openen link

Hier kan je alle handleidingen vinden voor het forum. Hoe plaats ik een foto? Etc. Etc. Ook al je vragen en ideeen voor het forum zijn hier welkom!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hagar
Berichten: 354
Lid geworden op: 06 mei 2011, 19:02
Type auto: Golf VII GTI

openen link

Bericht door Hagar »

Het valt me op dat bij het aanklikken van een link of afbeelding deze niet wordt geopend in een nieuwe tab maar het forum wegdrukt. Is het niet ergens in te stellen dat een link altijd in een nieuwe tab wordt geopend?
Wilcoos
Berichten: 1601
Lid geworden op: 12 mei 2011, 00:00
Type auto: Golf GTI V

Re: openen link

Bericht door Wilcoos »

Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Gebruikersavatar
Hagar
Berichten: 354
Lid geworden op: 06 mei 2011, 19:02
Type auto: Golf VII GTI

Re: openen link

Bericht door Hagar »

Bedankt voor de link naar het andere topic. Ik heb het gelezen maar dat is deels een (technisch) verhaal over WCAG-richtlijnen (W3C). Het gaat imo om gebruiksgemak en niet om het (strikt) volgen van deze richtlijnen. Sites als Nu.nl en Nieuws.nl maken allemaal een extra tab aan op het moment dat je klikt op een externe link of een artikel uit het archief. Overigens wordt er (gelukkig) ook op dit forum een externe link geopend in een extra tab bij het klikken op een sponsor.
BTW, als ik (http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... f=32&t=310) door een W3C validator haal krijg ik 9 Errors, 1 warning...

Het is voor een sponsor ook prettig dat deze in beeld blijft bij het klikken op externe links in tegenstelling tot bv deze pagina:
http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... f=34&t=481

Al met al reden genoeg voor een heroverweging?
Gebruikersavatar
rabies
Berichten: 897
Lid geworden op: 17 apr 2011, 09:24

Re: openen link

Bericht door rabies »

Ik druk standaard control in, en dan heb ik altijd een nieuw tabblad.
MK5 liefhebbers verzamelen :http://www.facebook.com/loveformk5
Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 351
Lid geworden op: 19 mei 2011, 20:48
Type auto: Golf MK5 Gti
Locatie: Ründümhause

Re: openen link

Bericht door Eric H »

rabies schreef:Ik druk standaard control in, en dan heb ik altijd een nieuw tabblad.
Hmm, stoor me hier ook al een tijdje aan, en ik doe het meeste met de iPad.......dan kun je geen control indrukken...
Engeltjes bestaan; kijk maar naar mijn dochtertje ! Heksen bestaan ook; kijk maar naar m'n vrouw !!
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3555
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: openen link

Bericht door NICO! »

Op de ipad moet je een link iets langer indrukken, dan krijg je de optie in een nieuw venster te openen.
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
Eric H
Berichten: 351
Lid geworden op: 19 mei 2011, 20:48
Type auto: Golf MK5 Gti
Locatie: Ründümhause

Re: openen link

Bericht door Eric H »

Tja, stom dat ik daar niet aan gedacht heb.......

Tnks voor de tip
Engeltjes bestaan; kijk maar naar mijn dochtertje ! Heksen bestaan ook; kijk maar naar m'n vrouw !!
Wilcoos
Berichten: 1601
Lid geworden op: 12 mei 2011, 00:00
Type auto: Golf GTI V

Re: openen link

Bericht door Wilcoos »

Eric H schreef:
rabies schreef:Ik druk standaard control in, en dan heb ik altijd een nieuw tabblad.
Hmm, stoor me hier ook al een tijdje aan, en ik doe het meeste met de iPad.......dan kun je geen control indrukken...
Juist voor dergelijke devices is het afgeschaft. Toevallig gaat het op Osx meestal goed, al is het maar beperkt en gaat het je andere tabbladen overschrijven. Maar er zijn ook devices en consoles die geen nieuw venster kunnen openen.
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Plaats reactie

Terug naar “Forum Tips & Trucs en Vragen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten