Zilverkleurige V Gti

De mooiste auto ooit gezien of juist de lelijkste? Denk je een bekende gezien te hebben? Plaats het hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 351
Lid geworden op: 19 mei 2011, 20:48
Type auto: Golf MK5 Gti
Locatie: Ründümhause

Zilverkleurige V Gti

Bericht door Eric H »

Vanmiddag tijdens mijn dagelijkse wandelingetje door de 's-Gravelandse polder een zilverkleurige Golf V Gti gezien.

Stond bij Magneet drukkerij voor de deur.
Geen standaardvelgen er onder zag ik in het voorbij gaan.

Iemand van hier ??
Engeltjes bestaan; kijk maar naar mijn dochtertje ! Heksen bestaan ook; kijk maar naar m'n vrouw !!
Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 351
Lid geworden op: 19 mei 2011, 20:48
Type auto: Golf MK5 Gti
Locatie: Ründümhause

Re: Zilverkleurige V Gti

Bericht door Eric H »

En stond er vandaag weer....

Kenteken ..-LJL-.

Hm, wel een rare vermelding bij de RDW :
Brandstof : Benzine
Aantal cilinders : 5
Cilinderinhoud : 2480 cm³ !!!
Vermogen : 127 kW !!!
Datum eerste toelating : 01-07-2008
Datum aanvang laatste tenaamstelling : 10-08-2011
Datum eerste afgifte Nederland : 26-04-2010

Wtf is hier nou weer gebeurd........ ????
Engeltjes bestaan; kijk maar naar mijn dochtertje ! Heksen bestaan ook; kijk maar naar m'n vrouw !!
Gebruikersavatar
Dirk
Berichten: 979
Lid geworden op: 16 apr 2011, 22:25
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Raamsdonksveer
Contacteer:

Re: Zilverkleurige V Gti

Bericht door Dirk »

kan een import zijn! in amerika hebben ze namelijk een 2.5! misschien zelf gti bumpers erop geplakt? zou ook het nieuwe kenteken verklaren
Audi A4 1.8 TFSI
Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 351
Lid geworden op: 19 mei 2011, 20:48
Type auto: Golf MK5 Gti
Locatie: Ründümhause

Re: Zilverkleurige V Gti

Bericht door Eric H »

Rare Amerikanen.
Een 2.5 liter vijf cilinder met nog minder vermogen dan een standaard GTI.

Om nog maar niet te spreken van de problemen straks met onderdelen.
Heb hier zelf ervaring mee gehad in de tijd dat ik zelf een Golf 3 Rabbit heb gehad.
( 2.0 8v )

Pon en de dealers staan niet echt te springen om je te helpen met dit soort import wagens.
( stukje marktbescherming.....zeg maar )
Engeltjes bestaan; kijk maar naar mijn dochtertje ! Heksen bestaan ook; kijk maar naar m'n vrouw !!
Gebruikersavatar
Dirk
Berichten: 979
Lid geworden op: 16 apr 2011, 22:25
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Raamsdonksveer
Contacteer:

Re: Zilverkleurige V Gti

Bericht door Dirk »

jup! het staat zo leuk he... 2.5 maar vooruit komen ho maar :P
Audi A4 1.8 TFSI
GTI CLASSICS
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 jun 2011, 12:58

Re: Zilverkleurige V Gti

Bericht door GTI CLASSICS »

Klopt, de Rabbit 2.5 is een Golf 5 met een 5 pitter die inderdaad voor de Amerikaanse markt bestemd is en daar zeer populair is. Er zwerven er een paar hier in NL rond. Een half jaartje geleden werden er twee aangeboden die super omgebouwd waren, GTI danwel R32 look. Echter deze auto's zijn normale Golf's, hebben dus eigenlijk niets met een GTI te maken. Het is eeen zeer comfortabele auto met een fijne motor en een bere-mooi geluid! Dat is die 5-cilinder zeer zeker. Vergelijkbaar met de V5 in de eerste highlines (Golf 4) en qua vermogen ongeveer gelijk aan de GTI 4 V5. Die hebben ook 170 pk, zijn super om in te rijden, maar helaas niet echt snel.

Met de Golf 3 2liter Rabbit was het een ander verhaal, dat waren auto's die importeur Pon als actiemodel heeft uitgebracht. Die hadden niets met Amerika te maken. Nou ja, met uitzondering van het typelaatje dan (maar een Rabbit-uitvoering was er in Oostenrijk ook). Die auto's hebben op kenteken staan "Golf CL' en dat waren het ook, ze hadden nog niet eens gespoten bumpers. Wel zat er een sportinterieur in en ze beschikten over de 85 KW motor die ook in de GTI zat. De rest echter niet, hadden het zogeheten Plus-onderstel net, kleinere remmen enz en ook geen 5 gaats velgen. In de USA werd de naam Rabbit ook allang niet meer gebruikt op dat moment, alle Golf's gingen onder de naan 'Golf' over de toonbank.
Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 351
Lid geworden op: 19 mei 2011, 20:48
Type auto: Golf MK5 Gti
Locatie: Ründümhause

Re: Zilverkleurige V Gti

Bericht door Eric H »

Tja....
Mijn Golf was een echte Amerikaanse, compleet met 18.2 kenteken en aanverwante onderdelen die hier via de dealers en pon niet geleverd konden ( wilden ) worden.
Wagen kwam uit Limburg ( van de Amerikaanse basis daar )

Heb zelfs nog de kentekenplaathouder nieuw in de schuur liggen.
Dat is zo'n verkleind vakje.

Wagen is weggegaan nadat de ophangsteun voor de radiateur was doorgerot.
Onderdeel was in Europa niet te krijgen, moest dus op de een of andere manier een Amerikaan vinden die het artikel voor mij wilde en kon opsturen.
Dat ging echter zo in de papieren lopen dat er voor een andere oplossing is gekozen.
Vervolgens is de wagen APK gekeurd en niet lang daarna ingeruild..........had het wel een beetje gehad met dat ding.
Engeltjes bestaan; kijk maar naar mijn dochtertje ! Heksen bestaan ook; kijk maar naar m'n vrouw !!
Plaats reactie

Terug naar “Gespot”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten