De Golf GTI: voor altijd, voor even, nooit (meer)

Hoeft niet eens over auto's te gaan, alles kan besproken worden, maar hou het netjes.

Ik ben onvoorwaardelijk trouw aan de Golf GTI

Ja
13
22%
Ja, tot na mijn midlife crisis
8
14%
Ja, maar helaas wordt/is de GTI te duur voor mij
3
5%
Nee, ik vind zoveel leuk dus maakt het merk/type mij niet uit
23
39%
Nee, de Golf GTI is voor mij niet wat ik er van verwachtte
1
2%
Anders (licht toe in je reactie)
11
19%
 
Totaal aantal stemmen: 59

Gebruikersavatar
ED60Letzebuerg
Berichten: 1270
Lid geworden op: 13 jul 2012, 17:12
Type auto: MK5 R32
Locatie: Zuid Holland Zuid

Re: De Golf GTI: voor altijd, voor even, nooit (meer)

Bericht door ED60Letzebuerg »

Mijne word hierna (praat je over heel wat jaren) een BMW. Familie/vrienden rijden ook bmw's .. van ouwere 3 series tot m5's E60. Van jongs af aan vind ik het geweldige auto's.
Ex: MK5 GTI Edition 17/60
New: MK5 R32

Liever 6 klappers, dan 4 plofjes
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
Type auto: BMW 330i Touring
Contacteer:

Re: De Golf GTI: voor altijd, voor even, nooit (meer)

Bericht door sitechris »

@golfruud
Ik zou persoonlijk niet voor een Audi A3 1.8 gaan. De nieuwe Audi A3 is een vrij perfecte auto. Oftewel een goed uitgewerkt compromis om iedereen tevreden te houden. Scoort overal een 8/8.5. En dat is juist het probleem met de A3. Te saai, te klinisch, net wat te weinig feedback. Net wat teveel perfectie. De GTI heeft bv al wat meer scherpe en leuke randjes. Dat het interieur van de GTI dan een tandje minder mooi is, daar stap je wel overheen. Verschil tussen een 8 en een 9. Niet zo boeiend imo. De saaiere A3 gaat je na een tijdje wel irriteren ben ik bang. Een GTI is scherper, leuker, sneller, more fun en heeft een meer bijzondere uitstraling. Een A3 zie je op iedere straathoek. Een GTI is al een meer unieke auto. Zeker als je een van de eerste GTI 7's gaat rijden. Ik zou blind voor de GTI gaan in deze vergelijking.

@allen: dank voor de felicitaties. Heb er zin in!
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Gebruikersavatar
Bootje_Ronald
Berichten: 185
Lid geworden op: 06 okt 2012, 03:09
Type auto: Golf MK6 GTi DSG
Locatie: midden van het land

Re: De Golf GTI: voor altijd, voor even, nooit (meer)

Bericht door Bootje_Ronald »

Golf bevalt me prima, maar ik mis de 4M/Quattro. Had ik wel op de Passat en de Audi. Volgende auto wordt dus (waarschijnlijk) weer een 4M. Kandidaat is dan natuurlijk de R, of een S3. Maar voorlopig bevalt het huidige blik goed!
Groet, Ronald
MK6 GTi- Executive Plus / Advance
Gebruikersavatar
golfruud
Berichten: 622
Lid geworden op: 27 jul 2011, 14:13

Re: De Golf GTI: voor altijd, voor even, nooit (meer)

Bericht door golfruud »

sitechris schreef:@golfruud
Ik zou persoonlijk niet voor een Audi A3 1.8 gaan. De nieuwe Audi A3 is een vrij perfecte auto. Oftewel een goed uitgewerkt compromis om iedereen tevreden te houden. Scoort overal een 8/8.5. En dat is juist het probleem met de A3. Te saai, te klinisch, net wat te weinig feedback. Net wat teveel perfectie. De GTI heeft bv al wat meer scherpe en leuke randjes. Dat het interieur van de GTI dan een tandje minder mooi is, daar stap je wel overheen. Verschil tussen een 8 en een 9. Niet zo boeiend imo. De saaiere A3 gaat je na een tijdje wel irriteren ben ik bang. Een GTI is scherper, leuker, sneller, more fun en heeft een meer bijzondere uitstraling. Een A3 zie je op iedere straathoek. Een GTI is al een meer unieke auto. Zeker als je een van de eerste GTI 7's gaat rijden. Ik zou blind voor de GTI gaan in deze vergelijking.

@allen: dank voor de felicitaties. Heb er zin in!
Bedankt voor je reaktie. Zo denk ik momenteel ook zelf over. Ik ga 11 Jan. naar de Autosalon in Brussel en hoop dat ze beiden daar staan en dan neem ik een beslissing.
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 91
Lid geworden op: 03 nov 2012, 21:32
Type auto: Golf 2 GTI 16v PL

Re: De Golf GTI: voor altijd, voor even, nooit (meer)

Bericht door Arno »

golfruud schreef:
sitechris schreef:@golfruud
Ik zou persoonlijk niet voor een Audi A3 1.8 gaan. De nieuwe Audi A3 is een vrij perfecte auto. Oftewel een goed uitgewerkt compromis om iedereen tevreden te houden. Scoort overal een 8/8.5. En dat is juist het probleem met de A3. Te saai, te klinisch, net wat te weinig feedback. Net wat teveel perfectie. De GTI heeft bv al wat meer scherpe en leuke randjes. Dat het interieur van de GTI dan een tandje minder mooi is, daar stap je wel overheen. Verschil tussen een 8 en een 9. Niet zo boeiend imo. De saaiere A3 gaat je na een tijdje wel irriteren ben ik bang. Een GTI is scherper, leuker, sneller, more fun en heeft een meer bijzondere uitstraling. Een A3 zie je op iedere straathoek. Een GTI is al een meer unieke auto. Zeker als je een van de eerste GTI 7's gaat rijden. Ik zou blind voor de GTI gaan in deze vergelijking.

@allen: dank voor de felicitaties. Heb er zin in!
Bedankt voor je reaktie. Zo denk ik momenteel ook zelf over. Ik ga 11 Jan. naar de Autosalon in Brussel en hoop dat ze beiden daar staan en dan neem ik een beslissing.
Ik kan me niet meer herinneren van de vorige jaren of de GTI er stond, zou kunnen zijn dat ie er niet is en dat er alleen de gewone golf staat. Slechte marketing zet, dus hopelijk zetten ze hem er wel.
En niet de eerste dag gaan, dan is het daar een hel ;)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Wat je maar wil”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten