Topsnelheidstopic

Hoeft niet eens over auto's te gaan, alles kan besproken worden, maar hou het netjes.
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Topsnelheidstopic

Bericht door Edition30 »

funracer schreef:Hey is een USA klok met mijlen en KMh
En er zit 18inch onder en blijkbaar klopt de teller nu met de gps
Oké, heb je dan 18" met 225/40 of met 235/40. Bij de laatste zal de werkelijk gereden snelheid dichter bij de snelheidsmeter komen die meestal (iets) te veel aanwijst.
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
funracer
Berichten: 136
Lid geworden op: 04 jul 2011, 13:58

Re: Topsnelheidstopic

Bericht door funracer »

De omtrek van die 2 banden
Zijn tog het zelfde alleen de 235 is breeder en dat heeft TPG niks met omtrek temaken ?
Gebruikersavatar
Herman
Berichten: 116
Lid geworden op: 14 mei 2011, 22:56

Re: Topsnelheidstopic

Bericht door Herman »

De hoogte van de band is een percentage van de breedte. 40% van 235 betekent dat de band 4mm hoger is dan 40% van 225. Logischerwijs is ook de omtrek dan dus groter..
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Topsnelheidstopic

Bericht door wehoo »

Edition30 schreef:
funracer schreef:240 op teller en 240 op gps std 5 gti

Meer zit er ook niet in
Heb jij geen afwijking van de teller? Heb je deze bijgesteld of grotere (lees hogere) banden gemonteerd.
Afwijking van de teller, zodat ie meer aangeeft, is wettelijk verplicht bij levering van de auto. Ook in de US of A. Wat je daarna doet in de bijstellingen, merkt niemand en is geen checkpoint bij een apk keuring.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
funracer
Berichten: 136
Lid geworden op: 04 jul 2011, 13:58

Re: Topsnelheidstopic

Bericht door funracer »

Herman schreef:De hoogte van de band is een percentage van de breedte. 40% van 235 betekent dat de band 4mm hoger is dan 40% van 225. Logischerwijs is ook de omtrek dan dus groter..
Ahh weer wat geleerd ik dacht dat die 40 een vaste maat was
Gebruikersavatar
Limited
Berichten: 70
Lid geworden op: 08 jul 2011, 17:58
Type auto: Limited Edition 240

Re: Topsnelheidstopic

Bericht door Limited »

240 op de teller, op de dag dat ik hem voor het eerst mocht ophalen en vond die snelheid al gek zat haha... Ben overigens wel benieuwd wat die echt doet, mischien binnenkort de maasvlakte of iets proberen :twisted:
"Proud owner of A Golf V GTI Limited 240"
Konjo
Berichten: 139
Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:29
Type auto: Golf GTI MK6

Re: Topsnelheidstopic

Bericht door Konjo »

250 op de digitale teller.
Zit nog wat meer in. standaard gti VI
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Topsnelheidstopic

Bericht door Edition30 »

wehoo schreef:
Edition30 schreef:
funracer schreef:240 op teller en 240 op gps std 5 gti

Meer zit er ook niet in
Heb jij geen afwijking van de teller? Heb je deze bijgesteld of grotere (lees hogere) banden gemonteerd.
Afwijking van de teller, zodat ie meer aangeeft, is wettelijk verplicht bij levering van de auto.
Volgens mij is de wettelijke eis dat er geen negatieve afwijking mag zijn en dus kiest de autoindustrie voor een positieve afwijking, omdat er bij versleten banden of te hard opgepomte banden er een afwijking kan onstaan. Daarnaast "gelijk is niet gelijk".
Laatst gewijzigd door Edition30 op 02 okt 2011, 22:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: Topsnelheidstopic

Bericht door Timvgti »

Ik rij met mijn GTI V op de standaard 17" 225/45 Denver wielen.
Maakt dit op de teller qua topsnelheid nog verschil tov bijv. het standaard Detroit 18" schoeisel?
Ik heb nml. nog nooit langdurig(er) de topsnelheid getest op mijn V GTI met abt chip (240pk), maar ik heb wel eens zeg 245km/u op de teller gezien.
Ik had toen niet het idee dat ik zodanig veel over had dat ik ook bij langer aanhouden dik over de 250km/u zou kunnen.
Iets dat dan toch vreemd is, omdat ik in dit topic lees dat sommigen al 250km/u halen met hun standaard V/VI en ook anderen met chips van +/- 260pk halen 260 to 270km/u zeggen ze.
Is de mijne gewoon wat 'langzaam', is er sprake van een kilometercorrectie, moet ik gewoon wat langer aanhouden (maasvlakte/duitsland?), wind mee-tegen, zijn die zeg 20 peekaas extra nu echt bepalend, of wat?

P.s.: Motorisch/turbo/slangen/dv/etc/etc is mijn V GTI gewoon 100% ok.
Gebruikersavatar
FrankeED30
Berichten: 119
Lid geworden op: 23 jun 2011, 00:11
Type auto: Golf V GTI ED30
Locatie: Drenthe

Re: Topsnelheidstopic

Bericht door FrankeED30 »

Timvgti, misschien heeft jou teller wel een hele kleine tot geen afwijking, test het eens zou ik zeggen.
(heb ik wel makkelijk praten, in 5min zit ik op de autobahn A31)

Ik reed een keer een goeie 260 op teller en de tomtom gaf toen 245km/u aan. rij 18"detroits 225/40/.

laats een keer gelijk na tuning zat ik 1 streepje verwijderd van de 300, helaas geen gps bij me
maar donders dat gaat hard! :mrgreen:
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: Topsnelheidstopic

Bericht door Timvgti »

Ik zal mijn snelheden eens gaan vergelijken met gps snelheden, wie weet wijkt het bij mij inderdaad wat minder.
Meen dat dit soort zaken via vcds gecalibreerd kunnen worden?
Meen ooit op een Engelsf forum gelezen te hebben dat er een km-verschil zitten tussen 17" 225/45(denvers) en 18" 225/40(detroits)!?
Plaats reactie

Terug naar “Wat je maar wil”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten