VW identificatie check (golf R mk8)

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Weerstandje
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 feb 2022, 07:40
Type auto: Golf R MK8

VW identificatie check (golf R mk8)

Bericht door Weerstandje »

Ik weet niet helemaal of mijn vraag/opmerking hier juist is in deze rubriek, maar het leek me het meest overeenkomend.

Verleden week heb ik mijn Golf R mk8 opgehaald van de dealer. Fantastische auto, helemaal enthousiast de eerste dagen, enfin dat snap je. Uiteraard ga je bij een nieuw auto alle mogelijkheden langs en om de WE Connect app en het infotainment compleet te maken moest er een VW indent controle uitgevoerd worden via de iPhone. Ik dat dus via de WE Connect app opgestart in mijn enthousiasme…

Daar moesten in een video chat met een telefoniste met een Oost-Europees accent foto’s van mij genomen worden, van mijn rijbewijs vanuit allerlei hoeken… Nu ging dat via de officiële Volkswagen WE Connect app maar ik vroeg me naderhand toch even af ‘hoe veilig is dat en wat doen ze met die info?’. Ik bedoel, identiteit fraude ligt om de hoek en wie zegt me dat dat callcenter of die medewerkers prudent omgaan met zo’n videochat. Ook al is het via Volkswagen?

Wat denken jullie?
Reflexzilver
Berichten: 147
Lid geworden op: 03 mar 2014, 17:05
Type auto: GTI 7 Performance

Re: VW identificatie check (golf R mk8)

Bericht door Reflexzilver »

Ik zou zsm bij VW Dealer navragen of dit de normale/reguliere procedure is bij deze app.
Gebruikersavatar
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: VW identificatie check (golf R mk8)

Bericht door Vissa »

Dit klinkt wel HEEL erg sketchy....
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Weerstandje
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 feb 2022, 07:40
Type auto: Golf R MK8

Re: VW identificatie check (golf R mk8)

Bericht door Weerstandje »

Ik had bij een eerder gesprek met de dealer het wel gehad over dat de vergrendel-functie in de app vrij geschakeld moet worden. Hij deed er nogal luchtig over dus ik dacht dat hij er wel bekend mee was. Zo luchtig dat ik de indruk kreeg dat iedere WE Connect gebruiker die procedure doorloopt. Daarom ging ik ook in de hele procedure mee. Tot ik achteraf dacht ‘dit gaat ver…’.

Er is over de videochat op officiële VW webpagina’s niet heel veel te vinden, maar er wordt ergens wel gezegd dat die procedure bij WE Connect inderdaad bestaat. Ook in de AppStore van Apple zelf staat over deze app vermeld bij ‘aan jou gekoppelde gegevens’ dat er een indentifcatie bij de app is inbegrepen
Nogmaals, de video-chat werd geheel in de WE Connect app zelf gedaan, ik werd niet naar een externe website doorverwezen. De extra functies zijn daarna ook inderdaad vrijgegeven.

Maar ik ben het met jullie eens dat dit allemaal veel te ver gaat. Ik krijg er de rillingen van.
Ik ben (nog) nergens opgelicht en ik wil graag geloven dat het goed zit maar als het gesprek met de VW dealer morgen (het is nu zondag) ook maar ergens een vraagteken oproept ga ik alvast aangifte doen. Ik vindt dit geen manier van doen voor een wereldbedrijf als Volkswagen. Die zouden toch ook moeten snappen dat zoiets fraudegevoelig is.

Ik ben toch benieuwd of andere VW bezitters deze procedure ook doorlopen hebben. Het zag er in de app allemaal zo vanzelfsprekend uit…
Gebruikersavatar
LL7R
Berichten: 254
Lid geworden op: 17 jan 2022, 22:09
Type auto: Golf 7R

Re: VW identificatie check (golf R mk8)

Bericht door LL7R »

Heb ik met mijn Golf 8 leasert ook moeten doen (2 jaar geleden ofzo?) Weliswaar geen R, maar toch moeten doen om Connect voor elkaar te krijgen. Sowieso de boel aan de praat krijgen ging best moeizaam…. Had gehoopt dat VW dat ondertussen allemaal wat beter voor elkaar had, maar zo te horen niet dus…
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten