Pagina 3 van 4

Re: De Golf GTI: voor altijd, voor even, nooit (meer)

Geplaatst: 01 dec 2012, 19:36
door Girlzdad
sitechris schreef:Even topic nieuw leven inblazen. Ik heb vandaag een uurtje gereden met de Megane RS 2012. Wat een fantastische auto. Dikke plussen voor onderstel (mechanisch sper!), balans, Recaro's, besturing, remmen (damn!). Zelfs met vochtig weer kon ik tijdens de bocht al het gaspedaal vloeren. Hoef ik met de GTI niet te proberen. Motorisch is het ook een geweldige auto. Mijn gechipte GTI is sneller en meer allrounder (koppel!), de RS komt pas echt bovenin toeren tot zijn recht. Hij voelt aan als een sterk atmo blok. Is erg prettig bij een sportieve auto, alhoewel ik hem wel zou chippen. Hij mist net 30 paardjes voor de OMG factor. Hij klinkt overigens geweldig. Dikke ploffen bij gas los en een geweldige sound als je boven de 4000 RPM komt. De grootste verrassing, ik had verwacht dat de Cup versie met 19 inch velgen erg hard geveerd zou zijn. En dat viel me best mee. Natuurlijk is hij harder als de GTI, maar hij vangt de butsen en gaten in slecht wegdek toch heel acceptabel op. Echt prima.

Sterker.....als inruilbod op de GTI goed is, kan dit hem weleens gaan worden! Dan wel met fase1 chiptuning (ca 295 pk) en Milltek uitlaat.
Ik heb er nog niet mee gereden.
Wel zie ik regelmatig een RS rond rijden en staan( helder blauwe kleur ).
Kan niks anders zeggen dan dat het een hele mooie wagen is.
En begrijp je volkomen, ook al heb ik er dus niet mee gereden.

Re: De Golf GTI: voor altijd, voor even, nooit (meer)

Geplaatst: 01 dec 2012, 19:50
door Patrick B
Mooie auto om te zien.

Maar mij niet gezien in een franse auto.

ik heb er te veel elende mee gehad.

Re: De Golf GTI: voor altijd, voor even, nooit (meer)

Geplaatst: 01 dec 2012, 20:00
door Chris5gti
Patrick B schreef:Mooie auto om te zien.

Maar mij niet gezien in een franse auto.

ik heb er te veel elende mee gehad.
Helemaal met je eens . In frankrijk kunnen ze beter croisantjes maken dan autos .

Re: De Golf GTI: voor altijd, voor even, nooit (meer)

Geplaatst: 01 dec 2012, 20:28
door sitechris
Dat was zo met vorige generaties. Nu zijn ze gemiddeld betrouwbaar. Vraag je overigens een Renault fan naar VAG dan zullen ze ongetwijfeld wel even wijzen naar de TSI ellende en de RNS 510 units die met bakken tegelijk over de grens gaan. Zo betrouwbaar is VAG zeker ook niet op het moment. Ik vind de GTI een heerlijke auto, maar staar me niet blind op VAG. Er zijn meer merken op deze wereld.

Re: De Golf GTI: voor altijd, voor even, nooit (meer)

Geplaatst: 04 dec 2012, 17:59
door Luca
Ben wel benieuwd of je er nog wat voor terug krijgt na een jaar of 3 :?:

Re: De Golf GTI: voor altijd, voor even, nooit (meer)

Geplaatst: 04 dec 2012, 18:29
door Patrick B
sitechris schreef:Dat was zo met vorige generaties. Nu zijn ze gemiddeld betrouwbaar. Vraag je overigens een Renault fan naar VAG dan zullen ze ongetwijfeld wel even wijzen naar de TSI ellende en de RNS 510 units die met bakken tegelijk over de grens gaan. Zo betrouwbaar is VAG zeker ook niet op het moment. Ik vind de GTI een heerlijke auto, maar staar me niet blind op VAG. Er zijn meer merken op deze wereld.
Ik ben het gedeeltelijk met je eens.

Mijn vrouw en ik hebben meerdere franse auto's gehad peugeot en renault.

Heel toevallig of ik heb pech, constant ellende gehad met deze auto's

Opel en ford heb ik ook gereden en ook heel toevallig of geluk nooit geen ellende mee gehad.(op wat roest na bij de Opel)

Ik vind de Vag auto's mooi maar ik zit er ook niet aan vast.

Een mooie Astra opc of een Focus RS of ST vind ik ook geweldige auto's om te zien.

Dan krijg je wat al in dit forum gezegd word de inruilwaarde die ligt na een aantal jaar toch hoger bij Vag auto's.

Waarom is dit eingelijk komt dit door veel vraag of betrouwbaarheid.

Misschien heb ik het wel fout maar de toekomst zal het leren als de Franse auto's beter zijn geworden.

Trouwens een Alfa zal ik ook nooit kopen en die vind ik er ook geweldig uit zien.

Mijn achterbuurman heeft er meerdere gehad maar ik vind het komische auto's.

Hij doet de bestuurdersdeur op slot en de achterramen gaan open, of er gaan drie deuren los, kofferbak die niet los wil.

1 brok electrische ellende en dat voor een auto van 2 jaar oud.

Zijn vorige Alfa was al niet veel beter hij is nu op zoek naar een BMW.

Re: De Golf GTI: voor altijd, voor even, nooit (meer)

Geplaatst: 04 dec 2012, 19:49
door Girlzdad
Ik lees op dit forum ook genoeg "mankementen" of defecten van de GTI.
Daar schrik ik eigenlijk best wel van.
Elk merk zal zijn "kleinigheden" wel hebben denk ik dan maar.

En de duurder types RS,OPC etc blijven nog best waardevol bij verkoop.

Re: De Golf GTI: voor altijd, voor even, nooit (meer)

Geplaatst: 04 dec 2012, 19:59
door sitechris
Punt van afschrijving is wel terecht, Golf GTI is zowel nieuw als gebruikt gewoon een gewilde auto. Ik denk ook dat je met een Megane maandelijks meer afschrijft.

Re: De Golf GTI: voor altijd, voor even, nooit (meer)

Geplaatst: 10 dec 2012, 17:41
door Arno
Voor mij maakt het niet zoveel uit, zo lang het een VAG auto is en liefst VW of Audi.
Hoeft niet per se een GTI te zijn, zeker later als een daily niet. Iets wat ik zeker ooit wil doen is een Golf 4 r32 ombouwen tot trackday of rally auto. En natuurlijk mijn mk2 GTI netjes houden!
Zolang het VW of Audi is maakt het mij weinig uit.

Re: De Golf GTI: voor altijd, voor even, nooit (meer)

Geplaatst: 15 dec 2012, 13:26
door sitechris
Ik heb vandaag handtekening gezet onder koopcontract van een Megane RS. De GTI gaat er dus uit.

Dit is zoals de auto gaat worden, ik kies namelijk wel voor wit metallic en onderstaande 18 inch velgen (dit zijn de cupvelgen van prefacelift model)
Afbeelding

Verdere opties die ik heb aangevinkt:
- Cuponderstel (verlaagd, rode geperforeerde remschijven en met mechanisch sperdifferentieel)
- Bi-xenon
- Essential pakket (licht- en regensensor etc)
- Privacy glass
- Arkamys 3D speakerupgrade
- Milltek sportuitlaat
- Stage 1 chip op maat (via rollerbank) bij Fastchip in Goes. Ga ik na paar duizend kilometer laten doen. Dat is zeg maar de JD van Renault. Gaat het vermogen naar circa 295 pk. Je kunt ook stage 2 tuning nemen, maar dan wordt de turbo wel iets meer een aan- en uitknop. Weet niet of ik dat wil. Ik wil wel de motorkarakteristiek behouden, omdat die nu zo klopt!
- Renault Sport monitor (rondetijden, olietemperatuur, instellen response gaspedaal, g-krachten, acceleratiemetingen etc)
- Keyless go
- Bandenspanningscontrolesysteem

De Recaro's heb ik niet aangevinkt. Die vind ik toch net wat te weinig comfort bieden.
Ik overweeg wellicht om het dak in donkere kleur te spuiten of te wrappen. Ga ik nog eens over nadenken.

Re: De Golf GTI: voor altijd, voor even, nooit (meer)

Geplaatst: 15 dec 2012, 13:35
door 73GTI
sitechris schreef:Ik heb vandaag handtekening gezet onder koopcontract van een Megane RS. De GTI gaat er dus uit.

Dit is zoals de auto gaat worden, ik kies namelijk wel voor wit metallic en onderstaande 18 inch velgen (dit zijn de cupvelgen van prefacelift model)
Afbeelding

Verdere opties die ik heb aangevinkt:
- Cuponderstel (verlaagd, rode geperforeerde remschijven en met mechanisch sperdifferentieel)
- Bi-xenon
- Essential pakket (licht- en regensensor etc)
- Privacy glass
- Arkamys 3D speakerupgrade
- Milltek sportuitlaat
- Stage 1 chip op maat (via rollerbank) bij Fastchip in Goes. Ga ik na paar duizend kilometer laten doen. Dat is zeg maar de JD van Renault. Gaat het vermogen naar circa 295 pk. Je kunt ook stage 2 tuning nemen, maar dan wordt de turbo wel iets meer een aan- en uitknop. Weet niet of ik dat wil. Ik wil wel de motorkarakteristiek behouden, omdat die nu zo klopt!
- Renault Sport monitor (rondetijden, olietemperatuur, instellen response gaspedaal, g-krachten, acceleratiemetingen etc)
- Keyless go
- Bandenspanningscontrolesysteem

De Recaro's heb ik niet aangevinkt. Die vind ik toch net wat te weinig comfort bieden.
Ik overweeg wellicht om het dak in donkere kleur te spuiten of te wrappen. Ga ik nog eens over nadenken.
gefeliciteerd 8-)
mooie wagens die megane, als er ooit een 5 deurs van komt wil zelfs ik(antie psa) erover nadenken :lol:

mvg lex

Re: De Golf GTI: voor altijd, voor even, nooit (meer)

Geplaatst: 15 dec 2012, 15:16
door RonnyR20
Gefeliciteerd Chris word een mooie!
Wanneer krijg je hem?

Re: De Golf GTI: voor altijd, voor even, nooit (meer)

Geplaatst: 15 dec 2012, 15:58
door sitechris
Medio maart. Levertijd ongeveer 3 a 3,5 maand.

Re: De Golf GTI: voor altijd, voor even, nooit (meer)

Geplaatst: 15 dec 2012, 16:21
door FGT
Gefeliciteerd!!

Het zal wel aardig spartaans rijden of valt dit mee?

Re: De Golf GTI: voor altijd, voor even, nooit (meer)

Geplaatst: 15 dec 2012, 18:04
door sitechris
Ja, veel meer als de GTI. Nu reed ik wel met de meest hardcore versie (Recaro, cuponderstel en 19 inch). Ik heb cuponderstel, 18 inch en gewone stoel. Scheelt wel wat. Maar het is qua rijden en gevoel een andere auto. De GTI is een allrounder, dit is veel meer een sportauto. Beide hebben plussen en minnen.

Re: De Golf GTI: voor altijd, voor even, nooit (meer)

Geplaatst: 15 dec 2012, 19:23
door FGT
Het zal ongetwijfeld "harder" zijn, dan een GTI, maar zeker niet minder rijden.

Succes met wachten!

Re: De Golf GTI: voor altijd, voor even, nooit (meer)

Geplaatst: 15 dec 2012, 19:54
door haantje de voorste
Gefeliciteerd Chris. Gezien de lovende woorden van zo'n beetje iedere autojournalist moet dit wel een topper zijn.

Sterkte met wachten ;)

Re: De Golf GTI: voor altijd, voor even, nooit (meer)

Geplaatst: 15 dec 2012, 21:54
door sitechris
Het is geen straf om 3 maanden te wachten in de GTI :)

Re: De Golf GTI: voor altijd, voor even, nooit (meer)

Geplaatst: 15 dec 2012, 22:03
door theo
Ik schrok nogal van de prijs. Je bent zo'n 40.000 euro verder (volgens de configurator). Ik had verwacht dat de prijsstelling juist mensen over de Renault streep zou trekken, zeker met de inruilverwachtingswaarde over een paar jaar.

Re: De Golf GTI: voor altijd, voor even, nooit (meer)

Geplaatst: 16 dec 2012, 08:54
door sitechris
Hij is aardig wat duurder geworden vanwege de nieuwe BPM regels afgelopen juli en je moet nog vrij veel opties bijvinken. Dus ik ben het met je eens dat het stevig aan de prijs is. Een GTI zal iets goedkoper zijn denk ik. Maar een Astra OPC gaat met paar opties alweer richting de 50k. Die wordt per 1 januari a.s. weer 1000 euro duurder.

Ik vind de Megane overigens iedere eurocent waard. Niet qua materiaalgebruik of goodies, maar puur qua rij-eigenschappen. Het is een heftige auto, ontwikkeld door een groep mensen (Renault Sport) die benzine door hun aderen heeft lopen. Een RS met cuponderstel rijdt echt heel erg fijn.

Begrijp me goed, ik ben ook zeer tevreden over de GTI, maar ik was wel weer toe aan iets meer sportauto.

Re: De Golf GTI: voor altijd, voor even, nooit (meer)

Geplaatst: 16 dec 2012, 15:47
door bzb
ik vind de renault ook erg mooi, net als de ford RS helaas beide geen auomatic :)

Re: De Golf GTI: voor altijd, voor even, nooit (meer)

Geplaatst: 25 dec 2012, 13:52
door JonasV
Heel vet zo'n RS! Gefeliciteerd!!

Re: De Golf GTI: voor altijd, voor even, nooit (meer)

Geplaatst: 25 dec 2012, 14:03
door golfruud
Succes met de Renault en heel veel rijplezier toegewenst.

Re: De Golf GTI: voor altijd, voor even, nooit (meer)

Geplaatst: 25 dec 2012, 14:10
door golfruud
Ik heb zelf de Golf 7 GTI al op papier staan bij de dealer (nog niet getekent), dus ik kan nog switchen.
Nu zit ik zelf sterk te denken over A3 Sportback 1.8 S-tronic met Pro S line pakket.
Januari naar de Autosalon in Brussel en daarna een definitieve beslissing maken.

Re: De Golf GTI: voor altijd, voor even, nooit (meer)

Geplaatst: 25 dec 2012, 15:17
door Gengar
Die Megane RS is echt bruut 8-) Gefeliciteerd met je nieuwe wagen en veel plezier met de RS ;)