Geen facturen vorige eigenaar i.v.m. AVG-wet?

Hoeft niet eens over auto's te gaan, alles kan besproken worden, maar hou het netjes.
Plaats reactie
frank9090
Berichten: 39
Lid geworden op: 01 mar 2015, 22:54
Type auto: Golf MK5 GTI

Geen facturen vorige eigenaar i.v.m. AVG-wet?

Bericht door frank9090 »

Hi all,

De garage waar ik mijn MK5 GTI heb gekocht heeft deze auto vanaf dag 1 in onderhoud gehad. Nu ik mijn auto bij EM in onderhoud ga doen wilde ik de facturen ook van de vorige eigenaren in bezit krijgen. Echter, de garage mogen deze facturen niet versturen omdat de namen van de vorige eigenaren daar op staan. Ik snap dat de garage dat niet kan doen, maar hebben jullie wellicht ideëen/tips hoe ik deze wel in bezit kan krijgen?

Thanks!
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Geen facturen vorige eigenaar i.v.m. AVG-wet?

Bericht door bzb »

in contact komen met de vorige eigenaar :mrgreen: anders lukt het niet
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: Geen facturen vorige eigenaar i.v.m. AVG-wet?

Bericht door ChielED35 »

Vragen of ze de namen van deze mensen zwart kunnen markeren zodat alleen de werkzaamheden erop staan.
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
wikas
Berichten: 56
Lid geworden op: 30 apr 2014, 15:41
Type auto: MK7 GTI

Re: Geen facturen vorige eigenaar i.v.m. AVG-wet?

Bericht door wikas »

Exact hetzelfde gehad. Ik ben toen naar de vw-dealer gegaan en deze hebben mij de inzicht gegeven in het onderhoud. Helaas mocht ik hier geen kopie van meekrijgen, maar ik heb wel alles mogen noteren (op mijn telefoon). Facturen niet in bezit, maar wel hele onderhoudshistorie kunnen achterhalen.
Gebruikersavatar
surfroy01
Berichten: 401
Lid geworden op: 13 nov 2018, 12:21
Type auto: Golf 7 GTI PP

Re: Geen facturen vorige eigenaar i.v.m. AVG-wet?

Bericht door surfroy01 »

frank9090 schreef: 21 jan 2020, 12:51 Hi all,

De garage waar ik mijn MK5 GTI heb gekocht heeft deze auto vanaf dag 1 in onderhoud gehad. Nu ik mijn auto bij EM in onderhoud ga doen wilde ik de facturen ook van de vorige eigenaren in bezit krijgen. Echter, de garage mogen deze facturen niet versturen omdat de namen van de vorige eigenaren daar op staan. Ik snap dat de garage dat niet kan doen, maar hebben jullie wellicht ideëen/tips hoe ik deze wel in bezit kan krijgen?

Thanks!
Wil je iets specifieks weten dat je de facturen wil zien? Anders als het boekje netjes afgetekend is, kun je er vanuit gaan dat ie ok is toch?
The most dangerous nut in my car is the one that holds the throttle, me! :oops:

Daily fun ; Golf 7 GTI Performance 487nM/311PK stage 1
Track fun; BMW E46 Touring 328 210 PK, Ducati 996SPS/128 awPK.
Voorheen; Passat B8 R line 2.0 TDI, 2xPassat B8 1.4 TSI/CLA Shooting brake AMG/BMW E46 325/Passat B8/DS5/XC90/XC70/X5/Durango/V40/156/146/33/paar slopels......
Plaats reactie

Terug naar “Wat je maar wil”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten