nieuwe smartphone, welke?

Hoeft niet eens over auto's te gaan, alles kan besproken worden, maar hou het netjes.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Glenne
Berichten: 586
Lid geworden op: 11 sep 2011, 16:09
Type auto: Golf VI GTI
Locatie: West-Vlaanderen

nieuwe smartphone, welke?

Bericht door Glenne »

Hallo,
ik heb momenteel een Nokia E52 en zou die het liefst tegen de muur willen meppen en voor de zekerheid in een emmer water gooien :twisted:.
Maar eerst op zoek gaan naar een andere. Mijn ogen zijn momenteel gevallen op de Samsung Galaxy S Plus.
Die kost bij ons (België) 359 euro (coolblue.be, gratis thuislevering). Bij azerty.nl kost ie 331 euro (21% btw tarief) zonder verzending (13 euro).
Dat is ook zowat het maximum dat ik aan een gsm wil uitgeven. Hebben jullie ervaring met dit toestel of andere opties?

Gr
Golf VI GTI
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: nieuwe smartphone, welke?

Bericht door wehoo »

Andere opties?
Bijv. Iphone 4 (S). ---> mogelijkheid voor o.a. TomTom.
Bij Androids op dit moment nog geen TomTom. Maar alleen als je daar bijv. waarde aan hecht, er zijn immers ook andere nav. aanbieders.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
GolfL
Berichten: 1533
Lid geworden op: 18 mei 2011, 17:10
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Re: nieuwe smartphone, welke?

Bericht door GolfL »

Ik ga ook voor de nieuwe iphone 4s. Ben alleen benieuwd hoe siri gaat werken met de kufatec module...
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Gebruikersavatar
Glenne
Berichten: 586
Lid geworden op: 11 sep 2011, 16:09
Type auto: Golf VI GTI
Locatie: West-Vlaanderen

Re: nieuwe smartphone, welke?

Bericht door Glenne »

iphone vind ik een prachtig toestel, maar ik denk dat je niet naar mijn budget gekeken hebt ;). Het is niet dat ik geen iphone kan betalen, maar ik wil er gewoon zoveel geld niet aan uitgeven.
375 euro is zowat het plafond voor het toestel op zich, want daar moet nog een screen protector en hoesje bij.
navigatie zegt me weinig op een gsm, daar heb ik m'n garmin voor.
Golf VI GTI
Gebruikersavatar
Hagar
Berichten: 354
Lid geworden op: 06 mei 2011, 19:02
Type auto: Golf VII GTI

Re: nieuwe smartphone, welke?

Bericht door Hagar »

Glenne schreef:Mijn ogen zijn momenteel gevallen op de Samsung Galaxy S Plus.
Mooi toestel, staat ook op mijn verlanglijst. Geen idee of hij op mijn premium aansluiting past... Mijn huidige HTC HD mini doet het prima, maar mist de uitbreidingen die er voor de Samsung wel zijn.
Gebruikersavatar
superdave
Berichten: 521
Lid geworden op: 11 jun 2011, 10:25
Type auto: GTE
Locatie: Kop NoordHolland

Re: nieuwe smartphone, welke?

Bericht door superdave »

Ik kan je ook een iPhone aanraden, het is veel geld, maar je krijgt er ook veel voor terug.
Daarnaast is de restwaarde van het toestel ook erg hoog!
VW Golf GTE MY16
VCDS / VagCom Service Noord Holland
Gebruikersavatar
HansR32
Berichten: 510
Lid geworden op: 20 jun 2011, 11:51
Type auto: Golf mk5 R32
Locatie: Friesland

Re: nieuwe smartphone, welke?

Bericht door HansR32 »

Heb zelf ook een HTC HD mini, leuk toestel voor een leuke prijs.
Het hangt er natuurlijk ook vanaf wat je ermee wilt gaan doen..
Met een 3.2 kom je vooruit in het leven !!
Gebruikersavatar
Hagar
Berichten: 354
Lid geworden op: 06 mei 2011, 19:02
Type auto: Golf VII GTI

Re: nieuwe smartphone, welke?

Bericht door Hagar »

superdave schreef:Daarnaast is de restwaarde van het toestel ook erg hoog!
Wat vind jij "erg hoog" als je een afschrijving hebt van meer dan 50% in 1 jaar? Bij het kiezen van een smartphone kun je verwachten dat de opvolger binnen een jaar wordt aangekondigd, da's killing voor je restwaarde. De iPhone 5 komt komende zomer uit, koop je nu een 4 dan zou ik dat niet doen met de restwaarde in gedachte.
Ik denk dat je jezelf een budget moet stellen (zoals Glenne ook heeft gedaan) en daarbinnen moet kiezen voor functionaliteit.
Gebruikersavatar
Glenne
Berichten: 586
Lid geworden op: 11 sep 2011, 16:09
Type auto: Golf VI GTI
Locatie: West-Vlaanderen

Re: nieuwe smartphone, welke?

Bericht door Glenne »

Hagar schreef:
superdave schreef:Daarnaast is de restwaarde van het toestel ook erg hoog!
Wat vind jij "erg hoog" als je een afschrijving hebt van meer dan 50% in 1 jaar? Bij het kiezen van een smartphone kun je verwachten dat de opvolger binnen een jaar wordt aangekondigd, da's killing voor je restwaarde. De iPhone 5 komt komende zomer uit, koop je nu een 4 dan zou ik dat niet doen met de restwaarde in gedachte.
Ik denk dat je jezelf een budget moet stellen (zoals Glenne ook heeft gedaan) en daarbinnen moet kiezen voor functionaliteit.
Jij snapt het! Restwaarde boeit me niet echt want op vlak van electronica gaat het toch veel te snel. Het moet voor mij niet het nieuwste vh nieuwste te zijn maar wel recent (< 1 j). Ik kan natuurlijk wachten op de 4s maar binnen een jaar zit je toch weer met een oud model en dat is ook 1 vd redenen dat ik "maar" zoveel wil uitgeven. Ik denk dat ik bij de sgs plus zal blijven tenzij er nog betere toestellen op de markt zijn in die prijsklasse
Golf VI GTI
Gebruikersavatar
Renekesgti
Berichten: 1185
Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Re: nieuwe smartphone, welke?

Bericht door Renekesgti »

wehoo schreef:Andere opties?
Bijv. Iphone 4 (S). ---> mogelijkheid voor o.a. TomTom.
Bij Androids op dit moment nog geen TomTom. Maar alleen als je daar bijv. waarde aan hecht, er zijn immers ook andere nav. aanbieders.
Een HTC Sensation natuurlijk! Gewoon google maps navigatie. Werkt als een zonnetje!

René
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: nieuwe smartphone, welke?

Bericht door wehoo »

Renekesgti schreef:
wehoo schreef:Andere opties?
Bijv. Iphone 4 (S). ---> mogelijkheid voor o.a. TomTom.
Bij Androids op dit moment nog geen TomTom. Maar alleen als je daar bijv. waarde aan hecht, er zijn immers ook andere nav. aanbieders.
Een HTC Sensation natuurlijk! Gewoon google maps navigatie. Werkt als een zonnetje!

René
En ook offline?

In Google Maps 5.7 voor Android werkt de navigatie nu echt offline. De kaarten worden gedownload, van een gebied rond 16km van het gekozen adres.
Google Maps heeft al een cachefunctie voor kaarten o.a. op basis van veelbezochte locaties. Ook vooraf online ingestelde routes worden gecachet, zodat bij het wegvallen van de internetverbinding de navigatie toch voortgezet kan worden. Echt offline navigeren was zo nog niet mogelijk, al werd dit wel al eerder aangekondigd .
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Wat je maar wil”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 120 gasten