Vraagje voor de zekerheid

Alles over de velgen, banden. onderstel en remmen keuzes van jouw GTI
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Famous1303
Berichten: 1114
Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:36
Type auto: Polo AW GTI
Locatie: Gelderland

Vraagje voor de zekerheid

Bericht door Famous1303 »

Hi mensen,

Ik zit nu zo'n week of twee te denken om een remmenupgrade te doen op mijn Golfje 6 GTI. Mede door een forum lid hier welke wees op het opvullen van je velg, en bedankt.. :P :lol:

Is het gebruikelijk dat, wanneer je over gaat op R remmen, je enkel de voorkant een upgrade geeft? Zijn hier verder nog aanpassingen voor nodig? Volgens mij las ik wel eens dat er een VCDS aanpassing diende te gebeuren.
Vraag mij ook af of het niet gek staat als je 345mm voor hebt en achter toch een stuk kleiner..
VW Polo AW GTI Stage 1+: 265PK
VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI

Afbeelding
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Vraagje voor de zekerheid

Bericht door staffpride »

mijn advies is voor en achter doen. remt vele malen beter/in verhouding als alleen voor.

en je kan idd de rembekrachtiger wat harder zetten. dan heb je beter/lekkerder gevoel in pedaal met remmen.
MVG EMServices

Afbeelding
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: Vraagje voor de zekerheid

Bericht door ferry »

En even de zoekfunctie gebruiken. Ik denk dat alles al besproken is over de r20, s3, cupra remmen.

http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... R20+remmen
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Gebruikersavatar
Famous1303
Berichten: 1114
Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:36
Type auto: Polo AW GTI
Locatie: Gelderland

Re: Vraagje voor de zekerheid

Bericht door Famous1303 »

Heb uiteraard gezocht..
Er staat enkel nergens of het nou wel of niet aan te raden is?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
VW Polo AW GTI Stage 1+: 265PK
VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI

Afbeelding
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: Vraagje voor de zekerheid

Bericht door ferry »

Ik heb zelf ook voor en achter en het werkt prima.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
ErikSpeed
Berichten: 64
Lid geworden op: 06 mar 2014, 01:35
Type auto: VW Golf VI GTD
Locatie: Vl Brabant België

Re: Vraagje voor de zekerheid

Bericht door ErikSpeed »

Bij mij (GTD) is achterkant OEM gebleven.
Ben bang dat achterste anders te hard gaat remmen waardoor wagen zou kunnen uitbreken bij HEVIG remmen.
R20 is door 4motion achteraan toch zwaarder.
Gebruikersavatar
MK5benGTI
Berichten: 1209
Lid geworden op: 10 sep 2014, 19:38
Type auto: Golf MK 5 GTI
Locatie: Leeuwarden

Re: Vraagje voor de zekerheid

Bericht door MK5benGTI »

staffpride schreef:mijn advies is voor en achter doen. remt vele malen beter/in verhouding als alleen voor.

en je kan idd de rembekrachtiger wat harder zetten. dan heb je beter/lekkerder gevoel in pedaal met remmen.

Dat is iets wat ik moet doen. Moet nu behoorlijk diep trappen voordat er respons komt. Ik heb voor inmiddels gedaan. Achter komt ook nog. Gewoon beide doen.
Gebruikersavatar
Famous1303
Berichten: 1114
Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:36
Type auto: Polo AW GTI
Locatie: Gelderland

Vraagje voor de zekerheid

Bericht door Famous1303 »

MK5benGTI schreef:
staffpride schreef:mijn advies is voor en achter doen. remt vele malen beter/in verhouding als alleen voor.

en je kan idd de rembekrachtiger wat harder zetten. dan heb je beter/lekkerder gevoel in pedaal met remmen.

Dat is iets wat ik moet doen. Moet nu behoorlijk diep trappen voordat er respons komt. Ik heb voor inmiddels gedaan. Achter komt ook nog. Gewoon beide doen.
Hoe vind je het nu remmen?
Het is bij mij ook vooral dat ik wat meer opvulling wil.. Wellicht maar eens eigenwijs doen en eerst voor, achter kan altijd nog.

@Staffpride; kan ik het instellen met VCDS of moet je dan een VCP hebben? :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
VW Polo AW GTI Stage 1+: 265PK
VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI

Afbeelding
Gebruikersavatar
MK5benGTI
Berichten: 1209
Lid geworden op: 10 sep 2014, 19:38
Type auto: Golf MK 5 GTI
Locatie: Leeuwarden

Re: Vraagje voor de zekerheid

Bericht door MK5benGTI »

Remt echt kneiterhard en lang ook. Heb met de ringrit geen enkele twijfeling gehad dat mijn remmen 'op' waren. Echt goede upgrade!
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Vraagje voor de zekerheid

Bericht door staffpride »

ErikSpeed schreef:Bij mij (GTD) is achterkant OEM gebleven.
Ben bang dat achterste anders te hard gaat remmen waardoor wagen zou kunnen uitbreken bij HEVIG remmen.
R20 is door 4motion achteraan toch zwaarder.
Juist als je voor harder remt kan hij achter uitbreken. Ik heb tijdje met alleen voor gereden en later achter pas gedaan om het verschil persoonlijk te ervaren.
Met alleen voor duikt de auto veel meer naar voren en wordt hij achter lichter doordat de kont omhoog komt.
Met de remmen rondom is hij beter in balans.

Dat de R20 zwaarder is maakt niets uit. De golf 7 performance heeft dezelfde remmen als de golf R7 voor(340mm) en achter (310mm) en de golf 7 is zelfs lichter als de golf 6
MVG EMServices

Afbeelding
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Vraagje voor de zekerheid

Bericht door staffpride »

Famous1303 schreef: @Staffpride; kan ik het instellen met VCDS of moet je dan een VCP hebben? :)

Kan je met VCDS doen in ABS module onder adaption
MVG EMServices

Afbeelding
Gebruikersavatar
MK5benGTI
Berichten: 1209
Lid geworden op: 10 sep 2014, 19:38
Type auto: Golf MK 5 GTI
Locatie: Leeuwarden

Re: Vraagje voor de zekerheid

Bericht door MK5benGTI »

staffpride schreef:
ErikSpeed schreef:Bij mij (GTD) is achterkant OEM gebleven.
Ben bang dat achterste anders te hard gaat remmen waardoor wagen zou kunnen uitbreken bij HEVIG remmen.
R20 is door 4motion achteraan toch zwaarder.
Juist als je voor harder remt kan hij achter uitbreken. Ik heb tijdje met alleen voor gereden en later achter pas gedaan om het verschil persoonlijk te ervaren.
Met alleen voor duikt de auto veel meer naar voren en wordt hij achter lichter doordat de kont omhoog komt.
Met de remmen rondom is hij beter in balans.
Dir heb ik dus ook al ervaren. In een bocht welke ook nog naar beneden ging moest ik hard remmen omdat een Ambulance ineens wou invoegen. Hierna brak de achterkant uit en moest ik behoorlijk bijsturen. Geen fijn gevoel.
tolunay
Berichten: 226
Lid geworden op: 22 aug 2015, 16:17
Type auto: MK6 GTI

Re: Vraagje voor de zekerheid

Bericht door tolunay »

staffpride schreef:
Famous1303 schreef: @Staffpride; kan ik het instellen met VCDS of moet je dan een VCP hebben? :)

Kan je met VCDS doen in ABS module onder adaption
Je kunt ook de pomp aanpassen zodat die weet dat er 345mm schijven op zitten. Dit past de ABS PID regeling aan omdat de grotere klauwen andere karakteristieken hebben.
Michel5gti
Berichten: 388
Lid geworden op: 22 dec 2013, 15:36
Type auto: MK6 Edition 35
Locatie: Veluwe

Re: Vraagje voor de zekerheid

Bericht door Michel5gti »

Tip: doe voor en achter. Remt echt super goed en staat ook beter dan alleen de voorzijde
Op de MK5 die ik had had ik alleen aan de voorkant 345mm en achter origineel, remt ook wel goed.
Maar nu bij de MK6 voor èn achter remt helemaal geweldig en het blijft goed remmen bij stevig gebruik. Ondanks dat het originele schijven en blokken zijn.
Heb nu ook goodridge stalen remslangen gekocht dus binnenkort monteren om te kijken of dat nog beter en met nog meer gevoel remt.

Wat moet er precies veranderd worden met vcds voor de 345mm schijven zoals hierboven vermeld..?
Antwoord mag ook in PB ;)
MK6 GTI Edition 35 DSG Candywhite/ JD 310PK / Full R20 Brakes/ OEM black 18" wheels

Ex-car:
MK5 GTI Laserblue (JD 275pk)
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: Vraagje voor de zekerheid

Bericht door Golf88 »

Zeker voor en achter doen, het liefste gelijk in combinatie met stalenremleidingen en een fatsoenlijk remvloeistof. Zelf heb ik er nu remvloeistof van Motul in zitten, namelijk de BRF 660. Deze heeft een hoger kooppunt dan de originele/normale vloeistof. Als je je remmen dan goed gaat belasten blijft de druk veel constanter.
Gebruikersavatar
MK5benGTI
Berichten: 1209
Lid geworden op: 10 sep 2014, 19:38
Type auto: Golf MK 5 GTI
Locatie: Leeuwarden

Re: Vraagje voor de zekerheid

Bericht door MK5benGTI »

Golf88 schreef:Zeker voor en achter doen, het liefste gelijk in combinatie met stalenremleidingen en een fatsoenlijk remvloeistof. Zelf heb ik er nu remvloeistof van Motul in zitten, namelijk de BRF 660. Deze heeft een hoger kooppunt dan de originele/normale vloeistof. Als je je remmen dan goed gaat belasten blijft de druk veel constanter.
+1
Plaats reactie

Terug naar “Velgen / Banden / Onderstel / Remmen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten