Dsg pook renovatie golf 6

Krijg je iets net los? Of krijg je het niet meer vast? Weet jij de oplossing? Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Reob84
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 jul 2018, 14:58
Type auto: Golf MK6 GTD

Dsg pook renovatie golf 6

Bericht door Reob84 »

Hallo,

Ik heb vandaag het plaatje van de dsg pook gespoten.

Helaas vergeten de demontage fotos te maken.
Maar was vrij simpel.
Aan de linkerkant in het leer til je zo de kap omhoog, vervolgens het achterste clipje omhoog wippen met een soft lepel.
Hierna van binnen zit er een oogje om een pinnetje ( waarmee je de versnelling indrukt , drukknop achterop de pook. ) schrik niet deze springt dan omlaag. Vervolgens het stekkertje voor de verlichting loskoppelen.
En dan kun je de knop omhoog trekken. Dit gaat overigens niet heel makkelijk, maar beetje draaien en trekken en schiet die uiteindelijk los.

Verdere foto’s spreken voor zich.

Het printplaatje heb ik los gemaakt door aan de pook kant de clipjes los te klikken.

De zwarte coating heb ik eraf geschaaft met een kunstof kitrand kammetje. Daarna met terpetine goed ontvet, en gespoten met een mat-zwart spuitverf van de Action. €4,99 .
Half uurtje laten drogen, en vervolgens alles weer gemonteerd.

Kosten €4,99,-
Tijd : 1,5 uur incl droogtijd.

Was het proberen waard. Resultaat als orgineel.

GroetjesAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Reob84
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 jul 2018, 14:58
Type auto: Golf MK6 GTD

Re: Dsg pook renovatie golf 6

Bericht door Reob84 »

Zo zag het ervoor uit. Afbeelding
Gebruikersavatar
FreaQ
Berichten: 491
Lid geworden op: 01 apr 2018, 13:04
Type auto: Golf MK6 GTI ED35
Locatie: 072

Re: Dsg pook renovatie golf 6

Bericht door FreaQ »

Hoe krijg je het voor elkaar om je pook zo toe te takelen ?
VW Golf GTI ED35 Tornado red.
Gebruikersavatar
Reob84
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 jul 2018, 14:58
Type auto: Golf MK6 GTD

Re: Dsg pook renovatie golf 6

Bericht door Reob84 »

Ja dat vroeg ik mij dus ook al af, heb de wagen net een paar weken. Zo heb ik m dus gekocht :D.

Maar ik moet zeggen, dat zwarte orgineel kon ik er zo afvegen ook eerlijk gezegd.

Het voelde als een soort rubber coating aan.

Maar nu zal het minder kras gevoelig zijn hoop ik .
MatthijsGTI
Berichten: 114
Lid geworden op: 02 jun 2012, 22:30
Type auto: Golf ED30

Re: Dsg pook renovatie golf 6

Bericht door MatthijsGTI »

Heb hier bij mijn Golf ook een paar beschadigingen op zitten waarvan bij eentje een witte ondergrond zichtbaar.

Erger me hier ook al maar dit zwarte paneeltje is niet los verkrijgbaar volgens mij toch?
Gebruikersavatar
Reob84
Berichten: 11
Lid geworden op: 22 jul 2018, 14:58
Type auto: Golf MK6 GTD

Re: Dsg pook renovatie golf 6

Bericht door Reob84 »

MatthijsGTI schreef:Heb hier bij mijn Golf ook een paar beschadigingen op zitten waarvan bij eentje een witte ondergrond zichtbaar.

Erger me hier ook al maar dit zwarte paneeltje is niet los verkrijgbaar volgens mij toch?

Volgens mij zijn die niet los verkrijgbaar nee, maar compleet dsg pookje staan wel eens op mp. Zag ze voor rond de €70 .

Maar ik denk probeer het eerst eens op dezemanier. Maar moet echt zeggen ziet er super goed uit.

Spuitbusje van de action mat zwart. En is snel drogend.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
FGT
Berichten: 1356
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:07
Type auto: 7R Lapiz Blue
Locatie: Den Haag

Re: Dsg pook renovatie golf 6

Bericht door FGT »

Als je het plaatje wil demonteren, hoef je niet de pook los te maken. Deze kan gewoon in de auto blijven zitten.
Golf 7R DSG Lapiz Blue
Henniej
Berichten: 1364
Lid geworden op: 29 dec 2016, 10:32

Re: Dsg pook renovatie golf 6

Bericht door Henniej »

Ziet er goed uit etc..

Alleen weetje wat ik hier erg aan vind is dat als je per ongeluk met je nagel of sleutel de kap aanraakt dat je dan weer een probleem hebt, dus een kras.

Eigenlijk alle plastic er uit demonteren schuren en goed primen en dan spuiten en dan een goeie blanke lak er boven op.

Inclusief een blanke lak, als beschermende plus glans.

Nu moet je er wel voorzichtig mee zijn, want hij zal niet zo glad aanvoelen als hoe die zou horen.

Maar ziet er wel goed uit, de moeite waar geweest.
Account niet in gebruik! 🤷🏼‍♂️
Plaats reactie

Terug naar “DIY + Tips & Trucs”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten