Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Hier kan je alle handleidingen vinden voor het forum. Hoe plaats ik een foto? Etc. Etc. Ook al je vragen en ideeen voor het forum zijn hier welkom!
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door Edition30 »

theo schreef:
Frits@Vrolijk schreef:....Voor de laatste maal sorry als ik dingen geschreven heb die mensen als kwetsend ervaren .En hierbij wil ik het laten
.....
Ik heb best mijn wenkbrauwen opgehaald bij sommige berichten van je en met sommige acties.

Maar hier openbaar je excuus aan alle leden opschrijven is iets waar je van mij resect voor krijgt.

Aan allen;
Kunnen we de virtuele strijdbijl begraven en verder gaan met onze gemeenschappelijke passie die ons hier heeft gebracht?????
Had dit topic niet zo gevolgd, regels enz ................. , maar wat een discussie hier, niet normaal. Leven en laten leven, dus niet constant op elkaar lopen hakken zou heel erg helpen.

Ben het over je post hierboven helemaal met je eens Theo.

Doe ik mijn best om een gezellige meeting te regelen (samen met Hans Sloot) en dan stuit je op dit topic. Heb erg veel zin om daar de stekker uit te trekken, al gaat dat waarschijnlijk toch gebeuren, want de animo is wel heel erg gering. Nou snap ik dat nu ook, want de gezelligheid is hier ver te zoeken is.
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
FGT
Berichten: 1356
Lid geworden op: 27 aug 2011, 19:07
Type auto: 7R Lapiz Blue
Locatie: Den Haag

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door FGT »

Wat ik nou nog het mooiste vind: waar zijn de andere beheerders, zoals Wilcoos en Dirk enz? Het lijkt wel of Nico overal verantwoordelijk voor is en dat hij de gebeten hond is. Je mag toch aannemen, dat de andere mannen één pact vormen met Nico :roll:
Golf 7R DSG Lapiz Blue
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3555
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door NICO! »

FGT schreef:Wat ik nou nog het mooiste vind: waar zijn de andere beheerders, zoals Wilcoos en Dirk enz? Het lijkt wel of Nico overal verantwoordelijk voor is en dat hij de gebeten hond is. Je mag toch aannemen, dat de andere mannen één pact vormen met Nico :roll:
Wilcoos is beheerder op technisch gebied, Dirk en Rob hebben op dit moment andere prive zaken die voorrang hebben en zijn niet in de gelegenheid om te helpen.

Daarom ben ik blij dat Theo het team is komen versterken en de selectie voor nog een persoon is nog bezig. Dus als mensen graag willen modereren en vooral ervaring hebben, dan kunnen ze zich bij mij melden en dan zal er een selectie plaats vinden.
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
rabies
Berichten: 897
Lid geworden op: 17 apr 2011, 09:24

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door rabies »

Ik merk dat de moderator zijn werk aardig doet. Er is een post van mij verwijderd. (Of ben ik nu gek?) Ik reageerde in het topic over petjesvolk. Namelijk over het feit dat iemand zegt dat ie trots op het feit dat ie denkt bij het petjesvolk behoort, maar dat zegt op een manier die niet helemaal correct Nederlands is.
Nu zal het best zo zijn dat sommige vinden dat ik hierop te vaak een opmerking maak. Maar ik doe dat met een rede. Sommige zinnen zijn al amper te lezen of te begrijpen. Om de verwarring niet nog groter te maken lijkt mij normaal taalgebruik een voorwaarde om communiceren op een forum of dit forum mogelijk te maken. Met mensen die onduidelijk typen ontstaat snel verwarring.

Nu zal een gedeelte van de populatie vast zeggen : Kan de persoon niks aan doen, zeik niet zo, enzovoorts. Maar waar ligt dan de grens ? En wat mag je dan nog wel aanmerken ? Gaan de mods er nu alles aan doen om de ''sfeer'' goed te houden ? Kom op zeg, je moet nog wel wat kunnen zeggen. Ik heb wel gelijk een vraag : Gaan jullie wat doen aan onleesbare zinnen of taalfouten ?

Ik twijfel ook aan mezelf nu, maar bij mijn weten had ik toch echt gereageerd..
MK5 liefhebbers verzamelen :http://www.facebook.com/loveformk5
kevin78
Berichten: 760
Lid geworden op: 11 mei 2011, 18:38
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Overijssel

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door kevin78 »

Klopt Rabiës had je reactie gelezen.. Kon er wel om lachen en snap niet dat dit dan aanstootgevend is..
Gebruikersavatar
rabies
Berichten: 897
Lid geworden op: 17 apr 2011, 09:24

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door rabies »

Oke Kevin, dan twijfel ik niet aan mezelf.. Zou nu wel wat van de mods willen horen. Snap niet helemaal wat ze nu willen...
MK5 liefhebbers verzamelen :http://www.facebook.com/loveformk5
Gebruikersavatar
Hagar
Berichten: 354
Lid geworden op: 06 mei 2011, 19:02
Type auto: Golf VII GTI

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door Hagar »

Ik vind dat een bericht niet volledig verwijderd zou moeten worden. Het is duidelijker om de inhoud te verwijderen en te verwijzen naar een forumregel (zie het voorstel voor forumregels), dan weet iedereen door wie en waarom een bericht is verwijderd. Dat heeft ook een opvoedkundige waarde. Als jij niet zelf had gevraagd of je bericht is verwijderd dan had bijna niemand het geweten en ook niet waarom het bericht is verwijderd.

In dit topic is een schunnige afbeelding verwijderd van MkVI Nmgn, dit is duidelijk zichtbaar gedaan. Dat vind ik goed, alleen zou ook verteld moeten worden op basis waarvan de afbeelding is verwijderd. Geen persoonlijke mening geven als "dit gaat NET te ver...". Het was respectloos en dat is een inbreuk op de forumregels, KLAAR.
Gebruikersavatar
rabies
Berichten: 897
Lid geworden op: 17 apr 2011, 09:24

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door rabies »

Ik kan er een uitgebreide reactie op geven Hagar, ben het met je eens, maar dat zal weinig veranderen denk ik. Het is denk ik ook totaal afhankelijk van wie de reactie schrijft. Dat denk ik dan maar.

Iemand maakt geen volledige volzinnen, dan mag je daar dus niks van zeggen. Of je zegt er iets van maar je bericht is weg. Ik geloof nooit dat alle forumleden zich daar aan zouden kunnen houden..
MK5 liefhebbers verzamelen :http://www.facebook.com/loveformk5
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door MkVI Nmgn »

Hagar schreef:Ik vind dat een bericht niet volledig verwijderd zou moeten worden. Het is duidelijker om de inhoud te verwijderen en te verwijzen naar een forumregel (zie het voorstel voor forumregels), dan weet iedereen door wie en waarom een bericht is verwijderd. Dat heeft ook een opvoedkundige waarde. Als jij niet zelf had gevraagd of je bericht is verwijderd dan had bijna niemand het geweten en ook niet waarom het bericht is verwijderd.

In dit topic is een schunnige afbeelding verwijderd van MkVI Nmgn, dit is duidelijk zichtbaar gedaan. Dat vind ik goed, alleen zou ook verteld moeten worden op basis waarvan de afbeelding is verwijderd. Geen persoonlijke mening geven als "dit gaat NET te ver...". Het was respectloos en dat is een inbreuk op de forumregels, KLAAR.
Schunnig?
Ook daar zijn de meningen over verdeelt maar ben er verder ook maar niet op in gegaan.
Want er was niks naakt op te zien en ook niks nats of stijf maar het ging wel 100% om jou dus dan is het misschien te persoonlijk geweest en daarom snap ik dat Nico het bericht verwijdert heeft om te voorkomen dat er niet nog meer benzine op het aanwakkerde vuur te gooien. Ik persoonlijk vind je echt een kwal maar daarom laat ik je meestal lekker links liggen wat de ene keer lul je zo en de andere keer zo.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door Crokko »

Ik vind dat posts, die aantoonbaar foute informatie bevatten, gecorrigeerd of verwijderd moeten worden.

Mensen die de zoekfunctie gebruiken, krijgen hierdoor eerder toegang tot "juiste" informatie.
Afbeelding
Gebruikersavatar
rabies
Berichten: 897
Lid geworden op: 17 apr 2011, 09:24

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door rabies »

Ik begin er aardig klaar mee te raken. De meest onleesbare onzin blijft staan, ruzie maken ook, en mijn reactie wordt eraf gehaald zonder iets mede te delen.
Ik hoef ook niet meer te horen waarom, ik trek mijn conclusie zelf wel..
MK5 liefhebbers verzamelen :http://www.facebook.com/loveformk5
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3555
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door NICO! »

rabies schreef:Ik begin er aardig klaar mee te raken. De meest onleesbare onzin blijft staan, ruzie maken ook, en mijn reactie wordt eraf gehaald zonder iets mede te delen.
Ik hoef ook niet meer te horen waarom, ik trek mijn conclusie zelf wel..
En wat is die conclusie? Dat ik terecht een post verwijder waarin je iemand belachelijk maakt om iets waar die persoon niets aankan doen? Omdat zijn Nederlands niet zo goed is, mag hij hier niet posten? En mag jij hem belachelijk maken? Kijk nu eens eerst naar jezelf voordat je met een vinger gaat wijzen.

Zoals ik al zei, we zoeken nog een moderator, dan hoef ik geen (blijkbaar) foute beslissingen te maken en zijn alle mensen die vinden dat ik de joint hier verkeerd run eindelijk tevreden.
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
rabies
Berichten: 897
Lid geworden op: 17 apr 2011, 09:24

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door rabies »

Belachelijk maken is nou ook wel weer wat overtrokken. Als je zulke dingen al niet meer mag zeggen..
Jij begint elke keer weer over het feit dat je denkt dat wij (ik) vinden dat jij het forum niet goed draait. Dat snap ik niet zo goed, want in dit onderwerp mag je toch kritiek hebben of het forum ? Maar dat betekend toch niet gelijk dat het hele forum niet goed draait.

Ik heb nu een antwoord van je gehoord. Slecht Nederlandse zinnen blijven dus staan, en je vind dat ik mensen belachelijk maak. Duidelijk, ik zal me aanpassen en er niks meer op aanmerken. Ik had me aangeboden in dit onderwerp als moderator, maar ik gok maar zo dat je mij niet als ideale kandidaat ziet.
MK5 liefhebbers verzamelen :http://www.facebook.com/loveformk5
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door staffpride »

@ Rabies:

Ben het met je eens dat er soms wel eens berichten staan die echt onbegrijpelijk zijn om te lezen (zelfs na 3x lezen)
Jouw reactie op het bewuste bericht heb ik ook gelezen, en vond het zelf niet zo dat je diegene belachelijk maakt hoor.

Maaaaaaaar ;) Zo onleesbaar was het nou ook weer niet, heb erger voorbij zien komen :mrgreen: .

Kan me voorstellen dat je jezelf er aan kan irriteren, maar wil er wel even bij zeggen dat niet iedereen zich goed tekstueel uit kan drukken.
Dyslexie bv, is iets waar je niets aan kan doen en vind het al dapper dat iemand toch de moed neemt om toch op een forum te reageren.
Als diegene dan daar steeds commentaar, in wat voor vorm dan ook, op krijgt. Dan wordt je de moed ook wel ontnomen om nog dingen te posten.
Denk ook niet dat dat de bedoeling van je is neem ik aan.
MVG EMServices

Afbeelding
kevin78
Berichten: 760
Lid geworden op: 11 mei 2011, 18:38
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Overijssel

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door kevin78 »

NICO! schreef:
rabies schreef:Ik begin er aardig klaar mee te raken. De meest onleesbare onzin blijft staan, ruzie maken ook, en mijn reactie wordt eraf gehaald zonder iets mede te delen.
Ik hoef ook niet meer te horen waarom, ik trek mijn conclusie zelf wel..
En wat is die conclusie? Dat ik terecht een post verwijder waarin je iemand belachelijk maakt om iets waar die persoon niets aankan doen? Omdat zijn Nederlands niet zo goed is, mag hij hier niet posten? En mag jij hem belachelijk maken? Kijk nu eens eerst naar jezelf voordat je met een vinger gaat wijzen.

Zoals ik al zei, we zoeken nog een moderator, dan hoef ik geen (blijkbaar) foute beslissingen te maken en zijn alle mensen die vinden dat ik de joint hier verkeerd run eindelijk tevreden.
Als je dit al belachelijk maken noemt... Ben ik bang dat er erg veel verwijderd gaat worden. Wel een hele grote ommezwaai kwa regels. Maar misschien wel duidelijk na een tijd. Ben benieuwd.
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3555
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door NICO! »

rabies schreef:Ik had me aangeboden in dit onderwerp als moderator, maar ik gok maar zo dat je mij niet als ideale kandidaat ziet.
Klopt, ik zoek juist de evenwichtige neutrale mensen die volledig onpartijdig beslissingen kunnen nemen
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
VroemTFSI
Berichten: 276
Lid geworden op: 17 mei 2011, 10:19

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door VroemTFSI »

Op de man/vrouw spelen lijkt mij op een forum niet gewenst. Ik ben ook van mening dat elke discussie op een forum één heel belangrijk onderdeel mist: de non-verbale communicatie. Je kan iemand uitmaken voor de grootste kloothommel, maar als je het recht in zijn gezicht doet met een glimlach en hem een biertje voor zijn neus houdt, dan weet ik zeker dat hij anders reageert dan op een forum. Smileys zijn dan wel een manier om er nog een nuance aan te geven.

Verder wil ik Nico en de rest alleen maar bedanken voor dit forum. Het zit goed in elkaar met duidelijk gescheiden onderwerpen.
Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Edition 170 pk, 20" PRG, panoramadak, MMI+, B&O, stoelverwarming, opbergpakket
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
Gebruikersavatar
rabies
Berichten: 897
Lid geworden op: 17 apr 2011, 09:24

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door rabies »

Ja als je in een onderwerp over petjesvolk reageert met een antwoord dat je er zelf toe behoort waarin je taalfouten maken is het toch vragen om een reactie ?
Kom op, gezichtje of niet, dan weet je toch dat er een reactie komt en die misschien wel grappig bedoeld is. Als dat al niet kan.. En dat al op de persoon spelen is..

Ik stop met verder reageren hierop. Als laatste wil ik wel even zeggen dat jij NICO vaak laat doorschemeren in je berichten wat je van iemand vindt. (Zo lees ik dat nu i.i.g) Ik zou dat niet doen als ik forumbaas zou zijn. Het valt me ook vaak op dat als je gaat reageren de discussie ongewild of niet de persoonlijke kant op gaat, is dat nou neutraal en evenwichtig ?
MK5 liefhebbers verzamelen :http://www.facebook.com/loveformk5
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3555
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door NICO! »

rabies schreef:Ja als je in een onderwerp over petjesvolk reageert met een antwoord dat je er zelf toe behoort waarin je taalfouten maken is het toch vragen om een reactie ?
Kom op, gezichtje of niet, dan weet je toch dat er een reactie komt en die misschien wel grappig bedoeld is. Als dat al niet kan.. En dat al op de persoon spelen is..

Ik stop met verder reageren hierop. Als laatste wil ik wel even zeggen dat jij NICO vaak laat doorschemeren in je berichten wat je van iemand vindt. (Zo lees ik dat nu i.i.g) Ik zou dat niet doen als ik forumbaas zou zijn. Het valt me ook vaak op dat als je gaat reageren de discussie ongewild of niet de persoonlijke kant op gaat, is dat nou neutraal en evenwichtig ?
Bedankt. Nooit willen beweren dat ik geschikt ben als moderator, sterker nog, wil ik helemaal niet zijn. Dat was ook de reden dat ik uit ging van de volwassenheid van de rest van de bezoekers, dan hoef ik geen moderator te zijn.

Zo simpel is het. Het ligt aan de kinderachtigheid van sommige mensen dat ik moet modereren, terwijl ik dat helemaal niet wil. Dus als iedereen normaal doet, heb je ook geen last van mij.
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
Hagar
Berichten: 354
Lid geworden op: 06 mei 2011, 19:02
Type auto: Golf VII GTI

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door Hagar »

NICO! schreef:En wat is die conclusie? Dat ik terecht een post verwijder waarin je iemand belachelijk maakt...
Dit lees ik graag, alleen (afgaande op de bagger die ik over me heen krijg) jammer dat het niet consequent wordt gehanteerd. Maar misschien gaat het vanaf nu beter, ik hoop het want ik kom hier ook voor m'n plezier.
NICO! schreef:Nooit willen beweren dat ik geschikt ben als moderator, sterker nog, wil ik helemaal niet zijn. Dat was ook de reden dat ik uit ging van de volwassenheid van de rest van de bezoekers, dan hoef ik geen moderator te zijn.
Heeft toch niets met elkaar te maken. Jij bent (voor zover ik dat kan beoordelen) een prima forumeigenaar maar om meer dan één reden geen goede moderator.

Zoals overal moeten er regels gesteld worden bij interactie tussen grotere hoeveelheden mensen. Dat is overal zo, op straat, op het werk, sportvereniging, etc., dus ook op GolfGTIforum. Het is een inschattingsfout dat, omdat jij geen moderator wilt zijn, iedereen dan maar normaal moet doen. Het is ondertussen toch wel duidelijk dat, wat voor de een normaal is, voor de ander beledigend is? (afgaande op de berichten die NIET verwijderd worden maar WEL beledigend zijn.)

Je kunt strak of losjes modereren, als het maar consequent en voor iedereen duidelijk gebeurd.
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door wehoo »

@Hagar. Stop maar met je goede bedoelingen. In de tussentijd worden er nog steeds forumleden afgezeikt. Het verbetert niet. Trek je conclusie, zoals meerderen dit doen.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3555
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door NICO! »

wehoo schreef:@Hagar. Stop maar met je goede bedoelingen. In de tussentijd worden er nog steeds forumleden afgezeikt. Het verbetert niet. Trek je conclusie, zoals meerderen dit doen.
Waar dan? Gebruik dan de uitroepteken knop. Als wij niet weten waar er iets aan de hand is, dan kunnen we ook niets doen. Neem zelf ook eens wat verantwoordelijkheid!

Jij denkt nog steeds dat we alles kunnen lezen? Ik begin inmiddels te denken dat je hier alleen nog komt om dit forum af te zeiken, Wehoo en dat snap ik niet, want in het echte leven ben je helemaal niet zo.
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door wehoo »

Spreek niet over verantwoordelijkheid naar mij, ik ben geen moderator van dit forum. Iedere keer als je wordt aangesproken op iets, ga je in de verdediging en val je diegene aan, die iets opmerkt.
In het echte leven heb ik je misschien drie keer ontmoet, baseer daar geen meningen over. In het echte (bedrijfs) leven worden deze omgangsvormen niet getolereerd en wordt er naar gehandeld op niet zachtzinnige wijze.
Ik help je forum niet om zeep, maar geef kritiek op de plaats, waar jezelf om vraagt en reageer op het feit dat leden nog steeds voor de gek gehouden worden.

Ik verwijs naar de opmerkingen aangaande Frits@Vrolijk.

En heb je nieuwe forumregels gelezen.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door staffpride »

Laat gaan joh Nico.
MVG EMServices

Afbeelding
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3555
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door NICO! »

wehoo schreef: En heb je nieuwe forumregels gelezen.
Mooi! Handel er naar.
Groeten, Nico
Plaats reactie

Terug naar “Forum Tips & Trucs en Vragen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten