Raar getik

Krijg je iets net los? Of krijg je het niet meer vast? Weet jij de oplossing? Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
KnuffelTurk
Berichten: 1181
Lid geworden op: 28 jan 2013, 22:32
Locatie: Uit de Buurt

Raar getik

Bericht door KnuffelTurk »

Goedemorgen iedereen,

Ik heb al een geruime tijd een vervelende tik rechts achter ( het lijkt alsof het vanuit de dempers of wielen komen). Ik zal proberen het probleem te beschrijven. Wanneer de auto bijv in de ochtend gestart wordt en ik wegrijdt dan hoor je een getik ( soort van hard plastic op hard plastic geluid ).

Nu komt het leuke het getik duurt altijd maar een minuutje of 3-4 daarna verdwijnt die tot de auto weer een half uurtje stil staat dan komt het getik weer terUg.

Ik heb de kofferbak helemaal leeg gehaald incl reservewiel maar ook toen ging het niet weg. Heb de veren gecontroleerd maar daar kon in niet echt zo snel iets vreemds aan zien.

Alle info is welkom want ik irriteer me er na ( 6 maanden ) dood aan!
Met vriendelijke groet,

KnuffelTurk


____________________________________________________


''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
Bluepower
Berichten: 464
Lid geworden op: 13 jan 2013, 20:25
Type auto: 2010 Audi TTS

Re: Raar getik

Bericht door Bluepower »

Ik zou bijna roepen dat het met de uitlaat te maken kan hebben, dat die 'koud' ergens tegenaan tikt totdat ie warm is en dan net vrij loopt.
Is het getik ook bij stationair loop te horen, of alleen bij rijden? Verandert het ook qua snelheid/geluid/inensiteit?
Gebruikersavatar
Renekesgti
Berichten: 1185
Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Re: Raar getik

Bericht door Renekesgti »

Dit lijkt me ook. De Milltek uitlaat groeit haha als hij heet wordt. Je uitlaatpiepkes steken dan ook verder uit.
Gebruikersavatar
KnuffelTurk
Berichten: 1181
Lid geworden op: 28 jan 2013, 22:32
Locatie: Uit de Buurt

Re: Raar getik

Bericht door KnuffelTurk »

Wanneer die stationair draait hoor je niks en op een asfaltweg ook niet. Op een klinkerweg bijv hoor je hem wel tikken. Ik heb ook al de uitlaat heen en weer geschut bij stilstand maar dan hoor ik niks dus hij is vrij van alles. Kan het niet iets zijn met de wiellagers?
Met vriendelijke groet,

KnuffelTurk


____________________________________________________


''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
Bluepower
Berichten: 464
Lid geworden op: 13 jan 2013, 20:25
Type auto: 2010 Audi TTS

Re: Raar getik

Bericht door Bluepower »

Wiellager zou je dan ook moeten horen op een asfaltweg..
Aangezien het bij een klinkerweg voorkomt lijkt het mij in de ophanging te zitten, rubbers van de draagarmen komt dan als 1e bij me op
73GTI
Berichten: 584
Lid geworden op: 22 feb 2012, 16:16
Type auto: 73MKVR32
Locatie: amsterdam

Re: Raar getik

Bericht door 73GTI »

Toplagers achter :roll:
Mvg Lex

I'd rather push my VW than drive an Opel.
Plaats reactie

Terug naar “DIY + Tips & Trucs”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten