Dieselen?!

Hoeft niet eens over auto's te gaan, alles kan besproken worden, maar hou het netjes.
Plaats reactie
pasiee
Berichten: 353
Lid geworden op: 02 aug 2014, 17:13
Type auto: Golf 6 GTI
Locatie: Zuid-holland

Dieselen?!

Bericht door pasiee »

Beste forumgebruikers,

Zit te twijfelen tussen benzine en diesel, rij nu ongeveer +/- 27000 km per jaar met mijn GTI.

Heb naar wat diesels gekeken en met een GTD zou ik qua totaal plaatje ook goedkoper uitkomen..
Alleen zijn er natuurlijk ook een hoop andere diesels.

Hebben jullie misschien tips/aanraders?

Eisen:
DUITSE auto (vw,audi,merc,bmw)
Max 130.000 KM op de teller
Vanaf 2009 (liefst jonger)
Min 170 PK (liefst meer haha)
Budget +/- 18000 euro.
Betrouwbare auto

Ik hoop dat jullie mij misschien een beetje kunnen adviseren/helpen hiermee.
Roy_GTI
Berichten: 167
Lid geworden op: 14 jan 2016, 10:36
Type auto: Golf 5 GTI DSG
Locatie: Omgeving Nijmegen

Re: Dieselen?!

Bericht door Roy_GTI »

Betrouwbaar mooi en sportief; geen twijfel, BMW.

Ik had hiervoor een 5 serie, nooit wat aan gehad van 180.000km tot 320.000km. Dat was een 530d. Op tijd z'n olie en dat was het.
2018 Up! GTI
2014 T5 GP 2.0 TDI DSG
2005 Golf 5 GTI DSG
2003 Touran R32 DSG

Het gaat niet om de afstand per liter maar het plezier per liter brandstof. ;)
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Dieselen?!

Bericht door bzb »

heb helaas ook wat jaren 30k moeten rijden in me gti per jaar, maar dan ben je wel blij dat het in een gti is :mrgreen: dan maar wat duurder.
Gebruikersavatar
Tino
Berichten: 1105
Lid geworden op: 06 mei 2012, 16:47
Type auto: Scirocco MK3
Locatie: Gelderland Midden

Re: Dieselen?!

Bericht door Tino »

BMW 123 d Coupe met 204 pk`s en alle vag 170 pk`s diesels zijn goed tot 210 + te chippen.
Ben ook blij met mij Dieseltje hoef hier geen GTI voor ;)
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Dieselen?!

Bericht door yal »

Roy_GTI schreef:Betrouwbaar mooi en sportief; geen twijfel, BMW.

Ik had hiervoor een 5 serie, nooit wat aan gehad van 180.000km tot 320.000km. Dat was een 530d. Op tijd z'n olie en dat was het.
Hier meerdere BMW's in de familie , dingen zijn echt veeeeel duurder in onderhoud dan VAG.
Ook heeft BMW problemen met distributiekettingen en ook de automatische transmissies zijn niet zonder problemen.
Kortom je moet ook een beetje geluk hebben.

Gelukkig voor jou dat de 530d het zo goed heeft gedaan :!:
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
pasiee
Berichten: 353
Lid geworden op: 02 aug 2014, 17:13
Type auto: Golf 6 GTI
Locatie: Zuid-holland

Re: Dieselen?!

Bericht door pasiee »

bzb schreef:heb helaas ook wat jaren 30k moeten rijden in me gti per jaar, maar dan ben je wel blij dat het in een gti is :mrgreen: dan maar wat duurder.

haha ja dat heb ik ook!
Alleen heb al zoveel gehad aan die GTI dat ik denk dat het verstandig is om hem binnenkort weg te doen..
pasiee
Berichten: 353
Lid geworden op: 02 aug 2014, 17:13
Type auto: Golf 6 GTI
Locatie: Zuid-holland

Re: Dieselen?!

Bericht door pasiee »

Tino schreef:BMW 123 d Coupe met 204 pk`s en alle vag 170 pk`s diesels zijn goed tot 210 + te chippen.
Ben ook blij met mij Dieseltje hoef hier geen GTI voor ;)
Thanks, zal is wat opties bekijken!
pasiee
Berichten: 353
Lid geworden op: 02 aug 2014, 17:13
Type auto: Golf 6 GTI
Locatie: Zuid-holland

Re: Dieselen?!

Bericht door pasiee »

Roy_GTI schreef:Betrouwbaar mooi en sportief; geen twijfel, BMW.

Ik had hiervoor een 5 serie, nooit wat aan gehad van 180.000km tot 320.000km. Dat was een 530d. Op tijd z'n olie en dat was het.
Ja hoor dat ook over veel BMW's bij sommige types staan er ook niet veel te koop, alleen dan met +300.000 erop :D
Roy_GTI
Berichten: 167
Lid geworden op: 14 jan 2016, 10:36
Type auto: Golf 5 GTI DSG
Locatie: Omgeving Nijmegen

Re: Dieselen?!

Bericht door Roy_GTI »

yal schreef:
Roy_GTI schreef:Betrouwbaar mooi en sportief; geen twijfel, BMW.

Ik had hiervoor een 5 serie, nooit wat aan gehad van 180.000km tot 320.000km. Dat was een 530d. Op tijd z'n olie en dat was het.
Hier meerdere BMW's in de familie , dingen zijn echt veeeeel duurder in onderhoud dan VAG.
Ook heeft BMW problemen met distributiekettingen en ook de automatische transmissies zijn niet zonder problemen.
Kortom je moet ook een beetje geluk hebben.

Gelukkig voor jou dat de 530d het zo goed heeft gedaan :!:
Dat met die kettingen is alleen bij de x18d en de x20d, namelijk de 4 cilinders. De 6 cilinders hebben hier geen last van en zijn veel fijnere motoren waarmee je serieus kilometers kunt maken. Ook het verbruik valt heel erg mee. Ik ben best een doorrijder maar klokte altijd 1:14 gemiddeld.

Wat betreft onderhoudskosten vind ik het meevallen. Wel natuurlijk als je naar de BMW dealer gaat, dan mag je in de buidel tasten.

Automaatbakken zijn onderhoudsgevoelig maar dat is bij ieder merk. BMW past volgens mij alleen nog maar ZF toe na redelijk wat ellende met GM bakken begin deze eeuw. Volgens het boekje zit er lifetime olie in maar om de ton verversen word door onofficiële kanalen aanbevolen. Daarnaast heeft ZF servicepunten waar je tegen 400-500 euro je bak kunt laten spoelen, het kleppenblok kunt laten reviseren en opnieuw kunt laten vullen. Deze servicepunten zitten in Nederland (noorden) en Duitsland.

Ik heb veel plezier met mijn GTI maar hierna komt er toch weer een BMW. Ik vind persoonlijk dat VW de laatste jaren erg veel steken laat vallen wat betreft de kwaliteit. Bij mijn GTI valt het mee maar ik heb ook nog een Touran 2.0TDI 140pk (beruchte BKD motor) daar gaan de gekste kleine dingen aan kapot.
2018 Up! GTI
2014 T5 GP 2.0 TDI DSG
2005 Golf 5 GTI DSG
2003 Touran R32 DSG

Het gaat niet om de afstand per liter maar het plezier per liter brandstof. ;)
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Dieselen?!

Bericht door bzb »

pasiee schreef:
bzb schreef:heb helaas ook wat jaren 30k moeten rijden in me gti per jaar, maar dan ben je wel blij dat het in een gti is :mrgreen: dan maar wat duurder.

haha ja dat heb ik ook!
Alleen heb al zoveel gehad aan die GTI dat ik denk dat het verstandig is om hem binnenkort weg te doen..
aha ja dat is balen, ik moet afkloppen maar heb nooit wat noemenswaardig gehad, 1 keer een bobine.
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: Dieselen?!

Bericht door ChielED35 »

pasiee schreef:Alleen heb al zoveel gehad aan die GTI dat ik denk dat het verstandig is om hem binnenkort weg te doen..
Balen dat je zoveel hebt gehad met je GTI, alleen kom je dan op het punt als je zo'n beetje alles wel gehad hebt, dat het beter is om hem te houden ipv wegdoen lijkt me.
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
pasiee
Berichten: 353
Lid geworden op: 02 aug 2014, 17:13
Type auto: Golf 6 GTI
Locatie: Zuid-holland

Re: Dieselen?!

Bericht door pasiee »

ChielED35 schreef:
pasiee schreef:Alleen heb al zoveel gehad aan die GTI dat ik denk dat het verstandig is om hem binnenkort weg te doen..
Balen dat je zoveel hebt gehad met je GTI, alleen kom je dan op het punt als je zo'n beetje alles wel gehad hebt, dat het beter is om hem te houden ipv wegdoen lijkt me.
Omdat ik best wat km's maak en hij al op 13000 staat.
En ik verwacht dat het binnenkort weer voorkomt.
Gebruikersavatar
Rick89
Berichten: 47
Lid geworden op: 01 aug 2016, 22:48
Type auto: Golf MK6 GTI
Locatie: Woerden

Re: Dieselen?!

Bericht door Rick89 »

ik hoor inderdaad ook problemen met de ketting op de 2 liter diesel van bmw. Op dat punt moet je er geluk mee hebben. Maar zijn er ook een hoop die zonder problemen rijden. Mijn pa rijd er 1 en die krijgt goed op zijn klote... Maar dat ding geeft er niks om en rijd al 130.000 km zonder enig probleem. En voor een 2 liter diesel echt een mooi vermogen en verbruik.
MK6 GTI, 306 pk/448.8Nm. HFI Carbon intake, CatMod, Akrapovic uitlaat, 19" OZ Ultra's, Pilot sport 4 S
Roy_GTI
Berichten: 167
Lid geworden op: 14 jan 2016, 10:36
Type auto: Golf 5 GTI DSG
Locatie: Omgeving Nijmegen

Re: Dieselen?!

Bericht door Roy_GTI »

Toch loopt zo'n 6-in-lijn van bmw veel mooier. Met weinig extra brandstof verbruik ten opzichte van de 4 cilinders.
2018 Up! GTI
2014 T5 GP 2.0 TDI DSG
2005 Golf 5 GTI DSG
2003 Touran R32 DSG

Het gaat niet om de afstand per liter maar het plezier per liter brandstof. ;)
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Dieselen?!

Bericht door yal »

Als ik weer veel kilometers ga rijden dan neem ik zeker weer een snelle TDI , heb er 2 gehad rode i en rode di.
Chip erin en gaan , ook met grotere turbo super snel en enorm zuinig.

Met gemak 1;18 tot 1;20 gereden in totaal 300.000km en weinig gedoe gehad :mrgreen:

Nu geniet ik van mijn benzine slurpers :D
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Plaats reactie

Terug naar “Wat je maar wil”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 34 gasten