16
Type auto: BMW F30 330e

Re: Rns510 geluid uitgevallen dynaudio

Bericht door Step-han »

Ik had vorig jaar ongeveer hetzelfde. Ineens geen geluid meer en mijn systeem stond in het Duits.

Zodra ik de taal van het systeem weer naar Nederlands wilde veranderen liep alles vast. Bij mij was enige optie nieuwe firmware via de dealer. Daarmee kwam het geluid ook weer terug. Is op internet nog wat het een en ander over dit probleem te vinden.
BMW 330e '16 - Stage 2 - 400pk/600Nm
Opel Corsa C '06 - 1.2 16v - 80pk/110Nm


Ex: BMW M135i '13 - Stage 2+ - 430pk/630Nm - M-Performance LSD
Ex: Golf 6 GTD Deep Black Pearl '11 - JD Stage 2 - 222pk/490Nm - CobraSport Venom Performance Exhaust - VW Salvador 18"
Ex: Opel Astra G '02 - 1.8 16v - Stage 1 - 135pk/183Nm
Ex: Opel Astra G '98 - 1.6 8v - 75pk/128Nm
Gebruikersavatar
Reob84
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 jul 2018, 14:58
Type auto: Golf MK6 GTD

Re: Rns510 geluid uitgevallen dynaudio

Bericht door Reob84 »

Hej bedankt voor je reply!

Nu je het zo zegt, bij mij indd hetzelfde verhaal. Systeem in het duits, en als je taal wilt veranderen loopt het systeem vast dus....

Oke dit word dus een ritje naar een vw dealer zo te lezen.

Weet ik voorlopig even voldoende,

Bedankt


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Reob84
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 jul 2018, 14:58
Type auto: Golf MK6 GTD

Re: Rns510 geluid uitgevallen dynaudio

Bericht door Reob84 »

Ben inmiddels een aantal bedrijven en een dealer verder.

Dealer hier in sneek durft niet iets duidelijks af te geven waar het probleem ligt.

Verder een aantal reparatie bedrijven tbv electronics geven aan dat er inwendig een printplaat oid defect is.

Ze komen alleemaal met prijzen rond 350-450€ .

Terwijl ik aangeef en ook de fora laat lezen vanwege dit probleem her en der duidelijk omschreven is. En opgelost werd met nieuwe firmware.

Is er iemand in friesland - groningen hier uit t forum die er verstand van heeft?
Want ik heb het idee dat er liever geld verdiend word op een hardware reparatie ipv een software aanpassing.

Grtss


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Step-han
Beheerder
Berichten: 250
Lid geworden op: 06 nov 2016, 23:16
Type auto: BMW F30 330e

Re: Rns510 geluid uitgevallen dynaudio

Bericht door Step-han »

Reob84 schreef: 14 aug 2018, 10:18 Ben inmiddels een aantal bedrijven en een dealer verder.

Dealer hier in sneek durft niet iets duidelijks af te geven waar het probleem ligt.

Verder een aantal reparatie bedrijven tbv electronics geven aan dat er inwendig een printplaat oid defect is.

Ze komen alleemaal met prijzen rond 350-450€ .

Terwijl ik aangeef en ook de fora laat lezen vanwege dit probleem her en der duidelijk omschreven is. En opgelost werd met nieuwe firmware.

Is er iemand in friesland - groningen hier uit t forum die er verstand van heeft?
Want ik heb het idee dat er liever geld verdiend word op een hardware reparatie ipv een software aanpassing.

Grtss


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik moest destijds €85 aftikken bij Pouw in Zwolle.

Als je op internet zoekt met de combinaties geen geluid + de taal niet kunnen veranderen vind je best veel. Voorbeeld: http://www.vwaudiforum.co.uk/forum/show ... -in-German

Firmware update is de enige optie om het op te lossen.
BMW 330e '16 - Stage 2 - 400pk/600Nm
Opel Corsa C '06 - 1.2 16v - 80pk/110Nm


Ex: BMW M135i '13 - Stage 2+ - 430pk/630Nm - M-Performance LSD
Ex: Golf 6 GTD Deep Black Pearl '11 - JD Stage 2 - 222pk/490Nm - CobraSport Venom Performance Exhaust - VW Salvador 18"
Ex: Opel Astra G '02 - 1.8 16v - Stage 1 - 135pk/183Nm
Ex: Opel Astra G '98 - 1.6 8v - 75pk/128Nm
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 21 gasten