Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Hier kan je alle handleidingen vinden voor het forum. Hoe plaats ik een foto? Etc. Etc. Ook al je vragen en ideeen voor het forum zijn hier welkom!
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3555
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door NICO! »

Ik krijg de laatste tijd klachten dat mensen zich niet meer thuis voelen en dat ze vinden dat de sfeer op het forum terug loopt.
Het aantal bezoekers geeft een onveranderd beeld, maar men post inderdaad minder.

Ik ben erg benieuwd of meer mensen deze gevoelens delen en zo ja, hoe komt dat? En ook, wat kunnen wij, als forum, daar aan veranderen? Of kunnen we er niets aan doen?

Vergeet niet dat dit forum voor jullie is en niet voor mij en jullie zouden het naar jullie zin moeten hebben.

Ik wil graag een eerlijke, open en normale discussie. Zonder persoonlijke aanvallen, gewoon fair dus. (misschien is het feit dat ik deze laatste zin moet opschrijven wel de oorzaak... :oops: )

Dit is dus een zeer serieus onderwerp voor mij en de toekomst van dit forum. Waar gaan we heen?
Groeten, Nico
ronzuid
Berichten: 150
Lid geworden op: 11 mei 2011, 20:02
Locatie: Westland

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door ronzuid »

Goedemorgen Nico,

ondanks het feit dat wij wel eens een aanvaring hebben gehad toen het forum nog niet zo lang bestond en ik mijn onheus bejegend voelde ben ik juist de laatste tijd weer wel veel op jouw forum te vinden, lees veel en ben soms ook weer actief in het antwoord geven, inmiddels is het forum ook uitgebreid met andere onderdelen (Scirocco bijvoorbeeld) en heb ik ook wat gehad aan je sponsers, kortom wat mij betreft gewoon lekker zo door gaan, ik zie geen aanleiding om bepaalde zaken te veranderen.

Grt Ron
Gebruikersavatar
Tino
Berichten: 1105
Lid geworden op: 06 mei 2012, 16:47
Type auto: Scirocco MK3
Locatie: Gelderland Midden

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door Tino »

Nico vind het een leuk forum. mensen zullen altijd verschilld zijn en daar door eigen menings verschillen hebben.
Maar dit is maar een kleine groep en kan soms ook wel lachen om de opmerkingen we blijven toch een beetje kind ;) vindt altijd leuke onderwerpen en goede tips en mooie auto`s :D vooral door gaan :)
Gebruikersavatar
Tjejenki
Berichten: 117
Lid geworden op: 08 mar 2013, 19:45
Type auto: CUPRA ST 290
Locatie: Gelderland

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door Tjejenki »

Hi Nico, ondanks dat ik nog niet zo lang op dit forum zit vind ik het forum erg leuk en leerzaam.
Ik heb er ondertussen al aardig wat info en tips uit kunnen halen.
Zo ga ik straks naar JD, had ik tot 3 weken terug nog nooit van gehoord ;) .

Dus wat mij betreft lekker zo door gaan, het is onmogelijk iedereen het 100 % naar z'n zin te maken!

Groeten
Vincent
Groeten
Vincent
Gebruikersavatar
KnuffelTurk
Berichten: 1181
Lid geworden op: 28 jan 2013, 22:32
Locatie: Uit de Buurt

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door KnuffelTurk »

He Nico,

Om eerlijk te zijn heb ik spijt dat ik me niet eerder heb aangemeld. Sinds ik lid ben heb ik al heel wat informatie gevonden/gezien waarvan ik niet eens wist dat het bestond. Ook ben ik een aantal jongens tegengekomen die erg handig zijn de ene bijv met elektra/vagcom de ander is weer een onderdelen goeroe en ga zo maar door.
Persoonlijk vind ik het goed zo maar de "oudere" forum leden zijn misschien wat anders gewend en daarover kan ik niets zeggen want ik ben nog niet zolang lid. En ik weet niet hoe het op de andere forums eraan toegaat maar wanneer ik iets post een vraag of een antwoord er wordt altijd wel behulpzaam gereageerd.
Misschien kunnen we vaker iets organiseren zodat we elkaar ook in het echt kunnen zien en lekker kunnen ouwehoeren met elkaar 'in real life' de dat dat ook wel kan helpen.
Met vriendelijke groet,

KnuffelTurk


____________________________________________________


''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door wehoo »

Een serieus antwoord op een serieus onderwerp. Vooral om jezelf als moderator (en je collega moderatoren) te beschermen en niet als het iemand niet bevalt, de zwarte piet te krijgen.

En.... waarbij anderen je (jullie; lees moderatoren) al zijn voorgegaan:

Cleaned.be:
http://forum.cleaned.be/index.php?showtopic=93209
(met name de roodgedrukte tekst)

Golf5gti.com:
http://members.ziggo.nl/werner.hooger/N ... gungen.pdf

Om daar (golf5gti.com) niet te hoeven registreren het volgende stukje hier geplaatst:

Afbeelding
Afbeelding

(met name het afzeiken van anderen is erg storend)
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
golfruud
Berichten: 622
Lid geworden op: 27 jul 2011, 14:13

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door golfruud »

Gewoon lekker zo doorgaan zoals het nu gaat. Ik denk dat een paar personen gepikeerd zijn vanwege geen afgesloten gedeelte. Dit zal je altijd houden, de ene is voor en de andere is tegen.
Zoals het nu gaat vind ik prima het is jammer dat sommige minder berichten posten maar dat is hun keuze.
Er komen vanzelf wel weer "veel" posters. ;)
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door MkVI Nmgn »

golfruud schreef: Er komen vanzelf wel weer "veel" posters. ;)
Het gaat er niet om hoeveel posters er zijn, Het gaat om de informatie die door bepaalde posters gegeven worden en deze zijn nu een stuk minder actief, Ik was zelf zeer actief in mijn eigen voorsteltopic maar omdat ik nu zo voorzichtig ben heb ik deze een tijdje geleden laten weghalen na dat er 2x ingebroken was in mijn auto, Ik heb nooit gezegd dat dit aan het Forum zou liggen, Maar daarom was ik zo voor een afgesloten gedeelte (de Admin/Mods hebben deze ook en daar bespreken ook de privé zaken die niet voor ons bedoelt zijn) vind het persoonlijk heel erg jammer dat ik niet kan laten zien wat ik allemaal aan mijn auto gedaan heb want dat is afgelopen maanden toch wel aardig wat geweest, En als ik iemand kan helpen doe ik dat nog steeds met alle plezier! De meeste weten mij toch wel te vinden voor onderdelen/banden/vagcom of weet ik veel wat allemaal want me inbox staat nog steeds elke dag bomvol met vragen.

@Nico,
Misschien is het goed voor het forum een keer een Barbecue te organiseren of een Meeting met genot van een hapje en een drankje zoals in Geldrop toen, En dit misschien niet uit te besteden aan forumleden maar zelf het hef in handen te nemen en er iets moois van maken!
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
golfruud
Berichten: 622
Lid geworden op: 27 jul 2011, 14:13

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door golfruud »

@ Tonnie, was ook niet persoonlijk bedoeld, maar ik begrijp wat je bedoeld. ;)
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door MkVI Nmgn »

golfruud schreef:@ Tonnie, was ook niet persoonlijk bedoeld, maar ik begrijp wat je bedoeld. ;)
Ik ving het niet persoonlijk op hoor :) maar wou alleen even laten weten dat het wel erg jammer is allemaal.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
HC1973
Berichten: 311
Lid geworden op: 09 jul 2011, 14:55
Type auto: Golf VI GTI
Locatie: Regio Breda

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door HC1973 »

Nico,

Het forum bevalt me nog steeds prima. Ik bekijk het elke dag. Soms post ik iest als ik denk iemand van nuttige info te kunnen voorzien. Ik denk dat je het nooit iedereen naar de zin kunt maken. Discussie zal dus altijd blijven bestaan.

Gezien het grote aantal leden dat zich afgelopen paar jaar heeft aangemeld denk ik dat het forum zelf en het handelen van de moderatoren nog steeds bijdraagt aan het succes.

Tips:
- De hiervoor ook al genoemde bijeenkomsten om zo de mensen achter de nicknames beter te leren kennen vooral blijven houden. Je kunt hier denken aan BBQ, dagje Ring, of bijeenkomsten bij bv een dealer/sponsor.
- Als er non-discussies plaatsvinden (ik herinner me iets met Belgie vs NL, dragrace, etc. ;-)), zet dan eerder een topic op slot. Meningen van leden over leden zit ik niet op te wachten en dragen niet bij aan het doel van het forum.

Kortom: ik ben tevreden. Ga vooral zo door.
Nu:
- VW Golf VI GTI DSG, DDC, Deep Black, 18" Detroit&
- Seat Ibiza FR, Magic Black

Afbeelding

Hiervoor:
- Audi A4 Avant Proline Business 2.0 TFSI & Audi A4 1.8T
- Peugeot 106 GTI & Peugeot 106 XSI
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door staffpride »

golfruud schreef:Gewoon lekker zo doorgaan zoals het nu gaat. Ik denk dat een paar personen gepikeerd zijn vanwege geen afgesloten gedeelte. Dit zal je altijd houden, de ene is voor en de andere is tegen.
Zoals het nu gaat vind ik prima het is jammer dat sommige minder berichten posten maar dat is hun keuze.
Er komen vanzelf wel weer "veel" posters. ;)
Denk dat degene die nu minder posten, nog steeds meer posten dan dat sommige doen die fel tegen het gesloten gedeelte waren ;)

En wat Tonnie zegt gaat het niet alleen om de berichten, maar zeer zeker om de inhoud en wat je er aan hebt.


Denk dat nu de zomer er aan komt, er vanzelf weer meer gepost gaat worden.

Winter is altijd wel een beetje een rustige tijd.
MVG EMServices

Afbeelding
Gebruikersavatar
golfruud
Berichten: 622
Lid geworden op: 27 jul 2011, 14:13

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door golfruud »

staffpride schreef:
golfruud schreef:Gewoon lekker zo doorgaan zoals het nu gaat. Ik denk dat een paar personen gepikeerd zijn vanwege geen afgesloten gedeelte. Dit zal je altijd houden, de ene is voor en de andere is tegen.
Zoals het nu gaat vind ik prima het is jammer dat sommige minder berichten posten maar dat is hun keuze.
Er komen vanzelf wel weer "veel" posters. ;)
Denk dat degene die nu minder posten, nog steeds meer posten dan dat sommige doen die fel tegen het gesloten gedeelte waren ;)

En wat Tonnie zegt gaat het niet alleen om de berichten, maar zeer zeker om de inhoud en wat je er aan hebt.


Denk dat nu de zomer er aan komt, er vanzelf weer meer gepost gaat worden.

Winter is altijd wel een beetje een rustige tijd.
+1 :D
Jerommeke
Berichten: 206
Lid geworden op: 15 mei 2012, 08:13
Type auto: Golf v Gti

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door Jerommeke »

Ik ben ook nog niet zo gek lang actief op het forum, en ook ik heb er al heel wat informatie af kunnen halen, ik denk ook dat we ieder in zijn eigen waarde moeten laten, ik zou verder willen zeggen doorgaan zo :D

Groeten Jeroen
golftdi130
Berichten: 93
Lid geworden op: 26 jun 2012, 19:24
Type auto: Golf IV TDI

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door golftdi130 »

Ik volg dit forum met veel belangstelling en lees met veel plezier de topics en de vele reacties. Soms met gerkromde tenen als het gaat om de heiza rondom Jeffry (dodenherdenking), het feit dat de forum eigenaar zelf meetings cancelled en de lastige discussie om het forum meer gesloten te maken om diefstallen te beperken. Discussies die worden beeindigd door de forum eigenaar (slotje)

Bijzonder positief dat de forumeigenaar de leden nu om een reactie vraagt.

Als buitenstaander (rij een TDI) is het mij niet geheel duidelijk wat de rol is van het golfgtiforum.nl en de eigenaar. Ik zie verschillende forumleden trips organiseren waarbij de eigenaar van het forum uiteindelijk aan de touwtjes trekt als het gaat om welke auto wel of niet meemogen en of je wel of niet een GTi-hart hebt. Mij is niet helemaal duidelijk wat de rol, cq input van de forumeigenaar is.

Ik ben van mening dat je uiteindelijk moet kiezen tussen het oprichten van een vereniging met statuten en ledenvergaderingen waarbij leden inbreng hebben OF het forum moet bestempelen als een virtuele ontmoetingsplaats a la Facebook met de vrijheden die daar bij horen voor leden. Niemand vanuit Facebook zal zich (willen) bemoeien welke meetings wel of geen doorgang vinden en welke auto's daarbij betrokken zijn.

Het golfgtiforum heef een aantal zeer actieve leden die zeer betrokken zijn bij het wel en wee van het forum. Juist om die reden en voor de continuitiet van het forum is een omzetting naar een vereningsverband een voor de hand liggende keuze.
Gebruikersavatar
rabies
Berichten: 897
Lid geworden op: 17 apr 2011, 09:24

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door rabies »

Wat zou ik anders willen ? Ik zie nogal veel onderwerpen geopend worden waarvan ik denk : al meerdere malen gevraagd, gebruik de zoekfunctie. Opschonen zou ik fijn vinden. Ik vind overal natuurlijk wat van en kan er kort over blijven ; een grote bijeenkomst lijkt mij wel leuk, zodat je weet wie de actieve posters zijn voor het geval ik ze nog niet ken. En op zo'n bijeenkomst zou je misschien ook wel afspreken wat te doen met afgesloten gedeeltes e.d. Discussies zijn toch ook altijd op alle fora geweest, op Autoweek hadden we (voor de mensen die hier zijn en daar nog gezeten hebben) toch ook JD vs ABT en gedoe over kentekens zichtbaar of niet. Dit hou je niet tegen, zolang het maar beschaafd blijft toch ?

Doel van het forum moet wel helder zijn. Moet het zo groot mogelijk en is aantal leden en berichten belangrijk ? Meer gezellig en klein en iedereen kent elkaar ?
MK5 liefhebbers verzamelen :http://www.facebook.com/loveformk5
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
Type auto: BMW 330i Touring
Contacteer:

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door sitechris »

Op zich loopt het forum best aardig, rotte appelen heb je altijd. Maar over het algemeen prima sfeer en leuk en nuttig om te volgen. Ik rijd inmiddels geen GTI meer, maar toch kom ik hier nog regelmatig.
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Wilcoos
Berichten: 1601
Lid geworden op: 12 mei 2011, 00:00
Type auto: Golf GTI V

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door Wilcoos »

golftdi130 schreef:
Ik ben van mening dat je uiteindelijk moet kiezen tussen het oprichten van een vereniging met statuten en ledenvergaderingen waarbij leden inbreng hebben OF het forum moet bestempelen als een virtuele ontmoetingsplaats a la Facebook met de vrijheden die daar bij horen voor leden. Niemand vanuit Facebook zal zich (willen) bemoeien welke meetings wel of geen doorgang vinden en welke auto's daarbij betrokken zijn.

Het golfgtiforum heef een aantal zeer actieve leden die zeer betrokken zijn bij het wel en wee van het forum. Juist om die reden en voor de continuitiet van het forum is een omzetting naar een vereningsverband een voor de hand liggende keuze.
Kan je dit wat meer uitleggen, ik snap namelijk niet wat het verband is tussen het aantal actieve leden, de continuiteit en de omzetting naar een vereniging? Oftewel, wat is het nut van een vereniging, en welke voordelen bied het ons?
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Wilcoos
Berichten: 1601
Lid geworden op: 12 mei 2011, 00:00
Type auto: Golf GTI V

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door Wilcoos »

staffpride schreef:
golfruud schreef:Gewoon lekker zo doorgaan zoals het nu gaat. Ik denk dat een paar personen gepikeerd zijn vanwege geen afgesloten gedeelte. Dit zal je altijd houden, de ene is voor en de andere is tegen.
Zoals het nu gaat vind ik prima het is jammer dat sommige minder berichten posten maar dat is hun keuze.
Er komen vanzelf wel weer "veel" posters. ;)
Denk dat degene die nu minder posten, nog steeds meer posten dan dat sommige doen die fel tegen het gesloten gedeelte waren ;)

En wat Tonnie zegt gaat het niet alleen om de berichten, maar zeer zeker om de inhoud en wat je er aan hebt.


Denk dat nu de zomer er aan komt, er vanzelf weer meer gepost gaat worden.

Winter is altijd wel een beetje een rustige tijd.
Met een "gesloten" deel zitten we nog steeds in ons hoofd, probleem is alleen de uitvoering. Denk bijvoorbeeld aan de acceptatie criteria e.d. Dus als iemand hier ideeen bij heeft, mag hij ze delen met mij via een pb.
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3555
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door NICO! »

golftdi130 schreef: Als buitenstaander (rij een TDI) is het mij niet geheel duidelijk wat de rol is van het golfgtiforum.nl en de eigenaar. Ik zie verschillende forumleden trips organiseren waarbij de eigenaar van het forum uiteindelijk aan de touwtjes trekt als het gaat om welke auto wel of niet meemogen en of je wel of niet een GTi-hart hebt. Mij is niet helemaal duidelijk wat de rol, cq input van de forumeigenaar is.
Ik denk dat je het hebben van een forum niet snapt. Heel simpel, achter de schermen stellen mensen die iets organiseren mij vragen over dit soort onderwerpen en verwachten van mij dat ik een beslissing neem, omdat ik de forum-eigenaar ben. BZB vraagt mij dus waar hij de grens kan trekken en ik geef in het openbaar antwoord. Misschien snap jij dat niet, maar dat is dus 1 van de vele dingen die een forum-eigenaar moet regelen.

Blijkbaar denk jij dat een forum-eigenaar alleen maar de officiële eigenaar is en verder geen verantwoordelijkheden heeft. Ik ben naast eigenaar ook moderator en gewoon lid. Dus discussies die uit de hand dreigen te lopen doe ik op slot en zo nog veel meer dingen. Maar als je wil, mag je wel eens een paar dagen bij mij komen kijken wat je als eigenaar/beheerder/moderator te doen hebt, misschien snap je het dan.
Groeten, Nico
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door bzb »

ik ben altijd blij dat ik nico kan informeren hoe de club uit te dragen, het is niet mijn forum dus moet een beetje de lijn van Nico volgen wat het voor mij juist makkelijker maakt, daar heb ik nooit mee "gezeten" . ik heb er zelf geen kopzorgen over, al moet ik zeggen dat nico me alle ruimte geeft. ik vind het fijn dat ik kan bijdragen aan het forum dat gebeurt niet zo heel veel verder. Ik vind het geen probleem dingen te organiseren maar zie zelf een zekere rode draad van het golf gti forum, silly me, namelijk het rijden van een gti/R/R 32 enz. sportieve golf (zie websitenaam).

ik denk dat op de maseratie club ze ook niet blij worden van porsches op de rit.

balen is dat mensen denken dat ik ze wil uitsluiten dat ik ze niet mag, of dat ik hun auto minderwaardig vind, maar dat is niet zo (het kan me echt jeuken waarin je rijd). ik probeer de ringrit te behouden wat is het was. nou gaat dat niet helemaal wegens een hoop wisseling van auto's van members. nou zie dan nog maar eens een goede weg te vinden, de oplossing die nico had is daarin het meest geslaagd.

Ik heb totaal geen moeite met het organiseren van meetings, ik noem gewoon de dag en regel wat er geregeld moet worden, thats it, als ik het niet deed was het er wellicht niet eens. ik ga geen a4 tjes voor mensen uitprinten met een dagbeschrijving, of gebak regelen, of zorgen dat je aankomt, of de weg voor je uitwijst. dat moet je allemaal zelf doen.

helaas bij elke kleine beslissing die je maakt worden er mensen verdrietig.

verder met het forum heb ik het idee dat ik lastige vragen gelijk beter aan mark of hans sloot kan vragen of op vwvortex ofzo, vind het verder jammer dat een hoop stamgasten duidelijk minder aanwezig zijn en dat er regelmatig wat spanningen zijn.

maarja zolang ik nog lekker de hele dag kan blijven leuteren hier vind ik het prima :)
Ralphd
Berichten: 326
Lid geworden op: 02 mei 2012, 13:07
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door Ralphd »

Beste Nico,

Ik ben sinds ik de GTI heb, enorm blij met dit forum. Vind zelfs dat ik mezelf te laat heb aangemeld. Nog elke dag lees ik wel even en waar ik kan wil ik reageren. Helaas kan ik niet zoveel aan informatie bijdragen nog helaas omdat ik er niet teveel van weet. De JD dag was voor mij helemaal geslaagd, ondanks de verassing in de avond.

Nu ben ik wat meer verzekerd van het feit dat de diefstal niet echt gelinked is met diefstallen, zal ik mijn topic ook weer wat beter bijhouden. Net wat Erwin ook zei, in de winter zal er minder gepost worden.

Wat ik wel handig vindt zou misschien een soort smoelenboek zijn, dat je op forums bij de forum namen ook de personen kan linken, misschien een idee? Weet niet wie er eventueel ook wat aan kan hebben? Ik had op de JD meeting als bezoeker voor t eerst van hmm wie is nou wie haha.

Voor de rest prima forum, waarbij heel veel leuke reacties en posts staan. Vind het wel een leuke club zeg maar.

En de ring rit wat BZB organiseert vind ik echt geweldig, waardeer het echt en als er niks tussendoor komt ga ik ook zeker mee, was meteen enthousiast! En ook de hulp van mede forum leden is super bij onderwerpen waar anderen niet echt wat van weten. (In mijn geval ervaring met Erwin, Tonnie en Maurice)

Ik kijk elke dag sowieso wel een paar keer per dag op het forum en denk meerdere met mij, zegt toch ook wel genoeg denk.

Nico ik zeg: keep up the good work!
Gebruikersavatar
Hagar
Berichten: 354
Lid geworden op: 06 mei 2011, 19:02
Type auto: Golf VII GTI

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door Hagar »

NICO! schreef:Ik krijg de laatste tijd klachten dat mensen zich niet meer thuis voelen en dat ze vinden dat de sfeer op het forum terug loopt.
NICO! schreef:Ik denk dat je het hebben van een forum niet snapt.
<knip>
Misschien snap jij dat niet, maar...
... goede sfeer is belangrijk voor (meer) actieve leden ;)
NICO! schreef:Ik ben naast eigenaar ook moderator en gewoon lid. Dus discussies die uit de hand dreigen te lopen doe ik op slot...
Van dat moderatorschap merk ik niet veel terwijl je hiermee een respectvolle, constructieve sfeer kunt creëren cq in stand kunt houden.

Mijn (recente) bijdrage aan een discussie met verwijzing naar juridische info over de strafmaat in geval van autodiefstal vond Vince82 (organisator) 'schijnheilig', KlouxOne vond het een 'kansloos bericht', MkVI Nmgn maakte me uit voor een 'halve wout', staffpride maakte (off-topic) van de gelegenheid gebruik om in z'n algemeenheid te laten weten wat hij van mijn bijdragen vond en Tijger droeg bij aan de discussie met latent aanmatigend commentaar.
Al met al niet een prettig sfeertje om bij te dragen aan een discussie en geen moderator te bekennen...

Mbt de 'rechtsvorm' van het forum; als vereniging is er meer transparantie, een statuut (bv wel of geen GTI als voorwaarde voor lidmaatschap), openheid over (sponsor)inkomsten en de continuïteit zou beter gewaarborgd kunnen worden. Maar van mij hoeft het niet en als vereniging hebben we natuurlijk al GTI club Holland.

Mbt meetings, voor mij kunnen er verschillende soorten meetings zijn. Meetings namens het forum zijn GTI only en met goedkeuring van de eigenaar. Wil je zelf iets organiseren, hartstikke leuk, er zijn zoveel raakvlakken op het gebied van tuning, styling, etc. Maar dan onder je eigen naam en verantwoordelijkheid.

In z'n algemeenheid, als je kiest om in een BMW, Renault of Tiguan te rijden, prima, maar er is vast een forum voor gelijkgestemden. Rijden in een GTI is hier de verbindende factor, ook dit is een keuze.
Mocht dit iets te rigide zijn dan is het misschien een idee om het GolfGTIforum te transformeren naar een open forum. Oh nee, dat hebben we al, het Autoweek forum...
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3555
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door NICO! »

Als iemand een discussie waarin "verkeerde" zaken gezegd worden niet onder de aandacht brengt van een moderator, dan kunnen we er ook niets aan doen. Er is niet voor niets een knop om zaken te melden, we kunnen echt niet alles lezen. Jammer dat het wijzen naar een moderator altijd zo makkelijk gaat, terwijl zij het moeilijkste op een forum doen. Dus de volgende keer melden en dan niet achteraf klagen dat er zo hard ingegrepen is. Want als we niets doen zijn we te slap, doen we wel iets zijn we te streng.
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3555
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door NICO! »

@Hagar, alsof ik alleen sfeerbepalend ben, dan zijn toch echt de leden. Maar als men mij dingen verwijt, die onjuist zijn of onterecht dan verdedig ik mezelf. En ja, dan ben ik ineens sfeerbepalend.
Groeten, Nico
Plaats reactie

Terug naar “Forum Tips & Trucs en Vragen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten