Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Hier kan je alle handleidingen vinden voor het forum. Hoe plaats ik een foto? Etc. Etc. Ook al je vragen en ideeen voor het forum zijn hier welkom!
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door MkVI Nmgn »

Volgens mij is Frits oud en "wijs" genoeg om zelf het Uitroepteken te gebruiken als hij er niet mee eens is. Maar blijkbaar maakt wehoo zich drukker als Frits zelf En probeert hij weer lekker een discussie te beginnen en haat te stoken. Volgens mij sinds de nieuwe regels is het "pesten" al met 200% minder en proberen de "pestkoppen" onze Frits te helpen maar daar hoor je onze Wehoo niet over. Beetje kinderachtig van je wehoo dat je wel kan klagen hier maar niet even het vraagteken gebruiken als je zoiets leest. Zoals Nico ook al zegt hij & zijn mods kunnen niet alles lezen die knop staat er niet voor niets. Ik gebruik deze knop wel b.v.b. Als iemand een link post met illegale software. :-)
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door wehoo »

NICO! schreef:
wehoo schreef: En heb je nieuwe forumregels gelezen.
Mooi! Handel er naar.
Goed, zal ik doen, en verwacht het vanaf nu ook van jou.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Schippersss
Berichten: 1158
Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
Type auto: Passat CC TSI

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door Schippersss »

wehoo schreef:Iedere keer als je wordt aangesproken op iets, ga je in de verdediging en val je diegene aan, die iets opmerkt.
Dit is ook wat jij heel dit topic doet en al je andere topics die je gestart bent met een of ander Duits artikel. Dit is toch mensenlijk om je te verdedigen? Had mezelf voorgenomen om niet te reageren in dit topic, maar jouw kritiek overal op wordt ik aardig zat. Nico heeft het in jouw ogen gedaan dan moet je dat ook gewoon zeggen als je grote jongen bent.
Gebruikersavatar
VroemTFSI
Berichten: 276
Lid geworden op: 17 mei 2011, 10:19

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door VroemTFSI »

Lijkt mij verstandig om deze discussie via priveberichten voort te zetten.

Ik wil Nico niet kwijt en ik wil ook Wehoo (ipad maakt er trouwens zeehoofd van) zijn bijdragen niet kwijt. Altijd goed gedocumenteerd en gebaseerd op feiten.

We kennen elkaar idd niet echt, hooguit van de Ringritten. Maar je kan toch wel een indruk van iemand krijgen na hem een paar keer te hebben ontmoet.

Het GTI-forum is voortgekomen uit het Autoweek-forum en dus kennen we elkaar toch al best een tijdje. Niet echt persoonlijk, dat ben ik met je eens
Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Edition 170 pk, 20" PRG, panoramadak, MMI+, B&O, stoelverwarming, opbergpakket
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door Crokko »

VroemTFSI schreef:Lijkt mij verstandig om deze discussie via priveberichten voort te zetten.
Begrijp het wel, maar ik denk dat het verstandiger is, dat alles nou eens goed en open uitgesproken wordt. Dit is iig wel het juiste moment daarvoor. ;)

Trouwens het gaat hier om "meningen over het forum" en daar horen wij allemaal bij.

Ik hoop oprecht, dat Nico zichzelf niet naar de achtergrond verplaatst omrede van meningen van enkele forumleden.
Lekker op de voorgrond actief blijven Nico! ;) (als de privesituatie het toelaat natuurlijk)
Afbeelding
Gebruikersavatar
RobvR
Berichten: 1684
Lid geworden op: 16 apr 2011, 23:32
Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
Locatie: Noord Limburg

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door RobvR »

Zoveel mensen, even zoveel meningen. Je kan dat wel iets stroomlijnen (zie forumregels) maar in detail gaan we daar niet uitkomen. Want na het lezen van mijn eerste regel zullen er een x aantal zijn die over het woord "detail" vallen (als voorbeeld).

Ik ben ook voorstander om hier niet verder over uit te wijden maar de daarvoor bedoelde tools te gebruiken.
Groet RobvR
Gebruikersavatar
Hagar
Berichten: 354
Lid geworden op: 06 mei 2011, 19:02
Type auto: Golf VII GTI

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door Hagar »

wehoo schreef:@Hagar. Stop maar met je goede bedoelingen.
Ik heb de afgelopen dagen de discussie niet kunnen volgen door een catastrofale crash van m'n computer (kortsluiting voeding/ MB stuk, HDD overleden), waarvoor excuses (in een discussie als deze kun je m.i., niet zonder bericht 'uitstappen'). Om het dan voor mij ook maar meteen af te sluiten:

@ Wehoo, ik deel je forum ergernissen. Ik ga aanzien of Theo de boel weer in het gareel krijgt. De deur digitaal in het slot gooien kan altijd nog.

@ NICO, er is nu een nieuwe mod en regels die voor iedereen helder zijn. Heeft dit topic ondanks de scherpe kantjes toch z'n resultaat gehad.

Ik ben er voorlopig klaar mee en hoop dat de forumbeleving weer wat positiever wordt.
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3555
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door NICO! »

Ik heb het niet voor jou of voor Wehoo gedaan, maar voor mezelf. Om mezelf te beschermen tegen de negatieve invloeden die sommigen blijkbaar plezier geven, om hier op het forum te gooien.

Ik geloof nog steeds dat het forum de goede kant op gaat, ondanks wat jullie twee er van vinden. Mensen komen en mensen gaan, ik heb alleen een hekel aanmensen die dreigen weg te gaan of "de digitale deur op slot gooien", maar het niet doen en blijven klagen dat het niet goed is.

Ik ga er van uit dat jullie negatieve houding hier op het forum tot het verleden zal behoren en dat jullie van nu af aan een positieve houding en instelling zullen tonen. Als het invoeren van regels dat voor elkaar krijgt, dan zal ik misschien toegeven dat regels een positieve verbetering zijn.

Dus zie dit niet als een overwinning!!! Ik ben ook klaar met al het negatieve gedoe en zal vanaf nu geen negativiteit meer tolereren van wie dan ook!

Volg de regels als goede kinderen als je je niet uit jezelf kunt gedragen!

Ik ben ook klaar met deze discussie, ieder commentaar wat er nu nog rond zingt kan je per pm aan een mod richten.
Groeten, Nico
Ralphd
Berichten: 326
Lid geworden op: 02 mei 2012, 13:07
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door Ralphd »

Is het misschien een leuk idee om elke maand een forumlid uit te lichten in een soort voorstelronde? Zag dat op het focusforum (toevallig via google) en vond het een grappig idee.
Elke maand iemand uit te lichten en een aantal vragen waardoor je een beter/ander beeld krijgt van diegene. En foto erbij van de desbetreffende auto waar diegene in rijdt? Misschien ook handiger met elkaar herkennen op meetings (voor de nieuwe onder ons?)
En dan dat je een soort intervieuw toegezonden krijgt en deze dan invult?

Laat maar weten of het een goed of slecht idee is!
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3555
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door NICO! »

Goed idee!
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
theo
Global Moderator
Berichten: 920
Lid geworden op: 25 jun 2011, 18:38
Type auto: Polo GTI+BMW X5 F15
Locatie: Gelderland

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door theo »

Ja leuk, ken ik van andere fora.

Hier een idee voor wat (luchtige) vragen:

1. Wanneer werd jij besmet met het GTI-virus? Hoe oud was je toen en wat gebeurde er?
2. Wat vind jij het leukste aan je GTI hobby?
3. Wat voor GTI vind jij het mooist?
4. Wat voor GTI vind jij het lelijkst?
5. Je staat met je GTI op een meeting oid en iemand zegt je dat je velgen er niet uit zien, hoe reageer je?
6. Wie bewonder je het meest binnen de GTI hobby / op het forum?
7. Je bent 1 dag minister van verkeer, wat ga je doen?
8. Wat is je favoriete weg/route om met de GTI te rijden?
9. Wat vind jij van het tunen van de GTI's? Doe jij daar aan mee?
10. Wie mag er absoluut niet in jouw GTI rijden?
11. Hoeveel GTI's heb jij? Zou je er nog een GTI bij willen hebben, en welk model dan?
12. Ben je nog gek van andere merken GTI's, motoren, overige auto's etc.?
13. Wat is het idiootste dat je ooit met je GTI hebt gedaan?
14. Ben je een mooi weer rijder, staat je GTI gepoetst in de garage, of rij je dagelijks door weer en wind?
15. Welk GTI- of auto evenement vind jij het leukst en wil je absoluut niet missen?
16. Hoe goed vind je dat je zelf kunt rijden, op een schaal van 1 tot 10? En kun je dat toelichten?
17. Welke persoon of welk bedrijf heeft jou het best geholpen met je GTI?
18. Wat tank je; 95, 98 of anders?
19. Je ziet dat iemand het GTI logo van je grille probeert te stelen, wat doe je?
20. Wat vind jij het leukst op het golfGTIforum? En waar erger je je mateloos aan?
21. Welke onhebbelijkheid heb jij in het verkeer?
22. Waarvoor ga jij naar een evenement, wat zie (of hoor) je daar het liefst?
23. Doe jij veel zelf aan je GTI, of besteed je alles uit?
24. Wat is je lievelingsmaal?
25. Vind je de GTI hobby duur, of kun je kopen wat je hebben wilt?
26. Vertel tot slot nog eens iets over je zelf....

Voor "GTI" kan natuurlijk ook een andere auto gekozen worden, afhankelijk van het lid.
Gebruikersavatar
Frits@Vrolijk
Berichten: 705
Lid geworden op: 31 jul 2013, 22:50
Type auto: golf 6 Gti

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door Frits@Vrolijk »

De blokkeer functie beter maken


Nu kun je van geblokkeerde leden nog berichten lezen als je niet ingelogd bent


Denk dat sommige mensen dat liever ook niet willen .


En forumlid van de Maand uitroepen
Laatst gewijzigd door Frits@Vrolijk op 07 okt 2013, 22:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Mvg Frits
Gebruikersavatar
theo
Global Moderator
Berichten: 920
Lid geworden op: 25 jun 2011, 18:38
Type auto: Polo GTI+BMW X5 F15
Locatie: Gelderland

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door theo »

Als je niet ben ingelogd, ben je voor het forum een bezoeker. Een bezoeker kan bijna alles lezen...
Hoe moet het forum weten dat een bezoeker Pietje, Jantje of wie dan ook is? IP check gaat niet werken (ik maak ook gebruik van verschilende IP's).
Gebruikersavatar
Frits@Vrolijk
Berichten: 705
Lid geworden op: 31 jul 2013, 22:50
Type auto: golf 6 Gti

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door Frits@Vrolijk »

Was maar voorstel Theo geen optie dus het viel me gewoon op dat het niet waterdicht is


Fijne avond
Mvg Frits
Gebruikersavatar
Hagar
Berichten: 354
Lid geworden op: 06 mei 2011, 19:02
Type auto: Golf VII GTI

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door Hagar »

Kan duidelijk gemaakt worden hoe de forumregels worden gehanteerd bij bevraging van forumleden in de vorm van een externe enquête.

Ik las dat een student die een onderzoek doet onder VW rijders eerst toestemming moet vragen aan Nico, maar het gaat om een extern onderzoek... Ik wil daar wel aan meedoen, wat heeft Nico daarmee te maken?
Als een productiecoördinator van een TV serie forumleden vraagt een auto beschikbaar te stellen kan dat wel. Sterker nog, dit wordt positief benaderd.

Het is in beide gevallen een buitenstaander die incidenteel iets wil van GTIrijders en daar dit forum voor gebruikt. Zoals ik het lees gaat het niet om een direct commercieel gewin.

Ik heb een jaar of 2 geleden meegedaan aan een marktonderzoek (in opdracht van Volkswagen) onder GTI rijders, was erg leuk en kreeg ook nog een financiële vergoeding (45,-).

Ik zou graag zien dat hier wat losser mee wordt omgegaan.
Gebruikersavatar
theo
Global Moderator
Berichten: 920
Lid geworden op: 25 jun 2011, 18:38
Type auto: Polo GTI+BMW X5 F15
Locatie: Gelderland

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door theo »

Lijkt mij duidelijk. Zie dit topic: http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... 406#p81406

NICO! vraagt om contact op te nemen met hem, ter verificatie van de enquete. Dit mede ter bescherming van jullie privacy. Als dat heeft plaatsgevonden gaat het topic weer open.
Geen gehoor; topic blijft dicht.

Hier ook een voorbeeld: http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... 950#p81950
Ik heb TS ook een PM gestuurd en geen reactie (en je kan zien dat het bericht is geopend). Nou dan niet.

Wil je zonder verificatie van het forum meedoen dan stuur je een PM naar de TS met het verzoek om de link te krijgen.
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3555
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door NICO! »

Hagar schreef:Kan duidelijk gemaakt worden hoe de forumregels worden gehanteerd bij bevraging van forumleden in de vorm van een externe enquête.

Ik las dat een student die een onderzoek doet onder VW rijders eerst toestemming moet vragen aan Nico, maar het gaat om een extern onderzoek... Ik wil daar wel aan meedoen, wat heeft Nico daarmee te maken?
Als een productiecoördinator van een TV serie forumleden vraagt een auto beschikbaar te stellen kan dat wel. Sterker nog, dit wordt positief benaderd.

Het is in beide gevallen een buitenstaander die incidenteel iets wil van GTIrijders en daar dit forum voor gebruikt. Zoals ik het lees gaat het niet om een direct commercieel gewin.

Ik heb een jaar of 2 geleden meegedaan aan een marktonderzoek (in opdracht van Volkswagen) onder GTI rijders, was erg leuk en kreeg ook nog een financiële vergoeding (45,-).

Ik zou graag zien dat hier wat losser mee wordt omgegaan.
Mag ik voor de toekomst, deze keer laat ik dit staan als voorbeeld, verwijzen naar regel 9 van de forumregels:
9
- Iedereen die problemen heeft met de inhoud van een bepaald bericht kan dit middels het uitroepteken in desbetreffend bericht of per PM aan een moderator melden.
- In de melding moet een duidelijke omschrijving van het bezwaar staan. Iedere klacht wordt bekeken en indien noodzakelijk wordt er actie ondernomen.
- Ben je het niet eens met een beslissing die is genomen door een moderator dien je via PM (Persoonlijke Mail) de moderator een bericht te sturen met een duidelijke omschrijving waarom je het er niet mee eens bent.
- Doe dit nooit openlijk via het forum!
- Bezwaren zullen niet altijd worden beantwoord, maar wel altijd ter kennisgeving worden aangenomen.
Voor de rest denk ik dat de uitleg van Theo duidelijk is. Het keyword hier is jullie veiligheid en die van je GTI.
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
Hagar
Berichten: 354
Lid geworden op: 06 mei 2011, 19:02
Type auto: Golf VII GTI

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door Hagar »

theo schreef:Lijkt mij duidelijk. Zie dit topic: http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... 406#p81406 NICO! vraagt om contact op te nemen met hem, ter verificatie van de enquete. Dit mede ter bescherming van jullie privacy. Als dat heeft plaatsgevonden gaat het topic weer open. Geen gehoor; topic blijft dicht.
OK, maar is het niet beter om er een opmerking aan toe te voegen, iets als "deze externe link is niet geverifieerd en gebruik je op eigen risico", oid? Of "het gebruik van externe links" opnemen in de algemene voorwaarden, nu komt het subjectief over. Want hoe verifieer je iets of iemand?
Als gevolg van de verificatie stelt het forum zich daarna garant voor het gebruik van de link ? Zo nee dan is het zinloos en kun je het beter overlaten aan (de privacybehoefte van) de forumleden zelf...
Gebruikersavatar
theo
Global Moderator
Berichten: 920
Lid geworden op: 25 jun 2011, 18:38
Type auto: Polo GTI+BMW X5 F15
Locatie: Gelderland

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door theo »

Bekijk het vanaf de positieve kant, het forum zorgt voor het eerste filter (dank u forum :) ), voor de rest heb je zelf natuurlijk ook verantwoordelijkheid want het www staat vol met rotzooi.

Ik ben niet van plan om voor elke mogelijke situatie wat op te gaan nemen in de forumregels. Het moet wel praktisch blijven en geen telefoonboek worden.
Gebruikersavatar
Frits@Vrolijk
Berichten: 705
Lid geworden op: 31 jul 2013, 22:50
Type auto: golf 6 Gti

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door Frits@Vrolijk »

Instaat zijn je eigen toppic te verwijderen lijkt me handig
Mvg Frits
Gebruikersavatar
theo
Global Moderator
Berichten: 920
Lid geworden op: 25 jun 2011, 18:38
Type auto: Polo GTI+BMW X5 F15
Locatie: Gelderland

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door theo »

Frits@Vrolijk schreef:Instaat zijn je eigen toppic te verwijderen lijkt me handig
Ook die service verlenen wij voor je :D
Druk op het uitroepteken en als het een goede reden heeft dan kunnen wij het topic verwijderen.
Gebruikersavatar
Frits@Vrolijk
Berichten: 705
Lid geworden op: 31 jul 2013, 22:50
Type auto: golf 6 Gti

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door Frits@Vrolijk »

Dat is wat anders dan zelf je topic verwijderen .


Maar duidelijk je mag het niet zelf bepalen


Fijn weekend allemaal
Laatst gewijzigd door Frits@Vrolijk op 11 okt 2013, 13:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Mvg Frits
Schippersss
Berichten: 1158
Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
Type auto: Passat CC TSI

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door Schippersss »

Vraagprijs verplicht stellen bij verkoop topics, werkt op het vwforum ook goed, allemaal dat moeilijke gedoe bij interesse peilingen wat ze eruit kunnen halen.
Gebruikersavatar
Hagar
Berichten: 354
Lid geworden op: 06 mei 2011, 19:02
Type auto: Golf VII GTI

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door Hagar »

theo schreef:Bekijk het vanaf de positieve kant...
Dat probeer ik, alleen door de onduidelijkheid mbt de achterliggende 'verificatie' criteria blijft het een subjectieve / persoonlijke inschatting. Juist die persoonlijke inschatting kan ik prima zelf maken. Als het forum als entiteit deze verantwoordelijkheid draagt verwacht ik duidelijke / objectieve uitspraken die voor iedereen helder zijn.

Daarom zou een opname in de forumregels of in de voorwaarden imo een betere oplossing zijn. Met één regel ben je klaar, daarna hoef je nooit meer iedere externe link of verzoek te verifiëren...

Tis een win/win situatie omdat het forum en/of de mod geen verantwoordelijkheid wil dragen voor het slordig omgaan met persoonlijke informatie of kwaadaardig gedrag door derden, toch?
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3555
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door NICO! »

Hagar schreef:
theo schreef:Bekijk het vanaf de positieve kant...
Dat probeer ik, alleen door de onduidelijkheid mbt de achterliggende 'verificatie' criteria blijft het een subjectieve / persoonlijke inschatting. Juist die persoonlijke inschatting kan ik prima zelf maken. Als het forum als entiteit deze verantwoordelijkheid draagt verwacht ik duidelijke / objectieve uitspraken die voor iedereen helder zijn.

Daarom zou een opname in de forumregels of in de voorwaarden imo een betere oplossing zijn. Met één regel ben je klaar, daarna hoef je nooit meer iedere externe link of verzoek te verifiëren...

Tis een win/win situatie omdat het forum en/of de mod geen verantwoordelijkheid wil dragen voor het slordig omgaan met persoonlijke informatie of kwaadaardig gedrag door derden, toch?
Je zal het met de huidige situatie moeten doen. Ik kan mezelf recht in de ogen kijken en ik heb gedaan wat ik kon. Einde discussie.
Groeten, Nico
Plaats reactie

Terug naar “Forum Tips & Trucs en Vragen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten