Defa alarm instellen

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Mit46
Berichten: 115
Lid geworden op: 05 sep 2018, 14:11
Type auto: Golf MK7 GTI

Defa alarm instellen

Bericht door Mit46 »

Mijn alarm maakt geen signaal bliepjes meer nadat de accu leeg was. Ik heb eigenlijk niet getest of die wel geluid maakt als die afgaat. De lampjes doen het nog wel dus ik vermoed van wel, maar dat ga ik morgen even testen.

Sinds ik de auto heb en tot vorige week maakte de auto geluid bij het openen (bliep bliep), bij het sluiten (bliep) en als waarschuwing voordat het alarm af zou gaan. Vooral dat laatste mis ik, want soms vergeet ik het alarm uit te schakelen als in instap.

De auto gaat op slot en op alarm met de oem sleutel \ afstandsbediening. Open maak ik deze ook met de sleutel, maar het alarm uitschakelen moet met een losse afstandsbediening (met 1 knop). Als je de auto open maakt, maar niet van alarm haalt dan waarschuw die middels snelle korte bliepjes na 20 seconden ofzo voordat het alarm gaat. Ook gaat de led bij het voorruit sneller knipperen als indicator \ waarschuwing tijdens die bliepjes. De led knippert nog wel snel, maar de bliepjes doen het niet meer.

Ik heb in het setup menu van de auto gekeken, maar daar heb ik geen instelling (heeft er volgens mij ook nooit gezeten).

De auto heeft \ had een origineel alarm denk ik, omdat er een lampje in de deur zit (OEM meen ik), maar deze is vervangen of uitgebreid met een Defa alarm (lampje bij het voorruit).

Ik heb een aantal gebruikershandleidingen gevonden, maar in geen 1 hier iets over kunnen lezen.

Iemand die dit weet?

Betreft een Golf 7 GTI 2013
Henniej
Berichten: 1364
Lid geworden op: 29 dec 2016, 10:32

Re: Defa alarm instellen

Bericht door Henniej »

Defa heeft zijn eigen instellingen dit kan je uitlezen met zijn eigen defa software, kan je alles bekijken. Hoe vaak de alarm is af gegaan en hoe zwaar de gevoeligheid instellingen etc staan en een aantal opties kan bijwerken en instellen.

Dat je de auto opslot doet moet je eigenlijk wel een bliep horen, en bij het openen ook en nog op de onafhankelijke knopje drukken zo dat de alarm niet af moet gaan.

Denk niet dat jij een probleem heb, doe eens de ramen openen en sluiten en bliep te drukken, of je het daarna wel weer hoort.

Dus, auto de ramen openen sluiten en drie keer op de onafhankelijke knopje drukken.
Account niet in gebruik! 🤷🏼‍♂️
Mit46
Berichten: 115
Lid geworden op: 05 sep 2018, 14:11
Type auto: Golf MK7 GTI

Re: Defa alarm instellen

Bericht door Mit46 »

Ik ga dat vanmiddag eens proberen en meteen ook eens kijken of die uberhaupt nog wel geluid maakt als die afgaat.

Kom ik er niet uit dat ga ik eens Googlen naar een Defa leverancier \ inbouwer.

Bedankt voor de info!!!
Mit46
Berichten: 115
Lid geworden op: 05 sep 2018, 14:11
Type auto: Golf MK7 GTI

Re: Defa alarm instellen

Bericht door Mit46 »

Net even gekeken en het alarm maakt helemaal geen geluid meer. :(

De alarmlichten gaan wel knipperen en het ledje ook, maar het geluid blijft weg.

Morgen maar eens mijn garage bellen om te vragen of dit iets is wat zij kunnen bekijken. Als ik een twijfelachtig antwoord krijg ga ik denk ik maar meteen opzoek naar een "Defa alarm installateur".
Henniej
Berichten: 1364
Lid geworden op: 29 dec 2016, 10:32

Re: Defa alarm instellen

Bericht door Henniej »

Een erkend alarm installateur die zal zo weten wat er aan de hand is.
Account niet in gebruik! 🤷🏼‍♂️
Mit46
Berichten: 115
Lid geworden op: 05 sep 2018, 14:11
Type auto: Golf MK7 GTI

Re: Defa alarm instellen

Bericht door Mit46 »

Ik heb voor 25 maart een afspraak staat bij de garage voor onderhoud. Gaan ze ook accu nakijken en indien nodig vervangen (tot op heden geen problemen meer gehad).

Zij hebben mij vandaag een adres van een installateur gegeven in Apeldoorn. Daar ga ik morgen contact mee opnemen.

Bedankt voor de hulp.
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten