Parkeren op Schiphol

Hoeft niet eens over auto's te gaan, alles kan besproken worden, maar hou het netjes.
Plaats reactie
Bosino
Berichten: 70
Lid geworden op: 09 mar 2017, 01:20
Type auto: Golf 6 R

Parkeren op Schiphol

Bericht door Bosino »

Ik ga binnenkort met mijn auto naar Schiphol om daar vervolgens de vliegtuig te pakken en 2 weken later weer terug te komen. Ben alleen een beetje bang dat als ik terug kom, mijn geliefde R er niet meer staat. Hebben jullie tips wat ik kan doen zodat ik met een gerust hart op vakantie kan? Ik zat zelf te denken om de accu polen los te halen. Weet niet of dat een probleem gaat worden als de accu 2 weken ontkoppeld is.
Henniej
Berichten: 1364
Lid geworden op: 29 dec 2016, 10:32

Re: Parkeren op Schiphol

Bericht door Henniej »

Hij is zeker weg nu jij 'n het hier zo zet. Zet ook even gelijk bij van wat je gaat doen zo dat de mensen die hem meenemen mee kunnen lezen.
Account niet in gebruik! 🤷🏼‍♂️
Gti_strikeforce
Berichten: 127
Lid geworden op: 31 mar 2015, 19:34
Type auto: Golf 5 GTI

Re: Parkeren op Schiphol

Bericht door Gti_strikeforce »

Is er geen alternatief?
Je laten voeren, een taxi, openbaar vervoer,...
golftdi130
Berichten: 93
Lid geworden op: 26 jun 2012, 19:24
Type auto: Golf IV TDI

Re: Parkeren op Schiphol

Bericht door golftdi130 »

Volgens mij kom je zonder het ticket dat bij de auto hoort niet van het terrein af (P4 overdekt), deze overdekt garage heeft ook dubbele slagbomen die fungeren als sluis en wekt volgens mij met kentekenherkenning (zoals inmiddels bijna alle parkings doen.)
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: Parkeren op Schiphol

Bericht door ChielED35 »

Zou toch voor vervoer zorgen, of anders openbaar vervoer of een Uber. Mijn R komt daar echt niet te staan. No way.
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Bosino
Berichten: 70
Lid geworden op: 09 mar 2017, 01:20
Type auto: Golf 6 R

Re: Parkeren op Schiphol

Bericht door Bosino »

Henniej schreef: 07 aug 2017, 20:51 Hij is zeker weg nu jij 'n het hier zo zet. Zet ook even gelijk bij van wat je gaat doen zo dat de mensen die hem meenemen mee kunnen lezen.
Heb er natuurlijk niet bijgezet wanneer ik ga. Kan volgende week zijn, kan ook over 3 maanden zijn ;).

Openbaar vervoer is geen optie. Moet dan al in de nacht vertrekken. Er rijden hier geen bussen en treinen in de nacht.

Als ik de accu onkoppel of een stekkertje lostrek onder de motorkap, kunnen ze hem dan ook meenemen?
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 988
Lid geworden op: 06 okt 2012, 01:10
Type auto: Seat Leon ST FR 2016

Re: Parkeren op Schiphol

Bericht door Maarten »

Bearlock inbouwen?

Als je je accu eraf haalt, werkt je alarm ook niet meer?
Serviced by EMServices.
Gebruikersavatar
ominous
Berichten: 236
Lid geworden op: 01 sep 2013, 19:57
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Parkeren op Schiphol

Bericht door ominous »

Valet parking? :P
Just asking :p
Bosino
Berichten: 70
Lid geworden op: 09 mar 2017, 01:20
Type auto: Golf 6 R

Re: Parkeren op Schiphol

Bericht door Bosino »

ominous schreef: 08 aug 2017, 10:00 Valet parking? :P
Dat gaat zeker niet gebeuren :). Een vreemd persoon in mn auto laten rijden. Vaak genoeg verhalen gehoord dat ze auto's in willekeurige woonwijken parkeren in de buurt van Schiphol.
Gebruikersavatar
Zluytr
Berichten: 354
Lid geworden op: 30 mei 2017, 12:50
Type auto: MK7 GTI

Re: Parkeren op Schiphol

Bericht door Zluytr »

golftdi130 schreef: 07 aug 2017, 21:50 Volgens mij kom je zonder het ticket dat bij de auto hoort niet van het terrein af (P4 overdekt), deze overdekt garage heeft ook dubbele slagbomen die fungeren als sluis en wekt volgens mij met kentekenherkenning (zoals inmiddels bijna alle parkings doen.)
Ja als ze met kentekenherkenning werken heb je juist geen kaartje nodig.

Ik heb mijn auto een paar weken geleden een half dagje op Schiphol geparkeerd en ben zonder kaartje naar buiten gereden. Je krijgt wel een kaartje bij binnen komst, maar die heb je niet nodig om uit te rijden.

Sowieso doe ik het nooit meer in mijn leven. De plekken zijn hartstikke nauw, en het is altijd vol. Ik vind het maar spannend en was blij te zien dat zelfde auto's nog naast me stonden toen in terug kwam.

Ik zou toch voor een alternatief kijken. Vrienden? taxi?
Ride:
A5 Coupe (F5) 2.0 TFSI quattro (252 PK) S tronic - Daytona Grey


Daily:
’18 T-Roc 1.5 TSI DSG Sport - Indium Grey
Gebruikersavatar
ominous
Berichten: 236
Lid geworden op: 01 sep 2013, 19:57
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Parkeren op Schiphol

Bericht door ominous »

En ik maar denken dat op vakantie gaan met Kind of hond al voor problemen kan zorgen :p :lol:
Just asking :p
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: Parkeren op Schiphol

Bericht door ChielED35 »

Laat je brengen of neem een taxi/Uber, opgelost en ook geen spanning en stress.
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
golftdi130
Berichten: 93
Lid geworden op: 26 jun 2012, 19:24
Type auto: Golf IV TDI

Re: Parkeren op Schiphol

Bericht door golftdi130 »

Zluytr schreef: 08 aug 2017, 10:24
golftdi130 schreef: 07 aug 2017, 21:50 Volgens mij kom je zonder het ticket dat bij de auto hoort niet van het terrein af (P4 overdekt), deze overdekt garage heeft ook dubbele slagbomen die fungeren als sluis en wekt volgens mij met kentekenherkenning (zoals inmiddels bijna alle parkings doen.)
Ja als ze met kentekenherkenning werken heb je juist geen kaartje nodig.

Ik heb mijn auto een paar weken geleden een half dagje op Schiphol geparkeerd en ben zonder kaartje naar buiten gereden. Je krijgt wel een kaartje bij binnen komst, maar die heb je niet nodig om uit te rijden.

Sowieso doe ik het nooit meer in mijn leven. De plekken zijn hartstikke nauw, en het is altijd vol. Ik vind het maar spannend en was blij te zien dat zelfde auto's nog naast me stonden toen in terug kwam.

Ik zou toch voor een alternatief kijken. Vrienden? taxi?
Dat met dat uitrijden zonder kaartje klopt wel.........maar als je geen kaartje hebt dat niet bij de auto hoort kun je ook niet betalen en dus niet uitrijden met een "vreemde" auto.......even afhankelijk waar je woont en hoe lang je op vakantie gaat kun je met de Taxi een stuk voordeliger uit zijn. (Wel een Woonplaats-Schiphol taxi met een beter tarief...)


PS Kaartje niet in de auto laten liggen :)
Bosino
Berichten: 70
Lid geworden op: 09 mar 2017, 01:20
Type auto: Golf 6 R

Re: Parkeren op Schiphol

Bericht door Bosino »

ChielED35 schreef: 08 aug 2017, 16:16 Laat je brengen of neem een taxi/Uber, opgelost en ook geen spanning en stress.
Je hebt gelijk. Zal even kijken hoe ik dat ga doen.
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Parkeren op Schiphol

Bericht door bzb »

no way dat ik daar mijn auto zet, gewoon met de auto van je vrouw gaan :mrgreen:
JorisZZZZ
Berichten: 119
Lid geworden op: 17 dec 2016, 12:02
Type auto: V40

Re: Parkeren op Schiphol

Bericht door JorisZZZZ »

de wrx van mijn stief pa hadt motorschade, nadat ze hem ophaalde na de vakantie.

Dit was z'n parkeergelegenheid waarbij de mensen van het bedrijf je auto heen en terug rijden..... (doen we dus ook nooit meer)
Plaats reactie

Terug naar “Wat je maar wil”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten