Privé zwembad voor de bijrijder

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Cooltruck
Berichten: 226
Lid geworden op: 19 apr 2015, 20:35
Type auto: Golf MKVI R20
Locatie: Omgeving Zwolle

Privé zwembad voor de bijrijder

Bericht door Cooltruck »

We hebben weer is een probleem! Dus wie kan mij helpen??

Gaat hierbij om een Golf 6r uit 2010, met schuifkantel dakje... Aan de bijrijderskant staat letterlijk een plas water, nu had ik dit helemaal droog gedept en ik rijd weer een dagje (redelijk droog weer, geen regen) en er staat weer water :o

Bekleding los gehaald en wat ik zo zie is dat de rubberen mat vooraan bij de voeten zeiknat is en dan puur het 'platte' gedeelte, het schuine gedeelte is droog. voorderest voel ik geen nattigheid onder aan het dashboard, of aan de zijkant van de bekleding (richting de deur), ook onder de stoel is het droog. ook bij het dakraam is het droog (waar zitten de water afvoer gootjes hier precies ?)
Paravan gecontroleerd, hier zat geen troep en was naar mijn kennis droog.

Wie kan mij helpen ? of tips geven in de richting waar ik moet gaan kijken/zoeken ?
Golf MKVI airR20 DSG
344pk ~ 457nm
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Privé zwembad voor de bijrijder

Bericht door yal »

Ik vrees dat je deurpaneel lekt.
Dan moet je de plaat achter het deurpaneel kitten.

Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Gebruikersavatar
Tomtomm
Berichten: 30
Lid geworden op: 02 mar 2017, 10:10
Type auto: Seat Leon FR

Re: Privé zwembad voor de bijrijder

Bericht door Tomtomm »

Er loop als het goed is een afwater goot in je a stijl .
Als je deze weghaalt kun je hem zien lopen. Het gebeurt nog weleens dat deze verstoppen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Cooltruck
Berichten: 226
Lid geworden op: 19 apr 2015, 20:35
Type auto: Golf MKVI R20
Locatie: Omgeving Zwolle

Re: Privé zwembad voor de bijrijder

Bericht door Cooltruck »

top ik ga beide even controleren!

@yal: Hoe kan ik dit het beste aanpakken/achterkomen ? binnen bekleding er af en dan kijken of ?
Golf MKVI airR20 DSG
344pk ~ 457nm
Gebruikersavatar
Tomtomm
Berichten: 30
Lid geworden op: 02 mar 2017, 10:10
Type auto: Seat Leon FR

Re: Privé zwembad voor de bijrijder

Bericht door Tomtomm »

Een golf 6 heeft overigens geen deurplaat, als je het deurpaneel loshaalt. Komt je ruit mechaniek meteen mee. Ik zou het zoeken bij de afwatering van je schuif kantel dak


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
J3R
Berichten: 127
Lid geworden op: 26 mei 2011, 22:07
Type auto: MK7 GTI Performance

Re: Privé zwembad voor de bijrijder

Bericht door J3R »

Ik heb ook zoiets gehad; bleek een afvoerslangetje van de afwatering te zijn die los was gekomen. Vervolgens stroomde het water de auto in rechtsvoor.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Cooltruck
Berichten: 226
Lid geworden op: 19 apr 2015, 20:35
Type auto: Golf MKVI R20
Locatie: Omgeving Zwolle

Re: Privé zwembad voor de bijrijder

Bericht door Cooltruck »

Ik ga weer even (verder) kijken!
Dank alvast
Golf MKVI airR20 DSG
344pk ~ 457nm
Gebruikersavatar
J3R
Berichten: 127
Lid geworden op: 26 mei 2011, 22:07
Type auto: MK7 GTI Performance

Re: Privé zwembad voor de bijrijder

Bericht door J3R »

Succes; meen te herinneren dat het bij mij de afwatering van het open dak was en dat het ergens achter het dashboard kastje naar binnen liep (los afvoerslangetje).
De bekleding en de dikke laag isolatie eronder, hebben enkele dagen in een goed verwarmde ruimte moeten drogen.
Cooltruck
Berichten: 226
Lid geworden op: 19 apr 2015, 20:35
Type auto: Golf MKVI R20
Locatie: Omgeving Zwolle

Re: Privé zwembad voor de bijrijder

Bericht door Cooltruck »

Door de kerst gekkigheid niet veel verder gegaan, of nouja met andere dingen aan de auto (fusee).
Maar afwatering bekeken van het dak, deze liep wel door, enigszins moeizaam, maar het water kwam wel onder de auto terecht bij het voorwiel zeg maar en bij het dak liep alles wel weg, dus ga er van uit dat dit het niet is.

Nu las ik ergens op autoblog dat golfjes van voor juni 2013 last hebben van een design(?) fout, waardoor de afwatering van de airco zo bij de passengier de auto in loopt. Iemand enig idee in hoeverre dit juist is en of er ooit een terug roepactie van is geweest ?
Golf MKVI airR20 DSG
344pk ~ 457nm
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Privé zwembad voor de bijrijder

Bericht door yal »

Tomtomm schreef: 22 dec 2017, 15:20 Een golf 6 heeft overigens geen deurplaat, als je het deurpaneel loshaalt. Komt je ruit mechaniek meteen mee. Ik zou het zoeken bij de afwatering van je schuif kantel dakAfbeelding
Achter het deurpaneel zit een plastic zwarte plaat en daar kan de pakking van lekken , die dien je dan te kitten.

De afwatering van het schuifdak kan belemmerd worden als de wielkasten voor bagger zitten , verwijder de modderkuipen maar eens en dan goed spoelen met de tuinslang.

Ik zou ook even goed de voorruit controleren , deze kan niet netjes gekit zijn...

De condens afvoer was een probleem bij de mk7 Golf en heb ik zelf ook gehad , de afvoer was af fabriek niet goed gemonteerd.
Dit heeft de dealer voor mij opgelost en is niet van toepassing op de golf 6.

Grt yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Plaats reactie

Terug naar “Interieur problemen / vragen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten