Golf 7.5 R

Hoeft niet eens over auto's te gaan, alles kan besproken worden, maar hou het netjes.
Plaats reactie
juventus
Berichten: 90
Lid geworden op: 22 apr 2011, 15:27
Type auto: golf MK7 R
Locatie: limburg,belgie

Golf 7.5 R

Bericht door juventus »

Hallo beste heren en dames, het wordt tijd voor iets anders na 12 jaar trouwe dienst,met pijn in mijn hart ga ik mijn golf 5 gti laten overnemen door een autodealer voor een golf 7 .5 R manueel van 2017 full option met 45000km op de teller, is ingevoerd vanuit Duitsland , weet ook nog eentje staan wel in een standaard basis uitvoering een DSG ook van 2017 met 19000 km, welke keuze zouden jullie maken tussen een handgeschakelde of een DSG ??? Ik hoor het graag van julli :D :D O ja ,welke motorolie raden jullie mij aan voor een Golf 7 R
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 988
Lid geworden op: 06 okt 2012, 01:10
Type auto: Seat Leon ST FR 2016

Re: Golf 7.5 R

Bericht door Maarten »

Persoonlijk zou ik zeker voor een DSG gaan. 2e auto nu met DSG en rijdt heerlijk. En 0 problemen.

DSG kan ook meer koppel aan dan een handbak (indien je gaan tunen).

Serviced by EM Services.

Serviced by EMServices.
juventus
Berichten: 90
Lid geworden op: 22 apr 2011, 15:27
Type auto: golf MK7 R
Locatie: limburg,belgie

Re: Golf 7.5 R

Bericht door juventus »

.
Laatst gewijzigd door juventus op 16 okt 2020, 07:13, 1 keer totaal gewijzigd.
juventus
Berichten: 90
Lid geworden op: 22 apr 2011, 15:27
Type auto: golf MK7 R
Locatie: limburg,belgie

Re: Golf 7.5 R

Bericht door juventus »

Maarten schreef: 16 okt 2020, 06:56 Persoonlijk zou ik zeker voor een DSG gaan. 2e auto nu met DSG en rijdt heerlijk. En 0 problemen.

DSG kan ook meer koppel aan dan een handbak (indien je gaan tunen).

Serviced by EM Services.
Is toch een mogelijke keuze, met een manuele heb je toch de indruk dat je de wagen zelf onder controle heb,en sportiever kunt rijden, is mijn mening hè en de uitlaat van beide , zijn dat dezelfde die er onder liggen of maakt de manuele iets feller geluid dan de DSG ? En ook , het is aantrekkelijker de full Option qua uitstraling, ook het panoramisch dak vind ik een surplus
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: Golf 7.5 R

Bericht door ChielED35 »

100% dsg! Ga maar eens goed rijden met het gebruik van de flippers aan je stuur en in Sportstand. Wat mij betreft sportief genoeg. En daarbij vind ik het geluid bij schakelen van de dsg mooier. Maar ieder z’n ding.
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
juventus
Berichten: 90
Lid geworden op: 22 apr 2011, 15:27
Type auto: golf MK7 R
Locatie: limburg,belgie

Re: Golf 7.5 R

Bericht door juventus »

ChielED35 schreef: 16 okt 2020, 09:12 100% dsg! Ga maar eens goed rijden met het gebruik van de flippers aan je stuur en in Sportstand. Wat mij betreft sportief genoeg. En daarbij vind ik het geluid bij schakelen van de dsg mooier. Maar ieder z’n ding.
heb ik ook gedaan, is een heel moeilijke Keuze!! Maar mijn voorkeur gaat lichtjes naar een manuele,zoals je al aangaf ,ieder zijn ding
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 988
Lid geworden op: 06 okt 2012, 01:10
Type auto: Seat Leon ST FR 2016

Re: Golf 7.5 R

Bericht door Maarten »

Ik zou verder zoeken naar een full options met DSG. Of moet het één van deze 2 worden?

Serviced by EM Services.

Serviced by EMServices.
StarSqream
Berichten: 484
Lid geworden op: 12 apr 2020, 01:07
Type auto: Golf MK7 GTI Perf

Re: Golf 7.5 R

Bericht door StarSqream »

DSG all the way. Met een DSG kan je sportief rijden wanneer je wilt (zelf schakelen met de paddles, moet je ook moeite voor doen) OF als je geen zin hebt gewoon lekker je stuur vastpakken en gassen maar. Bij een manueel zit je altijd vast aan handmatig schakelen. Bij DSG kan je zelf kiezen. DSG farts zijn ook synoniem aan snelle golfjes vind ik. Je verwacht die dsg farts te horen. Manueel heeft dat niet.
Gebruikersavatar
MARC V
Berichten: 397
Lid geworden op: 11 sep 2020, 17:40
Type auto: Golf mk7 facelift
Locatie: Limburg (Belgie)

Re: Golf 7.5 R

Bericht door MARC V »

Ik rij nu ook sinds 3 maanden met een DSG,een zaligheid is het,
wil nooit niks anders meer hebben.
En zoals starsqream al aangeeft,met de paddles is ook leuk en je kan ook nog de pook gebruiken om op/af te schakelen.
juventus
Berichten: 90
Lid geworden op: 22 apr 2011, 15:27
Type auto: golf MK7 R
Locatie: limburg,belgie

Re: Golf 7.5 R

Bericht door juventus »

Heren, bedank voor jullie ervaring te delen maar de kogel is door de kerk....het wordt de handgeschakelde versie.... welke olie gebruiken jullie voor de R?
StarSqream
Berichten: 484
Lid geworden op: 12 apr 2020, 01:07
Type auto: Golf MK7 GTI Perf

Re: Golf 7.5 R

Bericht door StarSqream »

juventus schreef: 16 okt 2020, 21:36 Heren, bedank voor jullie ervaring te delen maar de kogel is door de kerk....het wordt de handgeschakelde versie.... welke olie gebruiken jullie voor de R?
Ik gebruik Castrol edge Titanium 5w30
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 988
Lid geworden op: 06 okt 2012, 01:10
Type auto: Seat Leon ST FR 2016

Re: Golf 7.5 R

Bericht door Maarten »

StarSqream schreef:
juventus schreef: 16 okt 2020, 21:36 Heren, bedank voor jullie ervaring te delen maar de kogel is door de kerk....het wordt de handgeschakelde versie.... welke olie gebruiken jullie voor de R?
Ik gebruik Castrol edge Titanium 5w30
+1

Serviced by EM Services.

Serviced by EMServices.
juventus
Berichten: 90
Lid geworden op: 22 apr 2011, 15:27
Type auto: golf MK7 R
Locatie: limburg,belgie

Re: Golf 7.5 R

Bericht door juventus »

Ondertussen gevonden en ook voor gekozen voor een zwarte golf 7 R facelift DSG bak van 2018😀 in nieuwstaat 👌1 min puntje ,geen pano dak maar kan ik mij er graag bij neerleggen😉
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 988
Lid geworden op: 06 okt 2012, 01:10
Type auto: Seat Leon ST FR 2016

Re: Golf 7.5 R

Bericht door Maarten »

Klinkt goed! Foto's? Nog plannen ermee?

Serviced by EM Services.

Serviced by EMServices.
Plaats reactie

Terug naar “Wat je maar wil”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten