Rns 510

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
volkswagengolf5
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 jul 2013, 16:49
Type auto: golf 5 2.0 tdi

Rns 510

Bericht door volkswagengolf5 »

Hallo ik ben nieuw op dit forum en heb al veel gelezen over de rns 510, helaas kom ik er niet zo lekker uit dus sorry dat ik een nieuwe praat onderwerp start.

Ik ben Wesley en heb sinds 2 maanden een vw golf 2.0 tdi uit 2005 (duitsland) hij is overgekomen in 2007 naar nederland :-) de auto is geleverd met een mdf-2 radio met een telefoon oplader ofzo(zie foto 1) er is door de vorige eigenaar een RNS 510 (ik denk B versie) in gezet.

Nu heb ik een paar vragen.

1: Ik zou graag willen bellen met mijn rns510 maar als ik op Phone druk gaat het geluid uit! er valt dus niks in te stellen qua telefoon gebeuren moet er een telefoonmodule of bluetooth module in ofzo?

2: Ik heb oude software van de radio weet niet welke maar de navi geeft geen borden weer of hoe hard je ergens mag rijden! Ik wil hem graag update maar ik lees dat je maar tot 1100 kan update want na 1100 trek hij je accu leeg klopt dat? Hoe kan ik het oplossen door een can gateaway te kopen ofzo? en hoeveel kost dat?

3: Ik kan bv op marktplaats een navi update doen naar versie 2013( volgens mij v9) voor 30 euro voor dvd. Is dat aan te raden of is dat illigale rotzooi?

4: als ik setup in houd gedrukt zag ik op youtube dat je dan een heel menu krijg welke versie je heb enz maar als ik dat doe zie ik maar 3 dingen over AM FM en dab

Afbeelding
Dit is niet mijn radio maar een foto van internet om te laten zien wat voor nokia oplader bel ding ik bedoel


bedankt alvast voor alle tijd en moeite van iedereen

mvg wesley
Gebruikersavatar
KnuffelTurk
Berichten: 1181
Lid geworden op: 28 jan 2013, 22:32
Locatie: Uit de Buurt

Re: Rns 510

Bericht door KnuffelTurk »

volkswagengolf5 schreef:Hallo ik ben nieuw op dit forum en heb al veel gelezen over de rns 510, helaas kom ik er niet zo lekker uit dus sorry dat ik een nieuwe praat onderwerp start.

Ik ben Wesley en heb sinds 2 maanden een vw golf 2.0 tdi uit 2005 (duitsland) hij is overgekomen in 2007 naar nederland :-) de auto is geleverd met een mdf-2 radio met een telefoon oplader ofzo(zie foto 1) er is door de vorige eigenaar een RNS 510 (ik denk B versie) in gezet.

Nu heb ik een paar vragen.

1: Ik zou graag willen bellen met mijn rns510 maar als ik op Phone druk gaat het geluid uit! er valt dus niks in te stellen qua telefoon gebeuren moet er een telefoonmodule of bluetooth module in ofzo?

2: Ik heb oude software van de radio weet niet welke maar de navi geeft geen borden weer of hoe hard je ergens mag rijden! Ik wil hem graag update maar ik lees dat je maar tot 1100 kan update want na 1100 trek hij je accu leeg klopt dat? Hoe kan ik het oplossen door een can gateaway te kopen ofzo? en hoeveel kost dat?

3: Ik kan bv op marktplaats een navi update doen naar versie 2013( volgens mij v9) voor 30 euro voor dvd. Is dat aan te raden of is dat illigale rotzooi?

4: als ik setup in houd gedrukt zag ik op youtube dat je dan een heel menu krijg welke versie je heb enz maar als ik dat doe zie ik maar 3 dingen over AM FM en dab

Afbeelding
Dit is niet mijn radio maar een foto van internet om te laten zien wat voor nokia oplader bel ding ik bedoel


bedankt alvast voor alle tijd en moeite van iedereen

mvg wesley
Welkom Wesley,

1. Je hebt indd een bluetooth module nodig anders kan je niet handsfree bellen.

2. Je kan hem gewoon updaten met de nieuwste software gebeurd niks mee.

3. €30 is redelijk geprijst ( je kan een pb sturen naar : staffpride of klouxone die kunnen het ook regelen voor je ).

4. Dat moet je ook ff aan 1 van de twee mannen vragen.

En helaas had ik ook zo een telefoon houder in mijn oude auto zitten. Je kan hem er niet uit halen want dan zie je ook groot gat zitten in je dashboard.
Met vriendelijke groet,

KnuffelTurk


____________________________________________________


''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
volkswagengolf5
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 jul 2013, 16:49
Type auto: golf 5 2.0 tdi

Re: Rns 510

Bericht door volkswagengolf5 »

Bedankt vooor de snelle reactie

Dus u zeg als ik het radio update(niet de navi) naar nieuwere firmware dan kan er helemaal niks gebeuren ook geen lege accu?

wat kost zo module? en als die module erin zit dan krijg ik automatisch in het rns meer opties? zoals tel instellen enz enz
Lean
Berichten: 198
Lid geworden op: 08 jan 2012, 15:22

Re: Rns 510

Bericht door Lean »

aanvulling:

2. afhankelijk van je CAN gateway kan je accu leeggetrokken worden, meer nauwkeurige info is met de zoekfunctie wel te vinden. Er is ook software welke aangepast is om powerdrain tegen te gaan. De gateway kan natuurlijk ook aangepast worden dan krijg je dit sowieso niet.

4. Je hebt het over het "geheime" menu. Deze is door middel van VCDS te activeren.
Gebruikersavatar
KnuffelTurk
Berichten: 1181
Lid geworden op: 28 jan 2013, 22:32
Locatie: Uit de Buurt

Re: Rns 510

Bericht door KnuffelTurk »

volkswagengolf5 schreef:Bedankt vooor de snelle reactie

Dus u zeg als ik het radio update(niet de navi) naar nieuwere firmware dan kan er helemaal niks gebeuren ook geen lege accu?

wat kost zo module? en als die module erin zit dan krijg ik automatisch in het rns meer opties? zoals tel instellen enz enz
Zeg maar je hoor. Nee we hebben 3 weken geleden een rns 510 type B van een maat van mij ge-update werkt perfect.
Een bluetooth module kost rond de €230 €240 dacht ik. Nadat de bluetooth module erin zit krijg je een extra menu op je rns voor de telefoon,
hierin kan je je gesprekken/contacten/gemiste gesprekken etc vinden en aantikken om te bellen. Ook kan via bluetooth muziek afspelen op de radio werkt echt perfect.

@ lean dat wist ik niet! Maar staffpride en klouxone kunnen ook dat probleem oplossen voor hem ;)
Met vriendelijke groet,

KnuffelTurk


____________________________________________________


''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
Lean
Berichten: 198
Lid geworden op: 08 jan 2012, 15:22

Re: Rns 510

Bericht door Lean »

Die heren hebben zeker genoeg kennis om dit op te lossen ;)
volkswagengolf5
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 jul 2013, 16:49
Type auto: golf 5 2.0 tdi

Re: Rns 510

Bericht door volkswagengolf5 »

Oke bedankt weer.

Is dat software matig je Can gateway aanpassen of is dat een onderdeel wat je moet kopen en wat kost zo onderdeel of wie kan dat aanpassen?

Ow aangepaste software klinkt ook goed wie kan dat leveren?

Ik heb die 2 mannen al een bericht gestuurd die eerdere berichten werden genoemd

hoe activeer ik VCDS
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Rns 510

Bericht door wehoo »

De meeste V9 mapversies op marktplaats zijn illegale versies. En dan is 30 euro (bijna) zuivere winst, want ze worden gratis van het internet geplukt. Zou het een legale (officiële Continental) versie zijn, zou een actuele V9 niet voor 30 euro weggaan, met een nieuwprijs van 200 euro.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
volkswagengolf5
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 jul 2013, 16:49
Type auto: golf 5 2.0 tdi

Re: Rns 510

Bericht door volkswagengolf5 »

oke bedankt. Weet niet of hier over gesproken mag worden op het forum maar werkt een illigale versie net zo goed als een dure dvd van 230 euro bij de dealer
Gebruikersavatar
KnuffelTurk
Berichten: 1181
Lid geworden op: 28 jan 2013, 22:32
Locatie: Uit de Buurt

Re: Rns 510

Bericht door KnuffelTurk »

Voor €25 heb je de nieuwste mappen + flitsers werkt exact hetzelfde als die van €230 ;)
Met vriendelijke groet,

KnuffelTurk


____________________________________________________


''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Rns 510

Bericht door wehoo »

volkswagengolf5 schreef:oke bedankt. Weet niet of hier over gesproken mag worden op het forum maar werkt een illigale versie net zo goed als een dure dvd van 230 euro bij de dealer
Ja werkt hetzelfde, is namelijk precies hetzelfde. Of er over gesproken mag worden, merk je vanzelf wel. Verwacht van wel, want de "handel" moet bloeien.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
volkswagengolf5
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 jul 2013, 16:49
Type auto: golf 5 2.0 tdi

Re: Rns 510

Bericht door volkswagengolf5 »

25 euro met flitspalen of 229 euro en 1,5 jaar oud daar hoef ik geen nacht over te slapen
SteveO
Berichten: 139
Lid geworden op: 28 mei 2013, 00:07
Type auto: Golf 5 TDI GT Sport

Re: Rns 510

Bericht door SteveO »

Ik heb mijn RNS510 versie B met de originele/oorspronkelijke SW1100 firmware gekocht en ingebouwd in mijn Golf V van 2005. Ik heb vervolgens een update uitgevoerd naar SW2760, en direct daarna de zogeheten 'VUCI 1200 Fix' geinstalleerd. Deze laatste zorgt ervoor dat je accu niet leeg getrokken wordt icm verouderde CAN-gateway (Golf V < 2007), omdat hij de oude VUCI bestanden (die zorgen voor de communicatie met je CAN-gateway) uit SW1200 weg schrijft in je SW2760 firmware.

Ik heb deze combinatie inmiddels al 2 maanden draaien en werkt uitstekend. Geen problemen gehad! De power-drain issue kan je trouwens herkennen aan dat je geen "Welcome to Volkswagen" opstartscherm krijgt als je je auto een uur of langer uit hebt gehad.

Met SW2760 heb je Voice-control voorbereiding, snelheidsborden huidige weg, verborgen menu (Setup 10 sec. ingedrukt houden) en een paar extra instel mogelijkheden. En dankzij mijn hardware-versie (HW11) kan ik nu ook SDHC kaartjes tot 32GB aan. Bij het gebruik van de VUCI-fix vervalt wel de extra functie dat je een klok krijgt te zien bij uitgeschakelde RNS510.

Hier vindt je de SW2760 firmware, en de "Fix voor old CAN gateways" (de VUCI fix dus): *KLIK*

Uiteraard blijft het updaten met deze onofficiële versies wel voor eigen risico ;)
volkswagengolf5
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 jul 2013, 16:49
Type auto: golf 5 2.0 tdi

Re: Rns 510

Bericht door volkswagengolf5 »

Hartstikke bedankt voor alle info ik ga vanavond ff goed doorlezen en zoeken bedankt
volkswagengolf5
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 jul 2013, 16:49
Type auto: golf 5 2.0 tdi

Re: Rns 510

Bericht door volkswagengolf5 »

Btw ik Zie wel welkom bij volkswagen als de radio start zie het alleen niet als ik auto uit zet en gelijk weer aan dan hoef de radio niet op te starten dan doet die het meteen maar als die bv de hele nacht uit is geweest en ik start smorgens de auto dan staat er welkom by volkswagen
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Rns 510

Bericht door wehoo »

Bij uitgeschakeld contact gaat de RNS510 na +/- 20 minuten uit. ("canbus-rust").
Gr. Wehoo.
Afbeelding
SteveO
Berichten: 139
Lid geworden op: 28 mei 2013, 00:07
Type auto: Golf 5 TDI GT Sport

Re: Rns 510

Bericht door SteveO »

volkswagengolf5 schreef:Btw ik Zie wel welkom bij volkswagen als de radio start zie het alleen niet als ik auto uit zet en gelijk weer aan dan hoef de radio niet op te starten dan doet die het meteen maar als die bv de hele nacht uit is geweest en ik start smorgens de auto dan staat er welkom by volkswagen
Dat duidt er in ieder geval op dat je geen last hebt van de power-drain/accu leeg issue. De firmware/SW updates zijn dus goed gelukt?
volkswagengolf5
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 jul 2013, 16:49
Type auto: golf 5 2.0 tdi

Re: Rns 510

Bericht door volkswagengolf5 »

Hij is nog niet geüpdatet
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Rns 510

Bericht door wehoo »

Sleutel uit het contact, RNS510 aan, na 20 minuten gaat ie uit: geen powerdrain.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Joker900
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 aug 2017, 17:50
Type auto: Golf 5 gti

Re: Rns 510 probleem

Bericht door Joker900 »

Hallo ik heb deze week een rns510 look gehaald en die laten inbouwen maar hij doet het niet als ik voor de stroom er af haal en dan weer er op doe gaat die zonder dat ik contack gaat die aan en dan doet het 10.min en dan valt die uit en als ik hem weer aan wil doen moet ik de stroom er afhalen wie kan me helpen
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten