Wijzigingen forum?

Hier kan je alle handleidingen vinden voor het forum. Hoe plaats ik een foto? Etc. Etc. Ook al je vragen en ideeen voor het forum zijn hier welkom!
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3556
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Wijzigingen forum?

Bericht door NICO! »

Heb je ideen over hoe iets anders kan of zie je graag een nieuw onderdeel?

Latt maar horen, dan doe ik er vast wel iets mee.
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
rabies
Berichten: 897
Lid geworden op: 17 apr 2011, 09:24

Re: Wijzigingen forum?

Bericht door rabies »

Ik wil even kwijt dat ik het nieuwe forum als zeer positief ervaar. Ik mis AW niet en er is veel kennis aanwezig en de sfeer is goed ! :D
MK5 liefhebbers verzamelen :http://www.facebook.com/loveformk5
Gebruikersavatar
Luca
Berichten: 283
Lid geworden op: 20 jun 2011, 23:27
Type auto: MK6 GTI - MK7 TDI

Re: Wijzigingen forum?

Bericht door Luca »

Nico is TOP bezig :!:
GOLF VI GTI ABT
---18'' Detroits---
GOLF VII 2.0 TDI
---18" Durban----
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3556
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Wijzigingen forum?

Bericht door NICO! »

Stop nou, ik ga bijna blozen.
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
GolfL
Berichten: 1533
Lid geworden op: 18 mei 2011, 17:10
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Re: Wijzigingen forum?

Bericht door GolfL »

Inderdaad Nico heeft goed zijn best gedaan met het forum!

Toch heb ik 1 opmerking slash verbeterpunt als ik zo brutaal mag wezen!

Ik vind de homepage toch wat simpel/karig. Je bent zelf ook EX-SO'er, nu vind ik de site van SO bijvoorbeeld een stuk pakkender/duidelijker. (http://www.seat-online.nl). Is het misschien een idee om dit wat te tunen?






Hopelijk word ik nu niet permanent geband :lol:
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3556
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Wijzigingen forum?

Bericht door NICO! »

Voorpagina is het beste wat ik kan maken met mijn Wysiwyg-editor. Achter de schermen is Wilcoos bezig met een portal, waar alle zaken die nu op de site staan zullen komen, net zoals bij SO. Maar Wilcoos heeft het ook druk en totdat het klaar is, is de huidige site voldoende. Het draait tenslotte eigenlijk om het forum.
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
rabies
Berichten: 897
Lid geworden op: 17 apr 2011, 09:24

Re: Wijzigingen forum?

Bericht door rabies »

Het liefst zou ik juist geen pakkende site zien, ik denk dat er dan veel 1 x aanmelden voor een snelle vraag-mensen komen en ik vind dat minder gezellig..
MK5 liefhebbers verzamelen :http://www.facebook.com/loveformk5
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Wijzigingen forum?

Bericht door wehoo »

Alles moet groeien, zo ook dit forum. Belangrijk is altijd dat er genoeg deelnemers zijn, die (inhoudelijk) posten en actief deelnemen aan een forum. Acties voor leden zijn toch al een aantal keren de revue gepasseerd. Natuurlijk zijn er altijd personen die alleen meelezen en zich niet aanmelden. Daar is ook niets mis mee. De beheerders (Nico en Wilcoos) hebben zicht op het aantal "hits" dat naar dit forum wordt gedaan. Des te meer "hits" des te meer "ligt het forum in de markt". In mijn opinie is het belangrijk dat een forum een eigen uitstraling heeft, eigen logo, eigen opbouw van de site (en dat is in veel gevallen maar beperkt mogelijk).
In het verleden is hier al eens de optie "forumstickers" ter sprake gekomen, dacht ik.
Aangezien er nu een duidelijk forumlogo is, zou dit meer gestalte kunnen krijgen.

En niet om te vergelijken met andere fora, want dat is flauw, heb ik nu wel een idee gezien bij de Duitsers.
Magneetborden (zie afbeelding) met hun forumlogo en je eigen nickname. De kosten ervan bedragen daar 14 euro waarbij ze voor verzending in Duitsland 2 euro vragen.

Afbeelding
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
RobvR
Berichten: 1684
Lid geworden op: 16 apr 2011, 23:32
Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
Locatie: Noord Limburg

Re: Wijzigingen forum?

Bericht door RobvR »

Ik ben helemaal voor. Zeker als je elkaar weer eens treft vind ik het een handig hulpmiddel om de nickname's bij de gezichten te kunnen plaatsen.
Groet RobvR
RobScania
Berichten: 266
Lid geworden op: 24 mei 2011, 19:20

Re: Wijzigingen forum?

Bericht door RobScania »

Nico is het mogelijk om een THANKS button onderin te zetten??

Dus als iemand wat nuttigs post je hem kunt bedanken.....zie www.freakpyromaniacs.com

Vooral mensen die veel nuttigs posten (WEHOO bijvoorbeeld)kun je op die manier bedanken.

Gr Rob
Wilcoos
Berichten: 1601
Lid geworden op: 12 mei 2011, 00:00
Type auto: Golf GTI V

Re: Wijzigingen forum?

Bericht door Wilcoos »

RobScania schreef:Nico is het mogelijk om een THANKS button onderin te zetten??

Dus als iemand wat nuttigs post je hem kunt bedanken.....zie http://www.freakpyromaniacs.com

Vooral mensen die veel nuttigs posten (WEHOO bijvoorbeeld)kun je op die manier bedanken.

Gr Rob
Kan het niet zo snel vinden maar wat doet die zogenaamde thanks button dan?
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Gebruikersavatar
rabies
Berichten: 897
Lid geworden op: 17 apr 2011, 09:24

Re: Wijzigingen forum?

Bericht door rabies »

Dan kan je iemand bedanken voor zijn hulp en kunnen leden ook medailles krijgen voor hun hulpvaardigheid e.d.
MK5 liefhebbers verzamelen :http://www.facebook.com/loveformk5
Wilcoos
Berichten: 1601
Lid geworden op: 12 mei 2011, 00:00
Type auto: Golf GTI V

Re: Wijzigingen forum?

Bericht door Wilcoos »

Het komt erop neer dat er een rating per user opgebouwd wordt hoevaak hij bedankt is, en dit wordt dan waarschijnlijk getoond bij zijn info.

Om terug te komen op de vraag of het mogelijk is: Ja dit is mogelijk. ;)
Gaan we het ook toepassen? Dat weet ik (nog) niet.
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
RobScania
Berichten: 266
Lid geworden op: 24 mei 2011, 19:20

Re: Wijzigingen forum?

Bericht door RobScania »

Vind het meer een soort waardering zonder dat je elke keer een dankjewel tekts hoeft toe te voegen.

En een beker hoeft diegene daarvoor niet te krijgen,nu weten een boel mensen niet,of het niet of wel gewaardeerd.

Begrijp je mijn standpunt Wilco ???


gr Rob
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Wijzigingen forum?

Bericht door wehoo »

T.a.v. eventuele stickers heb ik het volgende gevonden en even mee zitten "spelen" c.q. invoeren.
Kijk maar eens wat jullie ervan vinden. :?: :idea:

De site is: http://www.123sticker.nl/indexnl.html

Afbeelding

Afbeelding

Als ik naar de kosten kijk, is dit wel concurrerend.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
GolfL
Berichten: 1533
Lid geworden op: 18 mei 2011, 17:10
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Re: Wijzigingen forum?

Bericht door GolfL »

Vind het een goed idee. Maar heb liever iets subtielers,

Bijvoorbeeld alleen het " golfGTIforum.nl" met het Fast logotje. Dan kan je hem net wat mooier plaatsen.

Of iets in de zin van gedrukte kentekenplaathouders.
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Wijzigingen forum?

Bericht door wehoo »

Ze hebben het over transparant en over witte achtergrond. Wat precies het verschil is kan ik niet uit de site opmaken. Zover heb ik me er niet in verdiept. Het liefst zie ik een transparantlogo, waarbij geen witte achtergrond is en het logo rond de gekartelde lijn en het fast teken "los" komt. Er staat wel iets over "aan de binnenkant tegen de ruit plakken". Dat schijnt dus mogelijk te zijn. Maar het is niet duidelijk welke combinaties je dan bij het bestellen moet maken. Daarover moet je (diegene die het op zich neemt) persoonlijk (email) in contact treden met de leverancier/fabrikant.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Limited
Berichten: 70
Lid geworden op: 08 jul 2011, 17:58
Type auto: Limited Edition 240

Re: Wijzigingen forum?

Bericht door Limited »

Jaja, ik weet mischien ook nog iets, een projecten topic waar je alles post wat je aan je auto doet...
vind ik persoonlijk altijd leuk om bij te houden :oops:
"Proud owner of A Golf V GTI Limited 240"
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3556
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Wijzigingen forum?

Bericht door NICO! »

500 stickers voor net geen 300 is veel te duur! Voor minder laat ik ze exact op maat maken. Komt wel een keer als er een paar sponsors zijn. Heeft wel de aandacht.......
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3556
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Wijzigingen forum?

Bericht door NICO! »

Limited schreef:Jaja, ik weet mischien ook nog iets, een projecten topic waar je alles post wat je aan je auto doet...
vind ik persoonlijk altijd leuk om bij te houden :oops:
Dat kan je natuurlijk ook in je voorstelpost bijhouden.
Groeten, Nico
Wilcoos
Berichten: 1601
Lid geworden op: 12 mei 2011, 00:00
Type auto: Golf GTI V

Re: Wijzigingen forum?

Bericht door Wilcoos »

RobScania schreef:Vind het meer een soort waardering zonder dat je elke keer een dankjewel tekts hoeft toe te voegen.

En een beker hoeft diegene daarvoor niet te krijgen,nu weten een boel mensen niet,of het niet of wel gewaardeerd.

Begrijp je mijn standpunt Wilco ???


gr Rob
Ik snap je standpunt helemaal, vertaalde het alleen even naar een technische oplossing. ;)
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Gebruikersavatar
Floppie
Berichten: 325
Lid geworden op: 17 apr 2011, 11:05

Re: Wijzigingen forum?

Bericht door Floppie »

RobvR schreef:Ik ben helemaal voor. Zeker als je elkaar weer eens treft vind ik het een handig hulpmiddel om de nickname's bij de gezichten te kunnen plaatsen.
Dat is idd een goed idee!!!
Je kunt misschien ook zoiets (laten) maken als een kleine magneetsticker die je (tijdens meetings) bv. op/aan/achter- of voorop je auto kunt plakken?

Voor wat betreft dat ratingsysteem: Ik weet niet zo goed of ik daar nou voor of tegen ben. Een waarderingssyteem zoals bv. bij de App-store van Apple:
"Was deze informatie nuttig: ja/nee" kun je ook gebruiken maar geeft dan weer niet de poster van het bericht een waarde, maar de inhoud.
Je voorkomt daarmee dat mensen misschien alleen nog maar gaan kijken naar artikelen door mensen met een hoge rating in het kader van: "dat zal wel goed zijn".
Anderzijds is het idd soms makkelijk iemand simpel te kunnen bedanken voor zijn of haar posting. Ben er nog niet uit maar probeer wel mee te denken.
Grtz. Floppie

VW Golf V GTI - Edition 30 - 344 PK/448 Nm
Gebruikersavatar
Floppie
Berichten: 325
Lid geworden op: 17 apr 2011, 11:05

Re: Wijzigingen forum?

Bericht door Floppie »

NICO! schreef:
Limited schreef:Jaja, ik weet mischien ook nog iets, een projecten topic waar je alles post wat je aan je auto doet...
vind ik persoonlijk altijd leuk om bij te houden :oops:
Dat kan je natuurlijk ook in je voorstelpost bijhouden.
Mee eens: is mijns inziens zelfs nog wel overzichtelijker dan het losse topic: "Wat heb jij vandaag allemaal aan je auto gedaan?"
Je houdt de auto, nickname en zijn/haar aanpassingen dan mooi bij elkaar en lezers kunnen het verloop dan mooi volgen. Als je dat wilt uiteraard.
Nu lees je iemand zijn voorsteltopic en kijk je alleen nog even daar als je niet meer weet welke auto bij wie hoorde.
Als ik bv. kijk naar wat Jefferyvdt allemaal doet aan/met zijn auto en je zou dat willen volgen, moet je al zijn artikelen verzamelen uit de vele pagina's in eerder genoemd "Wat heb je allemaal gedaan-topic en ook nog weten hoe het er daarvoor uitzag...
Grtz. Floppie

VW Golf V GTI - Edition 30 - 344 PK/448 Nm
Gebruikersavatar
JonasV
Berichten: 1058
Lid geworden op: 10 mei 2011, 18:22
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Wijzigingen forum?

Bericht door JonasV »

De voorstelpagina's zijn direct een soort van eigen project pagina's inderdaad. Titeltechnisch misschien verwarrend maar het functioneerd dus prima ;)

Verder vind ik het forum netjes en compleet, zeker op zo'n korte termijn! Nu nog verder zien te groeien.
Ik hoop dat we snel eens wat tijd hebben om een meeting mee te pakken om wat namen van hier in het echt te leren kennen, altijd gezellig
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Wijzigingen forum?

Bericht door wehoo »

:idea: Magneetbord, verzendkosten vanuit Duitsland naar Nederland is 4,00 euro.
:idea: T.a.v. "thanksbutton": (mijn opvatting) niet doen. Gewoon laten zoals het is.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Forum Tips & Trucs en Vragen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten