RNS510 perikelen

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

RNS510 perikelen

Bericht door wehoo »

@GolfL.
Ik heb nog wat info voor je, betreffende update naar nieuwe firmware (SW). Wel in het Duits, maar daar zit wel de meeste informatie.

Wenn man ein C-Gerät (hier C9, HW41) updaten möchte, gibt es etwas zu beachten? Sollte vorher eine Factory-CD eingesetzt werden? Erhält das Gerät wenn eine 40 GB Festplatte verbaut ist (HW41) beim Update von 276x auf 397x eine 3. Partition (derzeit 276x mit 25/15 Partitionierung)? Ist ein Update von 276x auf 397x ohne Zwischenschritte problemlos möglich? Die 3. Partition benötigst du für die eigenen POIs, somit wir ab der FW 38xx die dritte Partition erstellt, auch wenn du eine 30GB Festplatte hättest.

Das Update von 2760 auf die 3970 ist ohne Zwischenschritt möglich,aber nicht zu empfehlen. Durch die Factory der 3800 werden eventuelle Programmfragmente komplett gelöscht.Also erst die 3800 und dann die 3970, somit wäre das der von mir empfohlene Weg.


Noch nen kleiner Hinweis. Weder NickNolte noch ich haben von der 2760 auf die 3790 upgedatet. Die 2760 ist eine sehr unglückliche FW wenn ich es mal so außdrücken darf. Diese FW wurde von Volkswagen wegen diverser Fehler nie freigegeben. Ich würde zurück auf die 2720 gehen und dann auf die 3970. Wobei ich immer den Weg über die 3800 empfehle. 2720 >3800 Factory> 3970.

Kort samengevat: SW 3970 loopt niet vlekkeloos op een RNS510 C-versie. Is ook niet officieel uitgegeven voor de C-versies, maar voor de nieuwe D-versies.

Gr. Wehoo.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Robbie
Berichten: 134
Lid geworden op: 17 apr 2011, 01:25
Type auto: VW GOLF VI GTI DSG
Locatie: Rotterdam

Re: RNS510 perikelen

Bericht door Robbie »

Ik heb al een geheel nieuwe RNS-510 gekregen ,na 2x storing te hebben gehad op de vorige RNS-510 ,de eerste keer had ik totaal geen geluid meer ook niet op de navigatie,ze hebben er toen een update opgedraaid bij de dealer alles werkte weer,dit heeft 1 week geduurd,toen gaf mijn navigatie ineens een kaart van Duitsland en het gehele menu stond in het duits,toen kreeg ik via de dealer een hele nieuwe ,dit was binnen 1 week geregeld.
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: RNS510 perikelen

Bericht door wehoo »

@Robbie.
Het is interessant om te weten welke RNS510-versie je had en welke update (firmware) er op werd gezet. Het kan ook zijn dat de dealer een downgrade deed naar een originele firmware versie die voor je RNS510-versie geschikt (=vrijgegeven) is.

Gr. Wehoo.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Robbie
Berichten: 134
Lid geworden op: 17 apr 2011, 01:25
Type auto: VW GOLF VI GTI DSG
Locatie: Rotterdam

Re: RNS510 perikelen

Bericht door Robbie »

wehoo schreef:@Robbie.
Het is interessant om te weten welke RNS510-versie je had en welke update (firmware) er op werd gezet. Het kan ook zijn dat de dealer een downgrade deed naar een originele firmware versie die voor je RNS510-versie geschikt (=vrijgegeven) is.

Gr. Wehoo.
Dit is voor mij niet meer te achterhalen,het oude toestel is ingeleverd was nl. garantie ,auto is van 8/2009
Gebruikersavatar
GolfL
Berichten: 1533
Lid geworden op: 18 mei 2011, 17:10
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Re: RNS510 perikelen

Bericht door GolfL »

Wehoo,

Er staat ook dat van 2760 naar 3970 niet in 1 stap gedaan kan worden. Misschien heeft Emiel dit niet gedaan.

Zal eerdaags emiel is bellen met betrekking over de nieuwe 7.0/7.1 map. Dan vraag ik ook gelijk waarom hij soms zo lang "wachten aub" zegt...
Vind het toch niet lekker dat hij dat doet.
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: RNS510 perikelen

Bericht door wehoo »

@GolfL.
Ik lees op verschillende fora dat er meer problemen zijn met SW 39xx op C-versies. Problemen waarbij met originele SW-versies de RNS510 weer "op gang" geholpen moet worden. SW39xx wordt door VW alleen voor de RNS510 D-versie uitgebracht.
Of de SW38xx wel werkt is nog twijfelachtig op de C-versies.
Zie: my-gti.com. : http://www.my-gti.com/3093/volkswagen-r ... -3816-3818

Volkswagen heeft ook ondersteuning voor o.a. de RNS510 gelanceerd: Volkswagen NAV Companion RNS510.
http://www.volkswagen.de/de/navigation/ ... mlung.html

Hier können Sie Ihre eigenen POI-Listen-Sammlungen für das RNS 510 zusammenstellen.
Entdecken Sie die vielfältigen Möglichkeiten der Navigation mit eigenen POI-Listen (POI = Point of Interest).
Um diese Funktion nutzen zu können, muss Ihr Gerät nach Produktionswoche 22/2011 gebaut worden sein.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
GolfL
Berichten: 1533
Lid geworden op: 18 mei 2011, 17:10
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Re: RNS510 perikelen

Bericht door GolfL »

Dat is niet zo mooi om te horen dan. Moet emiel daar nogsteeds over contacten. Alleen hij is alleen door de weeks open, dat is zeer ongunstig!.

Er staat inderdaad dat de 38xx niet 100% werkt. Dan zal de 39xx niet veel beter zijn denk ik.

Zal hem morgen is proberen te bellen.
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 81 gasten