Brandblusser in auto

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
JeffreyED30
Berichten: 55
Lid geworden op: 17 mei 2012, 15:33

Brandblusser in auto

Bericht door JeffreyED30 »

Ik ben benieuwd wat voor brandblusser jullie in de auto verwerkt hebben en waar?

Omdat ik geen kofferbak logo meer heb kan ik mijn kofferklep alleen elektrisch openen, dus alleen wanneer het contact aan staat. Het leek voor mij dan ook geen optie om de brandblusser in de kofferbak te plaatsen zoals jullie waarschijnlijk hebben.

Ik heb ervoor gekozen om een schuimblusser aan te schaffen van Prymos in de vorm van een spuitbus. Deze heeft ongeveer de lengte van een bus remmenreiniger en past bij mij precies onder de bestuurdersstoel. Met een stuk klittenband dat om de blusser gerold is blijft deze goed zeer goed liggen onder de bestuurdersstoel.

De reden dat ik voor deze brandblusser gekozen heb is omdat deze kleiner is en qua aanschaf is de prijs wel gelijk (€32). Deze heeft een houdbaarheid van 3 jaar. De standaard blussers die geleverd worden hebben volgens mij maar 1 jaar.

Hoop niet dat het ooit nodig is om deze te gebruiken, het geeft mij toch een fijner gevoel dat deze toch aanwezig is in de auto.

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
MK5benGTI
Berichten: 1209
Lid geworden op: 10 sep 2014, 19:38
Type auto: Golf MK 5 GTI
Locatie: Leeuwarden

Re: Brandblusser in auto

Bericht door MK5benGTI »

Goed plek hier voor! Zou eigenlijk verplicht moeten zijn. :roll:
Gebruikersavatar
Nikkor27
Berichten: 372
Lid geworden op: 08 apr 2013, 11:14
Type auto: G7 GTI PERFORMANCE
Locatie: Zuid-Limburg (BE)

Re: Brandblusser in auto

Bericht door Nikkor27 »

In Belgie is het verplicht...en zit dan ook mooi onder de stoel verborgen.
Alleen het helpt voor geen meter zo'n blusser, spuit je in 5 seconden leeg, en terwijl blijft je motor gewoon verder smeulen.
Was het niet verplicht, had ik inderdaad ook bij mij 32 euro bespaard.
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Brandblusser in auto

Bericht door MkVI Nmgn »

Ik ga me auto niet blussen dat heb je mannen voor in een speciaal pak met een rode wagen
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
JeffreyED30
Berichten: 55
Lid geworden op: 17 mei 2012, 15:33

Re: Brandblusser in auto

Bericht door JeffreyED30 »

MkVI Nmgn schreef:Ik ga me auto niet blussen dat heb je mannen voor in een speciaal pak met een rode wagen
Daar geef ik je gelijk in. Ben ervoor verzekerd maar zou mn auto toch niet willen zien afbranden. Dan heb ik het in ieder geval nog geprobeerd.
Gebruikersavatar
MK5benGTI
Berichten: 1209
Lid geworden op: 10 sep 2014, 19:38
Type auto: Golf MK 5 GTI
Locatie: Leeuwarden

Re: Brandblusser in auto

Bericht door MK5benGTI »

MkVI Nmgn schreef:Ik ga me auto niet blussen dat heb je mannen voor in een speciaal pak met een rode wagen
Dat klopt, maar de gemiddelde aanrijdtijd is 12 minuten en in die twaalf minuten wil ik er alles aan doen om die brand te blussen. Als dit binnen 30 seconden gedoofd kan worden,mwaarom dan zo'n spuitbusje kopen. Met de handen bij het potlood blijven staan doe ik ergens anders wel!
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Brandblusser in auto

Bericht door bzb »

ook ik ben net als tonnie voor volledig uit laten branden, beetje de halve bedrading laten vervangen met levenslang gratis storingen en een jaar brandlucht in me auto, nee bedankt
Tondeo
Berichten: 257
Lid geworden op: 17 jan 2014, 18:29
Type auto: Golf MK6 GTI
Locatie: Noord brabant

Re: Brandblusser in auto

Bericht door Tondeo »

Geloof mij maar dat je niet blij bent met brand als je het meemaakt.
Hieronder stond ook een vw polo.

Afbeelding

Dus zon brandblusser is zo gek nog niet. Al moet ik zeggen dat bij deze brand een brandblussertje niet geholpen zou hebben.
Groeten Toon

MK 6 GTI- APR Carbonio-Downpipe Racekat 200cel JM Tuning-JD stage 2- 306,9 PK-414 Nm
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Brandblusser in auto

Bericht door bzb »

buiten dat zou ik zelf niet het risico willen ehm "lopen" om zelf vlam te vatten, ze noemen me al vaak genoeg nikkie lauda :cry:
Gti_strikeforce
Berichten: 127
Lid geworden op: 31 mar 2015, 19:34
Type auto: Golf 5 GTI

Re: Brandblusser in auto

Bericht door Gti_strikeforce »

Wat is eigenlijk de standaard plaats van de brandblusser in een golf 5?
David dorsman
Berichten: 23
Lid geworden op: 03 jul 2018, 15:03
Type auto: Golf mk5 gti

Re: Brandblusser in auto

Bericht door David dorsman »

ik zou zelf voor een co2 blusser gaan
Inplaats van poeder
In poeder zit heel veel zout en al zou je de auto blussen en de schade herstellen vreet het zout nog steeds je auto op
Ik zou zelf zoon kleine blusser goed vast maken boven je pedalen uit het zicht of aan de middel console bij de voeten
Je kan er dan sneller bij dan dat gepeuter onder je stoel is ook weer veilliger voor je zelf en de auto


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “Interieur problemen / vragen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten