Schijven gloeiheet na klein blokkie

Alles over de velgen, banden. onderstel en remmen keuzes van jouw GTI
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MK5benGTI
Berichten: 1209
Lid geworden op: 10 sep 2014, 19:38
Type auto: Golf MK 5 GTI
Locatie: Leeuwarden

Schijven gloeiheet na klein blokkie

Bericht door MK5benGTI »

Ik heb vorige week mijn remmen vervangen. Voorzijde heb ik nu TT S klauwen en brackets achter is alles origineel aangezien ik verkeerde schijven heb. Na het plaatsen van de voorzijde heb ik rechtsachter gedemonteerd. Dat wil zeggen klauw en brackets los. Toen ik er achter kwam dat dit niet paste is alles weer terug gezet. Vervolgens het systeem gevuld en ontlucht. RA-RV-LV. LA niet gedaan aangezien deze is blijven zitten.

Vorige week rustig ingeremd en de hele week is de auto stil blijven staan aangezien ik weg was. Gister na 10 kilometer voelde ik eens aan de voorste remschijven. Kneiter en kneiterwarm. Achter even voelen. Idem..

Zojuist remvloeistofniveau gecheckt, dit is op peil. Zit ATE TYP 2000 remolie in

Iemand enig idee wat er aan de hand is? Ik heb namelijk niet het idee dat het zwaar rijdt, uitrollen is ook goed. Verbruik is wel iets gestegen wat in lijn loopt met de erg warme schijven. Weerstand dus. Iemand?

Ps: slijtage sensoren heb ik afgeknipt aangezien ze niet pasten. Deze moeten nog uitgeschreven worden.
Gebruikersavatar
MK5GTI
Berichten: 412
Lid geworden op: 10 aug 2015, 19:24
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Schijven gloeiheet na klein blokkie

Bericht door MK5GTI »

Met deze temperaturen lijkt het me redelijk normaal dat je schijven warm zijn na 10 km rijden...

Als ik mijn auto ga wassen (wasbox is 14 km rijden voor mij :roll: ) probeer ik altijd te vermijden dat er water op de remschijven komt de eerste 10 minuten, ivm kromtrekken, maar als er toch wat op nevelt komt het stoom er vanaf.. dus die zijn dan ook goed warm, terwijl ik dan vrij rustig gereden heb. Mijn remmen lopen ook niet aan oid.

Lijkt mij dus vrij normaal..
Ex ride Golf MKV GTI 08' - JD 268PK & 384NM - AP Schroefset - 19" Phaeton Helios - Milltek Catback - Carbonio
Gebruikersavatar
MK5benGTI
Berichten: 1209
Lid geworden op: 10 sep 2014, 19:38
Type auto: Golf MK 5 GTI
Locatie: Leeuwarden

Re: Schijven gloeiheet na klein blokkie

Bericht door MK5benGTI »

Ik zal morgen even de temperatuur meten met een lasertemperatuurmeter. Dan weten we hoe warm ze worden.

Ik hoop dat het normaal is :mrgreen:
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Schijven gloeiheet na klein blokkie

Bericht door bzb »

Ja ik weet niet maar alle nieuwe auto's met nieuwe remmen die ik heb gehad worden nou eenmaal knalheet totdat ze zijn ingelopen
Gebruikersavatar
golf5gt
Berichten: 851
Lid geworden op: 22 jan 2015, 10:07
Type auto: Golf 6R

Re: Schijven gloeiheet na klein blokkie

Bericht door golf5gt »

Denk dat zoals hierboven vermeld alles even moet inslijten op elkaar
groetjes, Danny.


HFseries carbon air intake / pipercross filter.
Golf 6R DSG - schalensitze - DCC - JDSTAGE 3 - 395 PK / 516 NM
3"downpipe sportcat / GFB dv+ / loba HPFP / JD-stage 3
Sold: golf 5 GT 1.4 tsi DVX stage 1 210pk / 300nm
Gebruikersavatar
MK5benGTI
Berichten: 1209
Lid geworden op: 10 sep 2014, 19:38
Type auto: Golf MK 5 GTI
Locatie: Leeuwarden

Re: Schijven gloeiheet na klein blokkie

Bericht door MK5benGTI »

Nieuwe begrijp ik maar de achtersten zijn oude schijven met oude blokken..

Morgen even meten. Meten is weten
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: Schijven gloeiheet na klein blokkie

Bericht door ferry »

Ik heb net nieuwe zimmerman schijven en nieuwe blokken. Maar ik heb niet zoiets van zo die dingen worden heet. Bij nieuwe schijven en blokken moet je toch eerst in remmen. Ik denk omdat ze dan wat minder pakken ze toch ook minder heet zouden worden. En als de achterste ook zo extreem heet worden zit het probleem wellicht ergens anders.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Gebruikersavatar
MK5benGTI
Berichten: 1209
Lid geworden op: 10 sep 2014, 19:38
Type auto: Golf MK 5 GTI
Locatie: Leeuwarden

Re: Schijven gloeiheet na klein blokkie

Bericht door MK5benGTI »

Ik denk ondertussen het probleem te hebben gevonden. Ik denk dat het verkeerd is gegaan toen ik de handremkabel weer op de veer van de klauw heb gezet. shame on me. Morgen even bij dr garage langs.
GTIED30
Berichten: 195
Lid geworden op: 02 jul 2012, 14:26
Type auto: GTI edition 30

Re: Schijven gloeiheet na klein blokkie

Bericht door GTIED30 »

Oke nou mooi dat he het probleem gevonden hebt. Ik was ook wel benieuwd naar de temperatuur van de schijven .
Gebruikersavatar
MK5benGTI
Berichten: 1209
Lid geworden op: 10 sep 2014, 19:38
Type auto: Golf MK 5 GTI
Locatie: Leeuwarden

Re: Schijven gloeiheet na klein blokkie

Bericht door MK5benGTI »

Alles is inmiddels vanzelf opgelost. Heb de schijven meerdere dagen gemeten en zelfs na een paar honderd meter en enkele keren remmen gaat de temperatuur al richtig de 50 graden Celsius. Bij deze temperaturen brand je je al snel. Nu alles op elkaar in is geremt remt het kneiter hard. Case closed.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “Velgen / Banden / Onderstel / Remmen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 25 gasten