Hoogteverstelling Xenon golf VI

Krijg je iets net los? Of krijg je het niet meer vast? Weet jij de oplossing? Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Grey Devil
Berichten: 73
Lid geworden op: 17 apr 2011, 05:48
Type auto: GOLF GTI MK6

Hoogteverstelling Xenon golf VI

Bericht door Grey Devil »

Kan iemand mij misschien vertellen hoe ik de hoogte van mijn xenon koplampen kan verstellen.

Hierbij een foto van bovenaf genomen van de koplamp. Ik zie maar 2 stelschroeven een zwarte en witte. welke moet ik hebben?
Afbeelding

Het gaat dus een de hoogte, niet de breedte.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Mvg,
Richard.
Niet opzij, rechts er voorbij
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Hoogteverstelling Xenon golf VI

Bericht door wehoo »

Remove of the little plastic cap on the top of the headlights and use an allen wrench to adjust them.
There are two on each headlight assembly(vertical and horizontal). Vertical is white, horizontal is black. It might be hidden" by having a cap installed into the 6mm hex slot.

Bron en info: http://www.golfmk6.com/forums/showthread.php?t=17328

Maar bedenk er is een automatische hoogteverstelling voor de Bi Xenons op een GTI.

In Elsa:

Afbeelding

In Etka:

Afbeelding
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Grey Devil
Berichten: 73
Lid geworden op: 17 apr 2011, 05:48
Type auto: GOLF GTI MK6

Re: Hoogteverstelling Xenon golf VI

Bericht door Grey Devil »

Bedankt voor de info!

Ga het vanavond gelijk ff proberen

Mvg,
Richard
Niet opzij, rechts er voorbij
Gebruikersavatar
adjego
Berichten: 236
Lid geworden op: 14 jun 2011, 20:20

Re: Hoogteverstelling Xenon golf VI

Bericht door adjego »

Je moet hier wel ff op letten. Als je de verstelling gaat veranderen, moet je dmv VAS/Vag-Com de lampen eerst in de basisstand zetten, en de auto moet op een vlag staan die precies waterpas is, om vervolgens de lampen af te stellen.
Vag-Com -> Eindhoven
Grey Devil
Berichten: 73
Lid geworden op: 17 apr 2011, 05:48
Type auto: GOLF GTI MK6

Re: Hoogteverstelling Xenon golf VI

Bericht door Grey Devil »

adjego schreef:Je moet hier wel ff op letten. Als je de verstelling gaat veranderen, moet je dmv VAS/Vag-Com de lampen eerst in de basisstand zetten, en de auto moet op een vlag staan die precies waterpas is, om vervolgens de lampen af te stellen.
Heb ik niet gedaan.

De lampen aangezet, ik ben voor de koplamp gaan staan (zag een streep van de lamp op m`n broek verschijnen) en ben gaan draaien.

Zag de streep iets omhoog komen, dus m.i. iets omhoog gesteld.

Ook heb ik al in het donker gereden, en heb nu beter zicht en geen tegenliggers die beginnen te seinen.

Dus niks geen VAS/Vag-Com nodig gehad.

Mvg,
Richard.
Niet opzij, rechts er voorbij
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Hoogteverstelling Xenon golf VI

Bericht door wehoo »

@Grey Devil.
Merk je wel dat de xenon koplampen zichzelf nog nastellen? D.w.z. na het starten in het donker, met licht dus, dat de lampen eerst iets omhoog schijnen voor (nog geen seconde) en daarna in de juiste positie gaan staan.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Grey Devil
Berichten: 73
Lid geworden op: 17 apr 2011, 05:48
Type auto: GOLF GTI MK6

Re: Hoogteverstelling Xenon golf VI

Bericht door Grey Devil »

wehoo schreef:@Grey Devil.
Merk je wel dat de xenon koplampen zichzelf nog nastellen? D.w.z. na het starten in het donker, met licht dus, dat de lampen eerst iets omhoog schijnen voor (nog geen seconde) en daarna in de juiste positie gaan staan.
Ja hoor, de lampen stellen zich nog steeds na, zowel omhoog alswel naar links en rechts.
Niet opzij, rechts er voorbij
Gebruikersavatar
adjego
Berichten: 236
Lid geworden op: 14 jun 2011, 20:20

Re: Hoogteverstelling Xenon golf VI

Bericht door adjego »

Als het zo voor je werkt, prima. Het kan alleen zo zijn, dat als je een keer zwaar geladen bent, je wel wat flitsers krijgt, omdat hij het dan net zoveel naar onderen bijstelt, maar omdat je hem omhoog hebt gedraaid, misschien net verblindend is.
Vag-Com -> Eindhoven
Plaats reactie

Terug naar “DIY + Tips & Trucs”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten