KUFATEC E-MFA Turbo druk

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Gebruikersavatar
GolfL
Berichten: 1533
Lid geworden op: 18 mei 2011, 17:10
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Re: KUFATEC E-MFA Turbo druk

Bericht door GolfL »

Is hier al wat meer info over? Zou het graag nog op mijn E-MFA willen.
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Mackdennis
Berichten: 1325
Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
Type auto: Gti v 30edition
Locatie: Haarlem

Re: KUFATEC E-MFA Turbo druk

Bericht door Mackdennis »

Ik heb nog niks gehoord.. Maar zal ook wel niet zo 123 gedaan zijn..
Mischien als meer mensen lucas een mail sturen??

Gewoon lucas van vag techniek een mail sturen!
Hij is in iedergeval wel bereid om er seriues naar te kijken
Bascollin
Berichten: 352
Lid geworden op: 11 dec 2011, 19:21
Type auto: Golf gti USA 2007
Locatie: Zoetermeer

Re: KUFATEC E-MFA Turbo druk

Bericht door Bascollin »

Ik heb de volgende vraag .ik heb gister mijn Kufstein e-mfa in gebouwd maar alles werkt maar de olie temperatuur niet en turbodruk niet maar dat heb ik al gelezen
Maar moet je wat extera doe om olietemperatuur te krijgen
Ze zeggen plug &ply
Of heb ik wat verkeerd gedaan ?
Gr. Bas
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: KUFATEC E-MFA Turbo druk

Bericht door wehoo »

Bascollin schreef:Ik heb de volgende vraag .ik heb gister mijn Kufstein e-mfa in gebouwd maar alles werkt maar de olie temperatuur niet en turbodruk niet maar dat heb ik al gelezen
Maar moet je wat extera doe om olietemperatuur te krijgen
Ze zeggen plug &ply
Of heb ik wat verkeerd gedaan ?
Gr. Bas
Een bijzonder apparaat die "kufstein". :lol:
Wees gerust t.a.v. deze Kufatec. Je kunt niet veel verkeerd doen bij de inbouw. Het is plug&play. De Kufatec E-mfa haalt zijn gegevens van de Canbus. Turbodruk ligt daar niet 'vrij' op, daarom zie je die niet bij de E-mfa in een GTI. Olietemperatuur ligt echter gewoon op de canbus en moet weergegeven worden in de E-mfa.
Ik zou de GTI laten uitlezen, opdat je weet of je olietemp.sensor stuk is.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
GolfL
Berichten: 1533
Lid geworden op: 18 mei 2011, 17:10
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Re: KUFATEC E-MFA Turbo druk

Bericht door GolfL »

Hoe is dit nog afgelopen? Ik ben er eigenlijk nogsteeds in geinteresseerd!

Als ik er op duitse forums naar zoek, lees ik dat het vrijgeschakeld kan worden in de ECU. Dit zal wel makkelijker klinken dan dat het te doen is. Maar ook staat er dat het alleen werkt als je geen Premium FSE hebt. Wat word hiermee bedoelt?

Ik had een houder op mijn dashboard waar een bluetooth module in kon. Deze houder heb ik weggehaald(ander dashboard) en de module onder de stoel heb ik losgekoppeld. Daarvoor teruggekomen is mijn E-MFA premium(dus met bluetooth op RNS510).
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: KUFATEC E-MFA Turbo druk

Bericht door wehoo »

Klopt inderdaad dat turbodruk weergegeven kan worden in een zogenaamde E-MFA module. Echter niet in de Kufatec module. Er zijn leveranciers van andere modules; ergens genoemd op het forum, die in hun systeem de vrijschakeling hebben. Deze zit echter niet direct op de OBD poort (Canbus) van de GTI. Het zit dieper in het systeem. De vrijschakeling van turbodruk wordt bij die leveranciers alleen gedaan in combinatie met tuning bij hen.
Dit verhaal staat in feite los van het bluetooth gebeuren. E-MFA premium zegt even niets. Het is of E-MFA (extended MFA, werkt alleen op de + versie en met rood display) geleverd door Kufatec. De E-MFA is ook geintegreerd in de Kufatec Fiscon Basic Plus. Premium duidt op de originele VW bluetooth module.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Wilcoos
Berichten: 1601
Lid geworden op: 12 mei 2011, 00:00
Type auto: Golf GTI V

Re: KUFATEC E-MFA Turbo druk

Bericht door Wilcoos »

Dat duitse verhaal komt van euro performance, die kan dit icm een chip vrijschakelen / omprogrammeren.
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: KUFATEC E-MFA Turbo druk

Bericht door wehoo »

Wilcoos schreef:Dat duitse verhaal komt van euro performance, die kan dit icm een chip vrijschakelen / omprogrammeren.
Er zijn meer aanbieders. Destijds contact met bijna allen gehad. Ze doen het alleen in combinatie met een door hen uitgevoerde tuning.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
GolfL
Berichten: 1533
Lid geworden op: 18 mei 2011, 17:10
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Re: KUFATEC E-MFA Turbo druk

Bericht door GolfL »

wehoo schreef:Klopt inderdaad dat turbodruk weergegeven kan worden in een zogenaamde E-MFA module. Echter niet in de Kufatec module. Er zijn leveranciers van andere modules; ergens genoemd op het forum, die in hun systeem de vrijschakeling hebben. Deze zit echter niet direct op de OBD poort (Canbus) van de GTI. Het zit dieper in het systeem. De vrijschakeling van turbodruk wordt bij die leveranciers alleen gedaan in combinatie met tuning bij hen.
Dit verhaal staat in feite los van het bluetooth gebeuren. E-MFA premium zegt even niets. Het is of E-MFA (extended MFA, werkt alleen op de + versie en met rood display) geleverd door Kufatec. De E-MFA is ook geintegreerd in de Kufatec Fiscon Basic Plus. Premium duidt op de originele VW bluetooth module.

Dus als ik dit goed begrijp kan de turbodruk niet eens worden weergeven op mijn Kufatec premium module? Waar E-MFA als "goodie" erbij zit. Ik heb ook een MFA+ (groot scherm dus)
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: KUFATEC E-MFA Turbo druk

Bericht door wehoo »

Nee.... maar wat is een Kufatec premium module?
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
GolfL
Berichten: 1533
Lid geworden op: 18 mei 2011, 17:10
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Re: KUFATEC E-MFA Turbo druk

Bericht door GolfL »

Oops, foutje bedoel Kufatec Basic Plus module.

Dus ook al laat ik deze vrijschakeling doen, omdat ik een Kufatec Basic plus module heb (en geen losse E-MFA module van kufatec zonder BT), zou de turbodruk niet te zien zijn.
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: KUFATEC E-MFA Turbo druk

Bericht door wehoo »

Ik heb dezelfde module: Kufatec Fiscon Basic Plus. E-MFA is hierin geïntegreerd.
Wat bedoel je met vrijschakeling? Deze module heeft geen vrijschakeling nodig.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
GolfL
Berichten: 1533
Lid geworden op: 18 mei 2011, 17:10
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Re: KUFATEC E-MFA Turbo druk

Bericht door GolfL »

Door de tuner de ECU aan laten passen (vrijschakelen) zodat de turbodruk wel weergeven word in het scherm. Volgens de duitsers is het "een code" veranderen.
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: KUFATEC E-MFA Turbo druk

Bericht door wehoo »

Dan ben ik benieuwd welke tuner dit voor je doet. Het zit iets dieper in het "systeem". De gerenommeerde (Duitse) tuners geven hun kennis hierover uiteraard niet prijs. Ze doen het voor je als je hun module koopt en daar een tuning laat uitvoeren. Hierover loopt al een draadje op dit forum. En dan wordt ook nog aangegeven dat het niet werkt met de Kufatec module.
Destijds verschillende Duitse tuners hiervoor benaderd: het kan niet met Kufatec en inclusief tuning, maar is zeer prijzig.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
GolfL
Berichten: 1533
Lid geworden op: 18 mei 2011, 17:10
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Re: KUFATEC E-MFA Turbo druk

Bericht door GolfL »

Op pagina 1 heeft Mackdennis Kufatec gemailt, hierop werd geantwoord dat het mogelijk was en dat hij moest zoeken op golf5gti.com.

Dus de fabrikant zegt dat het wel kan? Maar zoals je zei, de tuner die het kan;geeft zijn geheim niet prijs.
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: KUFATEC E-MFA Turbo druk

Bericht door wehoo »

Turbo Performance is sponsor van golf5gti.com ;) :D
Ook op dat forum maakt hij "het geheim" niet bekend.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
GolfL
Berichten: 1533
Lid geworden op: 18 mei 2011, 17:10
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Re: KUFATEC E-MFA Turbo druk

Bericht door GolfL »

Zucht :lol:

Kon het allemaal maar makkelijker, zou het graag aan willen hebben!
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: KUFATEC E-MFA Turbo druk

Bericht door wehoo »

Quanta costa is het dat op die manier m.i. niet waard.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
theo
Global Moderator
Berichten: 920
Lid geworden op: 25 jun 2011, 18:38
Type auto: Polo GTI+BMW X5 F15
Locatie: Gelderland

Re: KUFATEC E-MFA Turbo druk

Bericht door theo »

Zucht,.... Kufatec begint nu toch echt zwaar achter te lopen omdat ze nog steeds de witte/kleuren MFA niet geheel ondersteunen...
Gebruikersavatar
GolfL
Berichten: 1533
Lid geworden op: 18 mei 2011, 17:10
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Re: KUFATEC E-MFA Turbo druk

Bericht door GolfL »

@wehoo

Idem,
Ik gooi dit idee dan maar weer in de sloot ;).

Jammer
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten