Banden voor polo 6n2

Alles over de velgen, banden. onderstel en remmen keuzes van jouw GTI
Plaats reactie
Els
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 aug 2016, 11:28
Type auto: polo 6n2

Banden voor polo 6n2

Bericht door Els »

Hi iedereen! Moet straks banden in mijn auto wisselen. Maar ik weet niet waar ik banden van hoge kwaliteit kan kopen. Misschien kunnen jullie iets aanraden ? Misschien is er iets dat ik opletten moet ?
Alvast bedankt )
Gebruikersavatar
Famous1303
Berichten: 1114
Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:36
Type auto: Polo AW GTI
Locatie: Gelderland

Re: Banden voor polo 6n2

Bericht door Famous1303 »

Els schreef:Hi iedereen! Moet straks banden in mijn auto wisselen. Maar ik weet niet waar ik banden van hoge kwaliteit kan kopen. Misschien kunnen jullie iets aanraden ? Misschien is er iets dat ik opletten moet ?
Alvast bedankt )
In elk geval op de goede maat :lol:
Je hebt de A-merken welke natuurlijk goed zijn maar deze zijn wel wat duurder.. Denk aan Michelin, Continental of Dunlop.
Persoonlijk zal ik nooit voor een goedkope band kiezen gezien ze aardig belangrijk zijn maar sommige 'chinezen' merken krijgen wel een goede beoordeling.

Dan heb je nog het gewicht en de snelheid van de band welke bijvoorbeeld aangegeven wordt als 88Y. Hier staat de 88 voor 560 kilo per band (voor een auto va maximaal 2240 kali dus) en de Y voor een maximum snelheid van 300km/u.

Als je hem bij een garage of bandenboer gaat halen kijk dan even naar de DOT nummers, dit is de week en het jaar waarom die gemaakt is. DOT: 0116 betekend dat de band de eerste week van 2016 is geproduceerd. Soms zie je wel eens 0113 en dan heeft de band dus al eventjes in opslag gelegen.
Je hebt echter ook genoeg websites waar je ze goedkoop kan kopen en dit verschil kan aardig oplopen. Kijk maar eens op bandenspotter.nl of 365-banden.nl

En met omleggen moeten ze uiteraard weer uitgelijnd geworden ;)
VW Polo AW GTI Stage 1+: 265PK
VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI

Afbeelding
Els
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 aug 2016, 11:28
Type auto: polo 6n2

Re: Banden voor polo 6n2

Bericht door Els »

Bedankt voor je antwoord . Heel belangrijke informatie voor me, omdat ik weinig ervaring heb in alle soorten banden, velgen of zoiets)) Misschien ken je ook een winkel waar ik ze kan kopen? Ik heb heel goede "feedback" gehoord over https://www.banden-giga.nl/
Ik kan natuurlijk op internet een paar webwinkels vinden maar ik ben niet zeker of ze goede banden verkopen
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: Banden voor polo 6n2

Bericht door ChielED35 »

Laat je anders eens informeren bij een Profile Tyrecenter. Persoonlijk kom ik prima weg met Hankook banden, ik zoek ook de randjes van toelaatbaarheid van de banden niet op.

Er zijn betere banden zoals Conti's oid, maar het valt of staat met je budget/ wensen/ rijstijl.
Het rubber is het enige wat tussen jou en de weg zit, dus erg belangrijk.

De linglong's en wanli's zou ik laten liggen ;)
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Els
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 aug 2016, 11:28
Type auto: polo 6n2

Re: Banden voor polo 6n2

Bericht door Els »

Dank je) Ja, ik ben eens met je dat het rubber heel belangrijk is. Eigenlijk het is beter om goede en dure banden te kopen en zeker zijn dat je veilig rijdt
Plaats reactie

Terug naar “Velgen / Banden / Onderstel / Remmen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten