Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Hier kan je alle handleidingen vinden voor het forum. Hoe plaats ik een foto? Etc. Etc. Ook al je vragen en ideeen voor het forum zijn hier welkom!
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door bzb »

[q="Frits@Vrolijk"]Plus 10 En moet ik me druk maken om iemand die andere kak zet met gore plaatjes .Als er een hier die respect verdient is het Wehoo wel . ALTIJD GRATIS behulpsaam en slimmerhelpen, ij en 99 procent van het oetjes volk .Fijn weekend iedereen .[/quote]


Wat haal jij er nou weer bij? Niemand heeft toch een probleem met wehoo. Als ik Nico was deed ik geen bal meer, tis nooit goed, ik ga zelf ook niks meer organiseren of mensen aan kortingskaarten hepen.
O2RS
Berichten: 446
Lid geworden op: 12 aug 2012, 13:28
Type auto: Audi S4 Avant

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door O2RS »

Zo, ik heb even een aardige discussie gemist zie ik.
Om er maar meteen even op in te haken moet ik een aantal personen toch echt gelijk geven
over Frits. Hij heeft de twijfelachtige eer de eerste persoon te zijn op dit forum waar ik mijzelf echt gigantisch aan kan ergeren.
Uiteraard roepen zijn posts vaak kinderachtige en onnodige reacties op bij andere, die ook zeker niet gewenst zijn, maar wanneer een persoon naast onzinnige en irritante posts ook nog gewoon een overduidelijke leugenaar is dan kun je zoiets verwachten.

Jammer dat er door een aantal gekende azijnpissers (wie de schoen past trekke hem aan) hier nu weer dusdanig op ingespeeld moet worden dat Nico nu eigenlijk in de rol van boosdoener geplaatst wordt!
Audi S4 Avant B8, JD motor en S-Tronic software (529pk/640nm)
ex: Octavia RS Combi, JD stage 2 (309pk/448nm)
Gebruikersavatar
rabies
Berichten: 897
Lid geworden op: 17 apr 2011, 09:24

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door rabies »

Frits@Vrolijk schreef:Plus 10 En moet ik me druk maken om iemand die andere te kak zet met gore plaatjes .Als er een is hier die respect verdient is het Wehoo wel . ALTIJD GRATIS behulpsaam en slimmer dan mij en 99 procent van het oetjes volk .Fijn weekend iedereen .
Jongen jongen jij hebt echt geen verstand. En waarom nou over Wehoo beginnen ? Jij snapt er echt niks van... Je gooit alles steeds over een andere boeg.
Met je plus 1 en +10 het is geen hyves ! Je wilt gewoon continue ruzie...


Hoe maak je dit forum weer gezond :

STOP met taalfouten. Als iemand niet kan typen : sorry probeer het opnieuw of ergens anders..

STOP met 1 post types, gelijk de vraag erin knallen en daarna niks meer. Nee ET20 past niet, zoek het op, het staat er 100 x op.

STOP met ledenaantallen. Gooi een opruimslag erdoor, onder 10 post en al een jaar niet geweest : weg.

STOP met ruzie figuren : gewoon bannen, gebeurd overal.

STOP met marktplaatsfiguren, haal niet alleen hun bericht weg, maar ook het account.

Als men een moderator zoekt wil ik dat best doen... Overigens juich ik wel mooie foto's van lage VW's en velgen toe ;)
MK5 liefhebbers verzamelen :http://www.facebook.com/loveformk5
Ralphd
Berichten: 326
Lid geworden op: 02 mei 2012, 13:07
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door Ralphd »

Jezus, wat een discussie opens. Best heftig!

Zal niet overal op ingaan, want daarvoor zit ik er denk ik niet lang genoeg, maar over het verhaal frits ben ik het wel eens, 0 verstand van hoe men zinnen hoort te formuleren, steeds proberen toch wel met redelijke domme stellingen uit te dagen/confrontatie op te zoeken, en laten we eerlijk zijn met z'n alle, zodra iemand in z'n onderregel "jij ook een fijne dag pannekoek" heeft staan, dan hoor je hier gewoon niet thuis. Dat viel mij direct op, niemand heeft er wat kwalijks in staan, alleen maar leuke of informerende dingen, en hij heeft iets neergezet dat vraagt om een reactie, danwel irritatie.

En dat er dan irritatie ontstaat dat alle kanten op gaat, is wel verklaarbaar. @ Nico, je bent misschien wel moderator, maar je kan ook niet alles voor zijn altijd. Daar kan niemand je wat om kwalijk nemen, je hebt wel een leven naast het forum ook. Zou het echt enorm zonde vinden als je er definitief mee stopt.
Misschien kunnen we wat meer samenwerken, er waren er al 2 die zich aanboden te helpen (theo en rabies) en af en toe leuke dingen doen met z'n alle komt het helemaal goed. (de ringrit afgelopen jaar was echt GE-WEL-DIG! :P :D :D )
Gebruikersavatar
KnuffelTurk
Berichten: 1181
Lid geworden op: 28 jan 2013, 22:32
Locatie: Uit de Buurt

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door KnuffelTurk »

Frits, ik heb helemaal niks tegen je wat je doet en zegt moet je allemaal zelf weten.
Ik moet wel zeggen sinds dat frits hier aanwezig is dat alles aardig uit de hand is gelopen. Enigzins kan ik me er wel wat bij voorstellen als ik naar zijn reacties/posts kijk maar nogmaals ieder zijn ding. Ik irriteerde me er ook aan maar heb niks gezegd en het gewoon laten gaan - zouden meer mensen mogen doen - nu is er fokt up sfeertje en zie dat maar eens weg te krijgen.

Ik denk frits dat dat gebeuren met je 2e account Ed Kroket veel mensen boos hebben gemaakt. Ik zat mee te lezen toen iemand zei check zijn Ip adres ( ik vond het te ver gaan ) en achteraf bleek het toch zo te zijn tjah dan vraag je er ook een beetje om vind ik.

En voor iedereen die NICO aanvalt hierover, kap er gewoon mee.
Ik begrijp best dat hij wat feller/strenger kan optreden maar komop hoe oud zijn we nou!? Moeten we echt een vader persoon hebben die ons op de vingers tikt nee toch? En als die dan zegt dat je vrij bent om weg te gaan wordt die weer daarop aangevallen het is zijn goed recht om dat te zeggen. Wanneer Frits stopt met 500 berichten te posten in no time en het groepje wat frits belachelijk maakt zich ook ff gedeist houdt dan komen we er wel uit mannen.

Laten we gewoon weer gezellig nuttige informatie delen ipv dagen lang over Frits te gaan praten. :)

Sorry voor mijn spel/taal fouten maar het Nederlandse taal is soms best lastig :P
Met vriendelijke groet,

KnuffelTurk


____________________________________________________


''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door wehoo »

Eric H schreef:De manier waarop sommigen hier menen overal op te moeten reageren, en dan vooral de toon waarop, getuigd van weinig niveau. En wat iemand anders ook al aanhaalde, ook ik denk dat dit komt door een hoog "petjes" gehalte.
Sommigen hier zitten zo kort op de kar, dat deze wil in hun reet lijkt te zitten.
Overal moet maar op gereageerd worden, alles moet maar gezegd kunnen worden, en geen moderater die ingrijpt.
Mensen die er zo over denken, zouden meer op fora aanwezig moeten zijn. In die zin jammer dat je gaat. Misschien wordt het anders.
Eric H schreef:Leer GVD eens nuanceren en zaken in perspectief te zetten.
Dat Frits op zijn manier reageert kan ik alleen maar om glimlachen.
De ergernis begint bij mij op het moment dat anderen daar weer per sé hun mening over menen te moeten geven.
Een mening geven zou niet erg moeten zijn. Als het maar inhoudelijk is en niet op de persoon gericht. Het probleem is dat het vaak respectloos gebeurt. Maar dat is al herhaaldelijk gezegd en het gaat toch door.
Eric H schreef:Wehoo, ..........
Ik begrijp je wél, maar ben bang dat je op deze plek aan een kansloze missie bezig bent.
Het was niet de eerste keer bij Frits@Vrolijk. Er zijn meerdere personen door het slijk gehaald, waaronder ikzelf. Ik ga hier geen 3800 post op zetten en vervolgens niet reageren als iemand op respectloze wijze onderuit gehaald wordt. Het is geen missie, maar ik denk dat als meer personen (en die zijn er) op deze wijze zouden reageren en hun mening uiten, er een verbetering komt en de respectloze uitingen (en personen) verdwijnen.
geurt2007 schreef:Maak een lijst met personen die de problemen veroorzaken en
Plaats deze zodat iedereen er rekening mee kan houden
En laat Nico zodra ze de regels overtreden direct ingrijpen!
Dan is het zo opgelost!
Gewoon zero tolerant beleid.
En niets bedekken onder de mantel der liefde want zachte heelmeesters maken stinkende wonden!
Openlijke schandpaal, dat doen hier anderen al voor de moderatoren. Ik zou er nooit voor zijn. Ben het wel met je eens over het direct ingrijpen en het zero tolerant beleid. Maar dan moet er eerst beleid zijn, waar je indien nodig op terug kunt vallen.
bzb schreef:Niemand heeft toch een probleem met wehoo.
In slaap gevallen tijdens de film? 8-)
O2RS schreef:Jammer dat er door een aantal gekende azijnpissers (wie de schoen past trekke hem aan) hier nu weer dusdanig op ingespeeld moet worden dat Nico nu eigenlijk in de rol van boosdoener geplaatst wordt!
Misschien weet je het niet en heb je die ervaring op dit forum (nog) niet opgedaan, maar wat er nu naar Frits@Vrolijk gebeurt, gebeurde in het verleden naar verschillende andere personen. Misschien waren die het ook zelf schuld. Misschien goed dan dat deze azijnpisser (in jouw optiek) en de andere azijnpissers er op reageren, anders zou men nog denken dat het gewone omgangsvormen zijn.
rabies schreef:STOP met taalfouten. Als iemand niet kan typen : sorry probeer het opnieuw of ergens anders..
STOP met 1 post types, gelijk de vraag erin knallen en daarna niks meer. Nee ET20 past niet, zoek het op, het staat er 100 x op.
STOP met ledenaantallen. Gooi een opruimslag erdoor, onder 10 post en al een jaar niet geweest : weg.
STOP met ruzie figuren : gewoon bannen, gebeurd overal.
STOP met marktplaatsfiguren, haal niet alleen hun bericht weg, maar ook het account.
In deze kan ik me wel vinden. Taalfouten is al zo'n issue; erger is het feit dat er kritiek komt als de zinnen niet in JipenJanneke-taal zijn geschreven. Zegt denk ik meer over de lezer dan de schrijver.
Marktplaatsfiguren zijn hier niet om de andere forumleden te helpen, ze zijn er voor hun eigen winstbejag. Op elk ander forum worden ze geweigerd.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door MkVI Nmgn »

@wehoo,
Wat vind jij zelf van iemand zoals Frits dit in een no time zoveel berichten post zonder inhoudelijke informatie en nog niet één keer zijn zoekfunctie heeft gebruikt omdat de meeste dingen die hij vraagt al daadwerkelijk hier op het forum staan ?
Ik hoor je alleen maar over mij en andere jongens omdat we hem nu geen Frits meer noemen maar kroket, In mijn ogen vraagt hij hier zelf om waarom maak je anders een tweede account aan? Misschien wou die i.p.v. 500 berichten in no time tegen zijn eigen gaan praten zodat die een mooie discussie met zichzelf kon houden, onze lieve heer zou het weten.

@Beheer/mods
Het was ooit eens een stuk gezelliger hier maar door verwatering van toezicht die op elk forum nodig is en hier te weinig aanwezig is krijg je dat sommige geïrriteerd raken waaronder ik zelf, Ik ben geen persoon die tot Tien kan tellen en dat zal ik ook nooit worden maar hoe een bepaalde jongens het bloed onder je nagels uit kunnen halen deze vragen er in mijn ogen dan ook zelf om. En Nico volgens mij ben je de enigste moderater die we hadden wat de rest zoals Dirk,Vince & wilcoos die heb ik al een hele tijd niet gezien en die heb ik ook nog nooit zien ingrijpen. Misschien is het wel goed om de aantal moderators te verdubbelen en meteen een grote schoonmaak te houden.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Nikkor27
Berichten: 372
Lid geworden op: 08 apr 2013, 11:14
Type auto: G7 GTI PERFORMANCE
Locatie: Zuid-Limburg (BE)

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door Nikkor27 »

@ frits: het ging em niet alleen over je setje velgen te verkopen ineens had je met je ed kroket account een 7 reeks golf al dan niet GTI(laat ik effe in het midden), terwijl je als Frits account, de auto zo lelijk als de nacht vindt. Je liegt gewoon, met die account twijfel ik nu zelfs gewoon of je wel een 6 GTI hebt. Of je zit gewoon wat op het forum te lullen. Als je wat gezelschap zoekt, op het forum... Perfect ok, geen problemen mee... Maar wees dan eerlijk. Je zegt wees lief voor elkaar, hoe zou je zelf zijn tegen iemand die je staat voor te liegen. Daar heb ik het moeilijk mee.

Verder inderdaad hebben we meerdere keren gezien dat je graag fikkies aansteekt en als puntje bij paaltje komt, hou je ermee op en is het jouw schuld niet.

Als Nico het niet op ip adres had gecheckt, zaten we mss nu nog ed kroket verhaal te geloven :?
Ik geloof ook wel door een aantal moderators meer aan te stellen, dat het stilaan wel de goede richting terug kan opgaan. Maar het moet wel luchtig blijven, er moet plaats blijven voor humor, het is en blijft een plaats om je hobby te bespreken.
Laatst gewijzigd door Nikkor27 op 27 sep 2013, 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.
O2RS
Berichten: 446
Lid geworden op: 12 aug 2012, 13:28
Type auto: Audi S4 Avant

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door O2RS »

@ Wehoo, eerlijk gezegd had ik een ander forumlid in gedachten als voorzitter van de azijnpissers ;)
Neemt niet weg dat ik het met jouw kijk op deze kwestie (gedeeltelijk) niet helemaal eens ben.
Echter kan ik jouw inhoudelijke bijdrage aan het forum zeker wel waarderen.
Audi S4 Avant B8, JD motor en S-Tronic software (529pk/640nm)
ex: Octavia RS Combi, JD stage 2 (309pk/448nm)
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door wehoo »

MkVI Nmgn schreef:@wehoo,
Wat vind jij zelf van iemand zoals Frits dit in een no time zoveel berichten post zonder inhoudelijke informatie en nog niet één keer zijn zoekfunctie heeft gebruikt omdat de meeste dingen die hij vraagt al daadwerkelijk hier op het forum staan ?
Ik hoor je alleen maar over mij en andere jongens omdat we hem nu geen Frits meer noemen maar kroket, In mijn ogen vraagt hij hier zelf om waarom maak je anders een tweede account aan? Misschien wou die i.p.v. 500 berichten in no time tegen zijn eigen gaan praten zodat die een mooie discussie met zichzelf kon houden, onze lieve heer zou het weten.
Niet iedereen plaatst zijn berichten op een gelukkige wijze. Natuurlijk roep je met bepaalde uitspraken iets op. Daar komen dan ook reacties op. De manier zoals die reacties worden gegeven is wel belangrijk. Daar gaat het vooral om. Met een tweede account inloggen is mogelijk; de meeste fora testen daar automatisch op en herkennen hetzelfde ip-adres, waardoor voordat het überhaupt gebeurt, al een stop komt. De forumleden worden daar niet mee geconfronteerd. (los van dit: bij phpBB-fora is inloggen met meerdere accounts mogelijk, zelfs overname van het forum is mogelijk, dat zijn de gaten in het phpBB 8-) ;) )
Maar zoals al eerder gezegd: wat er nu naar Frits@Vrolijk gebeurt, gebeurde eerder al naar anderen (inclusief mijzelf). Hierdoor zijn vaste forumleden vertrokken en anderen zijn minder gaan posten.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hagar
Berichten: 354
Lid geworden op: 06 mei 2011, 19:02
Type auto: Golf VII GTI

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door Hagar »

wehoo schreef:Maar zoals al eerder gezegd: wat er nu naar Frits@Vrolijk gebeurt, gebeurde eerder al naar anderen (inclusief mijzelf).
Juist, we zouden nu niet op Frits@Vrolijk moeten inzoomen. Enige zelfreflectie is voor iedereen op z'n plaats. In lijn met wat dit topic beoogt kunnen we beter het grote plaatje in beeld brengen. Groei van een forum brengt altijd gezeur met zich mee als je geen regels met elkaar afspreekt.

Veel van ons zijn afkomstig van het Autoweek Forum. Afgezien van enkele opmerkingen over commercie zijn onderstaande regels m.i. een goed vertrekpunt om GolfGTIForum in goede banen te leiden.

http://www.autoweek.nl/uitleg_forum.php

Als we hier een topic voor opzetten, kan iedereen er op schieten, maken we aanpassingen waar we denken dat het nodig is. Dan zijn deze forumregels het vertrekpunt, voor iedereen helder, geen willekeur. Prima geregeld, werkt op alle andere fora waar ik actief ben...

Bevallen de regels je niet dan zijn er ook andere fora waar je kunt kletsen over auto gerelateerde zaken.
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door staffpride »

Hagar schreef:
Bevallen de regels je niet dan zijn er ook andere fora waar je kunt kletsen over auto gerelateerde zaken.

Is dit niet wat Nico al eerder aangaf en je geen vrede mee had?

Conclusie die ik hier uit trek: Als de regels in jouw straatje passen, dan kan je wel met die stelling leven die Nico eerder aangaf.


Beetje hypocriet lijkt mij.
MVG EMServices

Afbeelding
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door wehoo »

@Hagar. Goede opzet, constructief denkend. En verder niets vreemds, zie andere gerenommeerde fora:

http://forum.cleaned.be/index.php?showtopic=93209
http://www.golf5gti.com/Nutzungs-und-Da ... gungen.pdf
http://www.mk5golfgti.co.uk/forum/index ... ,51.0.html

@staffpride. Je hebt het altijd over de ander, maar ik vraag me af wat jij nu wilt? Het voorstel van Hagar is niet goed in jouw ogen. De regel op dit forum is: er is geen regel. Aangezien je zelf aangeeft van de "directe" te zijn, geef eens aan wat jouw doel is? Wat je van deze regels vindt? Waar jij heen wilt met dit forum?
Voordat je dit (misschien) doet, lees even de regels van de genoemde fora na. Misschien kun je je in een aantal niet vinden.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Hagar
Berichten: 354
Lid geworden op: 06 mei 2011, 19:02
Type auto: Golf VII GTI

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door Hagar »

staffpride schreef:
Hagar schreef: Bevallen de regels je niet dan zijn er ook andere fora waar je kunt kletsen over auto gerelateerde zaken.
Is dit niet wat Nico al eerder aangaf en je geen vrede mee had?
Conclusie die ik hier uit trek: Als de regels in jouw straatje passen, dan kan je wel met die stelling leven die Nico eerder aangaf.
Beetje hypocriet lijkt mij.
:? Kom op nou joh, ff je persoonlijke weerzin aan de kant zetten en focussen op het belang van het forum.

Ik heb maar vast een topic gemaakt:
http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... =32&t=5427

@ Wehoo, ik heb je suggesties niet genegeerd maar het lijkt me beter om verdere aanvullingen aan ieder persoonlijk over te laten.
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door staffpride »

wehoo schreef:@Hagar. Goede opzet, constructief denkend. En verder niets vreemds, zie andere gerenommeerde fora:

http://forum.cleaned.be/index.php?showtopic=93209
http://www.golf5gti.com/Nutzungs-und-Da ... gungen.pdf
http://www.mk5golfgti.co.uk/forum/index ... ,51.0.html

@staffpride. Je hebt het altijd over de ander, maar ik vraag me af wat jij nu wilt? Het voorstel van Hagar is niet goed in jouw ogen. De regel op dit forum is: er is geen regel. Aangezien je zelf aangeeft van de "directe" te zijn, geef eens aan wat jouw doel is? Wat je van deze regels vindt? Waar jij heen wilt met dit forum?
Voordat je dit (misschien) doet, lees even de regels van de genoemde fora na. Misschien kun je je in een aantal niet vinden.
Je vraagt me wat ik wil.

Ik kom nog steeds met plezier op dit forum. Zoals ik al eerder aangaf vind ik dat alles een beetje uit zijn verband is getrokken, waardoor er nu (weer) een tweestrijd is ontstaan over een bepaalde gedragscode (of hoe die behoort te zijn).
Totaal onnodig.
Zolang ik plezier ergens in hebt blijf ik er aan deelnemen, als ik dat plezier niet meer kan krijgen dan zal de deelname vanzelf verwateren. Dus idd, als je je ergens niet in kan vinden je hebt de vrije keus om te blijven of te gaan.
Het gaat uiteindelijk om het plezier wat je er in hebt.

Ik zeg ook niet dat het voorstel van Hagar niet goed is, ik vind alleen de laatste opmerking hypocriet overkomen.
Ik denk dat het er duidelijk genoeg staat, dat is ook de reden dat ik niet heel het bericht heb gequote.
Dit kan dus weer als voorbeeld genomen worden dat dingen anders geïnterpreteerd worden als dat ze bedoeld zijn.
Het wordt door jou een stuk negatiever gelezen als dat het bedoeld is.


Denk dat een groot aantal reacties, op wie dan ook, mede worden gevormd hoe de desbetreffende persoon zich profileert.
Een stuk tekst, hetzij door middel van onderschriften (zoals op fora), kan natuurlijk op verschillende manieren worden geïnterpreteerd, waardoor het als aanstootgevend/uitlokkend kan worden ervaren.
Sommige zullen dit negeren en er het zijne van denken, anderen zullen daar op reageren vroeger of later.

Denk niet dat je met een strenger regiem dit helemaal kan voorkomen, wat niet wil zeggen dat ik hier absoluut op tegen ben.

Van wat ik mee heb gekregen is dit forum ontstaan omdat de regels op het AW forum te strikt zijn bevonden en er dmv deze opzet in dit forum wat vrijer gereageerd kan/mag worden.
Waarom dan nu refereren aan de regels van bv het AW forum, terwijl diezelfde regels in principe ten grondslag liggen aan het ontstaan van dit forum.

Vind het jammer dat Nico de zwarte piet krijgt toegespeeld, terwijl de huidige regels (of geen regels) duidelijk mogen zijn.

Hij heeft dit forum met bepaalde bedoelingen in zijn achterhoofd opgezet, hij vraagt in dit topic om verbeteringen/veranderingen. Dit mag je dus hier uiten, maar daar kan je reacties op krijgen en daar mag mi een discussie over ontstaan.

Wil je weten wat de forumleden er van vinden, maak een poll aan om de behoefte aan striktere regels te peilen.
Dat is in het verleden ook gebeurd met het afgesloten gedeelte.

Eindbeslissing ligt wat mij betreft bij Nico, het is zijn forum en hij moet met de regels kunnen leven.

Heb nooit actief op het autoweek forum deelgenomen, heb er regelmatig mijn blik op laten vallen, maar trekt mij totaal niet.
Mij zie je daar dus niet.
Maar als de regels en normen/waarden van daar wel iedereen zouden bevallen, snap ik niet waarom er daar dan niet actiever wordt deelgenomen ipv dit forum dezelfde regels te geven.
Je hebt dan twee identieke fora met een andere layout.

Ter illustratie:
Op iedere tennisvereniging worden toch ook niet dezelfde regels gehanteerd en hangt dezelfde sfeer. Daar wordt je ook lid van de vereniging die het beste bij je past.
Klikt het niet met de andere leden, kan je 2 dingen doen. Je eigen aanpassen of naar een andere vereniging gaan.

Conclusie:

Van mij mag het blijven zoals het is, ik heb geen behoefte aan andere regels. Mochten die er wel komen heb ik daar absoluut geen problemen mee.
Mij zal je niet op voorhand horen roepen als dit of dat doorgevoerd wordt ben ik weg.

Het gaat mij om het plezier wat ik er aan kan beleven binnen en buiten het forum om door bv een meeting.

Zodra dat plezier er niet meer is, zal het vanzelf afnemen met het actief deelnemen.
MVG EMServices

Afbeelding
Gebruikersavatar
Hagar
Berichten: 354
Lid geworden op: 06 mei 2011, 19:02
Type auto: Golf VII GTI

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door Hagar »

staffpride schreef:Het gaat uiteindelijk om het plezier wat je er in hebt.
Ook het mijne?
staffpride schreef:Ik zeg ook niet dat het voorstel van Hagar niet goed is, ik vind alleen de laatste opmerking hypocriet overkomen.
Dat komt denk ik omdat je de essentie van mijn bericht niet hebt meegekregen. Zie hieronder.
staffpride schreef:Waarom dan nu refereren aan de regels van bv het AW forum, terwijl diezelfde regels in principe ten grondslag liggen aan het ontstaan van dit forum.
Dat was dus de essentie van mijn eerdere bericht, het gaat om het transparant handhaven van regels. De 'regels' zijn nu onduidelijk en de handhaving ook.
staffpride schreef:Waarom dan nu refereren aan de regels van bv het AW forum, terwijl diezelfde regels in principe ten grondslag liggen aan het ontstaan van dit forum.
Dat ging m.i. voornamelijk om de strakke handhaving van berichten die een commerciële inhoud of verwijzing hiernaar zouden hebben. De regels van het AWforum worden hier in mijn beleving niet gehanteerd (mn regels 1, 2 en 3).
staffpride schreef:Vind het jammer dat Nico de zwarte piet krijgt toegespeeld, terwijl de huidige regels (of geen regels) duidelijk mogen zijn.
Geen regels zijn duidelijk? Er worden wel topics op slot gegooid, bijdragen verwijderd of inhoudelijk aangepast... Op basis waarvan dan?

En wat de zwarte piet betreft, tja je bent forumbeheerder of niet. Gedraag je je als beheerder dan ben je ook verantwoordelijk lijkt me. Als keer op keer (meerdere) forumleden op een respectloze wijze kunnen worden aangepakt dan doe je iets verkeerd. Het is precies zoals jezelf zegt "Het gaat uiteindelijk om het plezier wat je er in hebt". Ik heb er geen plezier in als ik schunnige afbeeldingen voor m'n kiezen krijg of dat mijn woordkeuze belachelijk wordt gemaakt.

Vandaar nu de poging om iig de onduidelijkheid mbt forumregels op te heffen. Vervolgens moeten we nog zien of er mods zijn die ze (consequent) kunnen handhaven, het is iig een start (en daar ging dit topic om).
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door wehoo »

staffpride schreef:Vind het jammer dat Nico de zwarte piet krijgt toegespeeld, terwijl de huidige regels (of geen regels) duidelijk mogen zijn.
Laat even duidelijk zijn dat Nico, liever gezegd de forumbeheerder, en nog duidelijker, de forumbeheerders (er zijn er meer), niet de zwarte piet krijgen toegespeeld in de zin van dat zij schunnige, discriminerende opmerkingen en plaatjes op het forum t.a.v. personen plaatsen.
De forumbeheerders worden wel aangesproken op het feit, dat bovengenoemd gedrag kan/mag plaatsvinden op dit forum, terwijl forumleden er last van hebben. Ter illustratie de regels van andere fora, waarin met name dit gedrag aan banden wordt gelegd.

De opzet van dit forum is niet alleen vanwege de als streng ervaren regelgeving van het AW-forum ontstaan. Er zijn beslist meer redenen om een "eigen" forum op te zetten. Net zo goed als dat er meer redenen zijn voor het overstappen van personen naar dit forum. (o.a. de mogelijkheid om meer topics te maken, het forum onder te verdelen in verschillende hoofdgroepen, hetgeen bij het AW-forum niet mogelijk is).
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3555
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door NICO! »

wehoo schreef: De opzet van dit forum is niet alleen vanwege de als streng ervaren regelgeving van het AW-forum ontstaan.
In de basis was het dat wel, met als tweede reden dat ik het gewoon leuk vond om te doen. Maar meer redenen waren er op dag 1 zeker niet.
Groeten, Nico
PaChaKoHa
Berichten: 135
Lid geworden op: 21 apr 2013, 20:42
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door PaChaKoHa »

KnuffelTurk schreef:Frits, ik heb helemaal niks tegen je wat je doet en zegt moet je allemaal zelf weten.
Ik moet wel zeggen sinds dat frits hier aanwezig is dat alles aardig uit de hand is gelopen. Enigzins kan ik me er wel wat bij voorstellen als ik naar zijn reacties/posts kijk maar nogmaals ieder zijn ding. Ik irriteerde me er ook aan maar heb niks gezegd en het gewoon laten gaan - zouden meer mensen mogen doen - nu is er fokt up sfeertje en zie dat maar eens weg te krijgen.

Ik denk frits dat dat gebeuren met je 2e account Ed Kroket veel mensen boos hebben gemaakt. Ik zat mee te lezen toen iemand zei check zijn Ip adres ( ik vond het te ver gaan ) en achteraf bleek het toch zo te zijn tjah dan vraag je er ook een beetje om vind ik.

En voor iedereen die NICO aanvalt hierover, kap er gewoon mee.
Ik begrijp best dat hij wat feller/strenger kan optreden maar komop hoe oud zijn we nou!? Moeten we echt een vader persoon hebben die ons op de vingers tikt nee toch? En als die dan zegt dat je vrij bent om weg te gaan wordt die weer daarop aangevallen het is zijn goed recht om dat te zeggen. Wanneer Frits stopt met 500 berichten te posten in no time en het groepje wat frits belachelijk maakt zich ook ff gedeist houdt dan komen we er wel uit mannen.

Laten we gewoon weer gezellig nuttige informatie delen ipv dagen lang over Frits te gaan praten. :)

Sorry voor mijn spel/taal fouten maar het Nederlandse taal is soms best lastig :P
Het is je vergeven..... :D :D
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door staffpride »

Hagar schreef:
staffpride schreef:Het gaat uiteindelijk om het plezier wat je er in hebt.
Ook het mijne?
Weet niet wat jouw intenties zijn, maar lijkt me van wel normaliter
staffpride schreef:Ik zeg ook niet dat het voorstel van Hagar niet goed is, ik vind alleen de laatste opmerking hypocriet overkomen.
Dat komt denk ik omdat je de essentie van mijn bericht niet hebt meegekregen. Zie hieronder.

staffpride schreef:Waarom dan nu refereren aan de regels van bv het AW forum, terwijl diezelfde regels in principe ten grondslag liggen aan het ontstaan van dit forum.
Dat was dus de essentie van mijn eerdere bericht, het gaat om het transparant handhaven van regels. De 'regels' zijn nu onduidelijk en de handhaving ook.

Zo staat het niet in het bericht waar ik op reageerde, vandaar mijn reactie.
staffpride schreef:Waarom dan nu refereren aan de regels van bv het AW forum, terwijl diezelfde regels in principe ten grondslag liggen aan het ontstaan van dit forum.
Dat ging m.i. voornamelijk om de strakke handhaving van berichten die een commerciële inhoud of verwijzing hiernaar zouden hebben. De regels van het AWforum worden hier in mijn beleving niet gehanteerd (mn regels 1, 2 en 3).



staffpride schreef:Vind het jammer dat Nico de zwarte piet krijgt toegespeeld, terwijl de huidige regels (of geen regels) duidelijk mogen zijn.
Geen regels zijn duidelijk? Er worden wel topics op slot gegooid, bijdragen verwijderd of inhoudelijk aangepast... Op basis waarvan dan?

En wat de zwarte piet betreft, tja je bent forumbeheerder of niet. Gedraag je je als beheerder dan ben je ook verantwoordelijk lijkt me. Als keer op keer (meerdere) forumleden op een respectloze wijze kunnen worden aangepakt dan doe je iets verkeerd. Het is precies zoals jezelf zegt "Het gaat uiteindelijk om het plezier wat je er in hebt". Ik heb er geen plezier in als ik schunnige afbeeldingen voor m'n kiezen krijg of dat mijn woordkeuze belachelijk wordt gemaakt.

Vandaar nu de poging om iig de onduidelijkheid mbt forumregels op te heffen. Vervolgens moeten we nog zien of er mods zijn die ze (consequent) kunnen handhaven, het is iig een start (en daar ging dit topic om).

Zoals je zelf al aangaf, als je het niet eens bent met de regels, ben je vrij om te gaan.
Wel of geen regels doet er niet toe, het is duidelijk hoe hier gesanctioneerd wordt.(bijna niet dus)
Tuurlijk zijn jij en wehoo ook onder vuur genomen, maar ga niet jezelf in een slachtofferrol stoppen aub. Lijkt mij dat jullie beide mans genoeg zijn om verweer te bieden in een discussie.
Niet iedereen is even rijk in zijn woordenschat. Soms kan je dingen ook anders formuleren, zodat het
misschien wat duidelijk is voor de gemiddelde bezoeker en misschien krijg je dan ook wat meer begrip voor je statement.

Ga nu aan niemand refereren, maar als je meerdere malen door steeds verschillende mensen op je gedrag of uitlatingen wordt aangesproken, lijkt het mij dat je wel eens bij jezelf te rade mag gaan of je je misschien anders moet profileren
MVG EMServices

Afbeelding
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door staffpride »

wehoo schreef: Laat even duidelijk zijn dat Nico, liever gezegd de forumbeheerder, en nog duidelijker, de forumbeheerders (er zijn er meer), niet de zwarte piet krijgen toegespeeld in de zin van dat zij schunnige, discriminerende opmerkingen en plaatjes op het forum t.a.v. personen plaatsen.
De forumbeheerders worden wel aangesproken op het feit, dat bovengenoemd gedrag kan/mag plaatsvinden op dit forum, terwijl forumleden er last van hebben.
Daar doel ik dus ook op. Dat vind ik niet terecht.
Nogmaals, ondertussen weten we allemaal (degene in deze discussie) hoe er gesanctioneerd wordt. Ben je het er niet mee eens kan je 2 dingen doen.
-Naar een forum gaan waar de regels wel naar je tevredenheid zijn.
-Een poll opstarten om de animo te peilen voor verscherping van de regels. Dit vervolgens aanbieden aan de eigenaar/beheerder en de beslissing aan hem laten.

Daarna zit er niets anders op om je te berusten in de beslissing lijkt mij
wehoo schreef:De opzet van dit forum is niet alleen vanwege de als streng ervaren regelgeving van het AW-forum ontstaan. Er zijn beslist meer redenen om een "eigen" forum op te zetten. Net zo goed als dat er meer redenen zijn voor het overstappen van personen naar dit forum. (o.a. de mogelijkheid om meer topics te maken, het forum onder te verdelen in verschillende hoofdgroepen, hetgeen bij het AW-forum niet mogelijk is).
Zo heb ik het nooit meegekregen, maar Nico heeft er al een verhelderend antwoord op gegeven.
Ga daar dus ook niet verder over in discussie, lijkt me nu duidelijk.


Denk dat alles nu wel zo'n beetje gezegd is, zonder dat we in herhaling gaan vallen.

Heb namelijk ook geen zin om er een ellenlange discussie van te maken omdat, zoals ik al eerder zei, ik het erg overdreven en uit zijn verband getrokken vind allemaal.
MVG EMServices

Afbeelding
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door staffpride »

PaChaKoHa schreef:
Het is je vergeven..... :D :D
Jij aast zeker op een broodje shoarma of turkse pizza :lol:
MVG EMServices

Afbeelding
Gebruikersavatar
Frits@Vrolijk
Berichten: 705
Lid geworden op: 31 jul 2013, 22:50
Type auto: golf 6 Gti

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door Frits@Vrolijk »

De taalfouten komen door het gebruik van me mobieltje sorry


En verder mag je denken over mij wat je wil prima verder ik eet er geen boterham minder om .


Wat erg is in mijn ogen is het feit dat mensen andere mensen kwetsen met de meest respectloze onzin die je maar kan verzinnen .

Hoop dat de discussie over dit persoon ophoud steek je tijd in leuke dingen en er is ook nog een blok functie die heb ik ook in gebruik .


Voor de laatste maal sorry als ik dingen geschreven heb die mensen als kwetsend ervaren .En hierbij wil ik het laten


Maak er met ze allen een leuke boel van en wees gewoon aardig voor elkaar


En nu koffie
Mvg Frits
Gebruikersavatar
theo
Global Moderator
Berichten: 920
Lid geworden op: 25 jun 2011, 18:38
Type auto: Polo GTI+BMW X5 F15
Locatie: Gelderland

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door theo »

Frits@Vrolijk schreef:....Voor de laatste maal sorry als ik dingen geschreven heb die mensen als kwetsend ervaren .En hierbij wil ik het laten
.....
Ik heb best mijn wenkbrauwen opgehaald bij sommige berichten van je en met sommige acties.

Maar hier openbaar je excuus aan alle leden opschrijven is iets waar je van mij resect voor krijgt.

Aan allen;
Kunnen we de virtuele strijdbijl begraven en verder gaan met onze gemeenschappelijke passie die ons hier heeft gebracht?????
PaChaKoHa
Berichten: 135
Lid geworden op: 21 apr 2013, 20:42
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Wat moet er anders op het forum? Jullie mening telt!

Bericht door PaChaKoHa »

staffpride schreef:
PaChaKoHa schreef:
Het is je vergeven..... :D :D
Jij aast zeker op een broodje shoarma of turkse pizza :lol:

Erwin..... Sssssssssst, het ging net zo goed.... :D
Plaats reactie

Terug naar “Forum Tips & Trucs en Vragen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten