Forge Catch Can DIY Gezocht (MK6 GTI)

Krijg je iets net los? Of krijg je het niet meer vast? Weet jij de oplossing? Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Gebruikersavatar
Golf VI GTI Adidas
Berichten: 447
Lid geworden op: 18 feb 2012, 11:15
Type auto: Golf 6 GTI Adidas
Locatie: Randstad

Forge Catch Can DIY Gezocht (MK6 GTI)

Bericht door Golf VI GTI Adidas »

Heren van het goede leven,

Heb recent een Forge Catch Can aangeschaft en zoek een duidelijke DIY (zie: veeeeel foto's) voor de inbouw aangezien ik de handleiding van Forge nogal onduidelijk vind voor iemand met wel de technische interesse maar niet de achtergrond om het zo maar te zeggen. Ik heb al een aantal foto's gezien van medeforummers en ben net maar even wezen kijken onder de kap, maar het is wel een erg krappe bedoeling plus het feit dat je dingen moet gaan weghalen/aanpassen (eg; watersproeivloeistof stuk). Even een Google Search hielp mij niet echt en op YouTube zie ik wat korte clipjes van MK5'jes USA versies volgens mij... Schiet dus niet echt op...

Mocht iemand het weten of dat je zegt ik heb wel zin in een lekker klusje :lol: , dan houd ik mij aanbevolen :)

Alvast bedankt!

PS: Wil hem het liefste naast m'n Carbonio zetten vanwege de zee aan ruimte. Is dit mogelijk?
Golf VI GTI DSG DCC Adidas Edition - JD Chip op Maat/Lege Kat/Carbonio --> 298Pk en 425 Nm
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: Forge Catch Can DIY Gezocht (MK6 GTI)

Bericht door KlouxOne »

Naar horen zeggen is het ook niet helemaal passend en moet er nog het een en ander worden aangepast. Staffpride heeft hem er pas opgezet. Misschien dat hij er even wil inhaken op dit topic?

Aanstaande zondag gaan ik en tonnie de catch can bij hem inbouwen. Wat wel een rot klusje is, is de noise pipe delete. Deze is wel nodig als je de can volgens de handleiding wil plaatsen
Gebruikersavatar
Golf VI GTI Adidas
Berichten: 447
Lid geworden op: 18 feb 2012, 11:15
Type auto: Golf 6 GTI Adidas
Locatie: Randstad

Re: Forge Catch Can DIY Gezocht (MK6 GTI)

Bericht door Golf VI GTI Adidas »

Heb het stukje van Staffpride idd gezien en zag wat nuttig commentaar van Yal er tussen zitten.

Net maar weer even gespiekt onder de kap, maar is de noise-pipe dat hele dunne hard plastic pijpje naast het watersproeivloeistof vulgaatje?
Anyways... Ik wil toch gaan kijken of ik em naast m'n carbonio kan gaan zetten ivm met ruimte en het legen van de tank.
Golf VI GTI DSG DCC Adidas Edition - JD Chip op Maat/Lege Kat/Carbonio --> 298Pk en 425 Nm
Gebruikersavatar
Golf VI GTI Adidas
Berichten: 447
Lid geworden op: 18 feb 2012, 11:15
Type auto: Golf 6 GTI Adidas
Locatie: Randstad

Re: Forge Catch Can DIY Gezocht (MK6 GTI)

Bericht door Golf VI GTI Adidas »

Maar even een duwtje geven... Zoek dus nog steeds een goede DIY :)

Ben van plan om em volgende week in te bouwen, heb alleen nog een paar kleine vraagjes..

- De eerste slang komt uit de africa plate, maar waar gaat de tweede eigenlijk precies naartoe? Waar zit deze aansluiting?
- Hoe ontlucht je het systeem na inbouw?
- Heeft iemand een tip voor het plaatsen naast de carbonio?

Alvast bedankt!

:)
Golf VI GTI DSG DCC Adidas Edition - JD Chip op Maat/Lege Kat/Carbonio --> 298Pk en 425 Nm
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Forge Catch Can DIY Gezocht (MK6 GTI)

Bericht door staffpride »

Het is heel simpel hoor. Als je even een kijkje neemt onder je motorafdekplaat zie je het zo


1. trek je motorafdekkap er af

2. trek de slangen van je pcv los (wel even de vergrendelingen inknijpen)
-De ene slang(voorkant pcv) loopt naar je spruitstuk, daar komt dus de blinddop met de 3 inbusjes op.
-De ander slang (achterkant pcv) loopt naar je inlaatbuis (zit aan de onderkant bij de bocht naar beneden). Daar komt dus later de slang met verdikking op
Dit is de slang die er af komt.
Afbeelding

Die slangen haal je dus allemaal weg.

3. bout de pcv los, je krijgt dan dit

Afbeelding

4. plaats de africa plate, gebruik daarvoor de boutjes die je er uit heb gehaald en niet de meegeleverde inbusboutjes (ivm iets ander schroefdraad. Je moet het achterste boutje inkorten (rode pijl). Je kunt de maat bepalen aan de hand van de korste inbusbout die bij je set meegeleverd is.
Zet het palletje op de hoek (blauwe pijl) met loctite vast ivm eventueel lostrillen. Hier valt je afdekplaat in

Afbeelding


5. Demonteer de vulnek van je ruitensproeierreservoir. Zit met 1 boutje vast en dan kan je hem er zo vanaf trekken.

6. Monteer de nieuwe meegeleverde vuldop met slang ipv de oude met de meegeleverde slang en klemmen. Slang moet je wel even op maat knippen/snijden.

7. monteer de catch can. De catch can en de meegeleverde vuldop komen met hetzelfde boutje vast te zitten (waar dus eerst de originele vuldop van het reservoir mee vast zat.

8. sluit de slangen aan op de catch can. De slang met verdikking komt op de achterste aansluiting van je catch can en loopt dus naar je inlaatbuis.
Slang moet je dus iets inkorten, anders komt hij tegen je peilstok

Afbeelding

9. op de voorste aansluiting komt de dunne slang en die loopt naar de africa plate. Deze kan je ook iets inkorten zodat hij mooi strak onder de kap doorloopt

Afbeelding


10. Doe de afblinddop op je spruitstuk, zorg dat de inbusjes goed vast zitten (met loctite of borgmoertjes). Gebruik je loctite, laat ze dan goed drogen, Anders schieten ze der uit door de druk :mrgreen:

Afbeelding


Als je dit alles gedaan hebt, kun je sludge gaan sparen :lol:


Hoop dat dit een beetje duidelijk is voor je, stelt echt niet veel voor. Is een beetje passen en meten, maar dan zit het wel goed.

Wil je je catch can bij je carbonio hebben, dan heb je andere slangen nodig. De meegeleverde slangen zijn daar te kort voor.
MVG EMServices

Afbeelding
Gebruikersavatar
Golf VI GTI Adidas
Berichten: 447
Lid geworden op: 18 feb 2012, 11:15
Type auto: Golf 6 GTI Adidas
Locatie: Randstad

Re: Forge Catch Can DIY Gezocht (MK6 GTI)

Bericht door Golf VI GTI Adidas »

@ Erwin

Heel hartelijk dank Erwin!!! Dit gaat mij een stuk op weg helpen :)
Golf VI GTI DSG DCC Adidas Edition - JD Chip op Maat/Lege Kat/Carbonio --> 298Pk en 425 Nm
Ron_VAG
Berichten: 285
Lid geworden op: 01 mar 2012, 20:03
Type auto: Up GTI

Re: Forge Catch Can DIY Gezocht (MK6 GTI)

Bericht door Ron_VAG »

Zijn de twee bobines makkelijk eruit te wippen of heb je er toch speciaal gereedschap voor nodig? Ik twijfel of ik ze met een lange platte schroevendraaier er makkelijk uit kan wippen, wil de bobines niet beschadigen...
2014 Audi A6 Avant 2.0 TFSI Sport Edition
2016 Audi TTS Roadster 2.0 TFSI
2018 VW Up! GTI
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Forge Catch Can DIY Gezocht (MK6 GTI)

Bericht door MkVI Nmgn »

Makkelijk te doen met 2 platte schroevendraaiers!
Nu ik toevallig catch-can lees ga ik vandaag de mijne maar eens legen.
Laatst gewijzigd door MkVI Nmgn op 13 jul 2013, 18:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Forge Catch Can DIY Gezocht (MK6 GTI)

Bericht door MkVI Nmgn »

Deze troep kwam eruit na twee weken.

Afbeelding
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Ron_VAG
Berichten: 285
Lid geworden op: 01 mar 2012, 20:03
Type auto: Up GTI

Re: Forge Catch Can DIY Gezocht (MK6 GTI)

Bericht door Ron_VAG »

Jemig en dat na twee weken! :o
2014 Audi A6 Avant 2.0 TFSI Sport Edition
2016 Audi TTS Roadster 2.0 TFSI
2018 VW Up! GTI
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Forge Catch Can DIY Gezocht (MK6 GTI)

Bericht door MkVI Nmgn »

Ik leeg m sowieso elke maand een keer en moet het ook echt niet vergeten want dan zit die Vol. Het is een beetje omslachtig soms omdat je elke keer van alles los moet maken, maar je raakt er aan gewent en het is voor een goeddoel.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Ron_VAG
Berichten: 285
Lid geworden op: 01 mar 2012, 20:03
Type auto: Up GTI

Re: Forge Catch Can DIY Gezocht (MK6 GTI)

Bericht door Ron_VAG »

Elke maand? :o

Jemig...

Kan er iemand mij helpen met het monteren van de catch can? Ben niet geheel zeker van mijn zaak dat ik dit ff zo fix. Woon in omgeving 070.
2014 Audi A6 Avant 2.0 TFSI Sport Edition
2016 Audi TTS Roadster 2.0 TFSI
2018 VW Up! GTI
Gebruikersavatar
GTI_6
Berichten: 221
Lid geworden op: 24 apr 2011, 21:04

Re: Forge Catch Can DIY Gezocht (MK6 GTI)

Bericht door GTI_6 »

Moet zo'n catch can nou in de winter tijdelijk verwijderd worden ivm met bevriezen...?
Wil namelijk ook een gaan monteren maar zie het niet zitten om hem dan in de winter te demonteren of smorgens de auto te starten en dat dan die slangen of de tank bevroren is...
Grtz. GTI_6
Gebruikersavatar
Renekesgti
Berichten: 1185
Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Re: Forge Catch Can DIY Gezocht (MK6 GTI)

Bericht door Renekesgti »

GTI_6 schreef:Moet zo'n catch can nou in de winter tijdelijk verwijderd worden ivm met bevriezen...?
Wil namelijk ook een gaan monteren maar zie het niet zitten om hem dan in de winter te demonteren of smorgens de auto te starten en dat dan die slangen of de tank bevroren is...
Nee dat hoeft niet. Bevriest niet.
Gebruikersavatar
KnuffelTurk
Berichten: 1181
Lid geworden op: 28 jan 2013, 22:32
Locatie: Uit de Buurt

Re: Forge Catch Can DIY Gezocht (MK6 GTI)

Bericht door KnuffelTurk »

GTI_6 schreef:Moet zo'n catch can nou in de winter tijdelijk verwijderd worden ivm met bevriezen...?
Wil namelijk ook een gaan monteren maar zie het niet zitten om hem dan in de winter te demonteren of smorgens de auto te starten en dat dan die slangen of de tank bevroren is...
Nee hoor je kan hem gewoon laten zitten niks aan het handje
Met vriendelijke groet,

KnuffelTurk


____________________________________________________


''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Forge Catch Can DIY Gezocht (MK6 GTI)

Bericht door MkVI Nmgn »

3e bevestiging.
afgelopen winter nergens last van gehad alleen dat wat sneller vol was door het koude weer.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
GTI_6
Berichten: 221
Lid geworden op: 24 apr 2011, 21:04

Re: Forge Catch Can DIY Gezocht (MK6 GTI)

Bericht door GTI_6 »

Oke dat is goed om te horen!! Dan ga ik over tot aanschaf, is 260 een mooie prijs voor zo catch can tank van forge..? Een nieuwe van iemand die hem niet heeft gemonteerd en over gaat op andere auto.. Vandaar dan ook de verkoop.
Grtz. GTI_6
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Forge Catch Can DIY Gezocht (MK6 GTI)

Bericht door MkVI Nmgn »

Week geleden me catch can leeg gemaakt.
En heb sinds het legen ervan een 500/750km gereden en hij zat WEER vol.

Afbeelding
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
GTI_6
Berichten: 221
Lid geworden op: 24 apr 2011, 21:04

Re: Forge Catch Can DIY Gezocht (MK6 GTI)

Bericht door GTI_6 »

Heeft dat ergens mee te maken dan??
normaal duurt het toch wat langer voordat hij zo vol zit
Grtz. GTI_6
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Forge Catch Can DIY Gezocht (MK6 GTI)

Bericht door MkVI Nmgn »

GTI_6 schreef:Heeft dat ergens mee te maken dan??
normaal duurt het toch wat langer voordat hij zo vol zit
Ik denk dat het aan de luchtvochtigheid ligt.
Want ben deze week vanuit Nijmegen naar Ouddorp gereden en terug en heb onderweg wel wat buien gehad.
Wat er nu in de can zat was meeste waterachtig want het liep er zo uit en klonterde niet zoals het gewoonlijk doet.
Heb de can even vol gespoten met rem reiniger en goed geschud en daarna geleegd en hij is weer als nieuw.
Heb ook de dag teller even op 0 gezet om te kijken hoeveel KM ik erover doe tot die weer vol zit.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
GTI_6
Berichten: 221
Lid geworden op: 24 apr 2011, 21:04

Re: Forge Catch Can DIY Gezocht (MK6 GTI)

Bericht door GTI_6 »

Oke kun je het eigenlijk goed zien aan het kijkglaasje dat hij vol zit??
Grtz. GTI_6
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Forge Catch Can DIY Gezocht (MK6 GTI)

Bericht door MkVI Nmgn »

GTI_6 schreef:Oke kun je het eigenlijk goed zien aan het kijkglaasje dat hij vol zit??
Ja daar kun je het goed aanzien.
Alleen stond die net op MAXIMAAL maar had eerlijk gezegd niet verwacht dat die zo snel vol zou zitten.
Afgelopen maandag is die geleegd samen met een maatje van me toen we naar zijn project gingen kijken een MK2 waar een VR6 in kwam toen dacht ik maak hem wel even snel schoon en had toen me olie pijl niet gecontroleerd dus dat wou ik net doen omdat ik toch aardig sportief (Hard) gereden had vandaag en tot mijn verbazing zag ik dat me Can al weer vol zat :? (En natuurlijk weer me olie niet gepeild :lol: )
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Meik
Berichten: 423
Lid geworden op: 14 aug 2012, 11:23
Type auto: Golf MK6 GTI DSG
Locatie: Zuid Holland

Re: Forge Catch Can DIY Gezocht (MK6 GTI)

Bericht door Meik »

toch ook maar eens op zoek gaan naar een Catch Can als ik deze foto's zo zie
Groet,
Meik

Golf MK6 GTI DSG 2.0 TSI 297 PK
Golf MK3/4 Cabrio 1.9 TDI 110 PK
Schippersss
Berichten: 1158
Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
Type auto: Passat CC TSI

Re: Forge Catch Can DIY Gezocht (MK6 GTI)

Bericht door Schippersss »

Misschien is dit voor sommige ook een optie http://www.vwforum.nl/volkswagen-onderd ... 68103.html
Gebruikersavatar
Renekesgti
Berichten: 1185
Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Re: Forge Catch Can DIY Gezocht (MK6 GTI)

Bericht door Renekesgti »

Ja als je een 5 hebt wellicht. Bij een 6 moet je toch echt de africa plate hebben om het een beetje goed te laten werken.
Plaats reactie

Terug naar “DIY + Tips & Trucs”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten