Golf 4 motorstoringslampje gaat niet aan bij aanzetten contact.

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Guido_Heeling
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 jul 2020, 11:24
Type auto: Golf MK4 V5 GTI 10V

Golf 4 motorstoringslampje gaat niet aan bij aanzetten contact.

Bericht door Guido_Heeling »

Goeiemiddag,

Ik ben sinds 4 maanden de trotse eigenaar van een golf 4 V5 uit 1998, alleen valt het mij op dat hij verschrikkelijk veel drinkt (ik rijd 8,5km op een liter, enkel 100kmp/u op de snelweg) ik lees een bult andere gebruikers netjes 1 op 10-12 kunnen rijden met meer gecombineerd verkeer, terwijl snelweg zuiniger hoort te zijn dan stadsverkeer. Verder is de bandenspanning goed, en loopt er niks stroef of aan. Ook valt het me op dat het motorstoringslampje niet gaat branden als ik de auto op contact heb staan, alle zekeringen zitten er in, en er is niets doorgebrand. Ik heb de auto nog niet uit laten lezen. Heeft iemand een idee waar het gedoe met het lampje aan kan liggen? En waarom die die V5 zo veel drinkt? Alvast bedankt.
Henniej
Berichten: 1364
Lid geworden op: 29 dec 2016, 10:32

Re: Golf 4 motorstoringslampje gaat niet aan bij aanzetten contact.

Bericht door Henniej »

De teller unit demonteren en kijken of er wat voor de lampje is gelapt. Komt voor “ slimme monteurs die snel een probleem oplossen “
Account niet in gebruik! 🤷🏼‍♂️
Guido_Heeling
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 jul 2020, 11:24
Type auto: Golf MK4 V5 GTI 10V

Re: Golf 4 motorstoringslampje gaat niet aan bij aanzetten contact.

Bericht door Guido_Heeling »

Henniej schreef: 31 jul 2020, 20:42 De teller unit demonteren en kijken of er wat voor de lampje is gelapt. Komt voor “ slimme monteurs die snel een probleem oplossen “
Ik ga het proberen! Zou een lekke uitlaat ook invloed hebben op het verbuik? Als de lambdasonde valse lucht leest bijvoorbeeld?
Henniej
Berichten: 1364
Lid geworden op: 29 dec 2016, 10:32

Re: Golf 4 motorstoringslampje gaat niet aan bij aanzetten contact.

Bericht door Henniej »

Lees de auto eerst eens uit met de juiste tool, kom je er zo achter.
Account niet in gebruik! 🤷🏼‍♂️
Guido_Heeling
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 jul 2020, 11:24
Type auto: Golf MK4 V5 GTI 10V

Re: Golf 4 motorstoringslampje gaat niet aan bij aanzetten contact.

Bericht door Guido_Heeling »

Auto is uitgelezen, geen storingen gevonden in alles wat gelezen kon worden. Hoe moet ik de teller unit demonteren? Dat lijkt me nog al een dingetje om niet zo mee te gaan klooien namelijk, maar het is me het ook niet zo veel waard dat ik ermee naar de garage ga.

Bedankt voor de reacties Hennie!
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten