TTS remmenset voor + achter breekt uit bij hard remmen

Alles over de velgen, banden. onderstel en remmen keuzes van jouw GTI
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MK5benGTI
Berichten: 1209
Lid geworden op: 10 sep 2014, 19:38
Type auto: Golf MK 5 GTI
Locatie: Leeuwarden

TTS remmenset voor + achter breekt uit bij hard remmen

Bericht door MK5benGTI »

Heb afgelopen vrijdag de achterremmen aangebracht. Had eerder de voorzijde al gemonteerd. Het betreft een TTS remmenset. Gelijkwaardig aan een R32, R20, S3 etc behalve dat de achter schijven hoger zijn.

Het probleem is nu echter dat wanneer ik hard rem, de achterkant gaat zwieberen en vervolgens lichtjes gaat uitbreken. Ik schrok mij het apezuur (geen kwalijke bedoelingen voor de Sylvana aanhangers). Het is zo niet fijn om mee te rijden. Het vreemde is dat deze sets op heel veel auto's gezet worden maar ik kan weinig vinden dat deze ook gaan uitbreken. Is de remverhouding (voor/achter) bijeen R32, TTS etc. anders afgesteld? Weet iemand dit? Dit lijkt mij namelijk de enige manier om dit probleem op te kunnen lossen.

Hoor graag.
Gebruikersavatar
golf5gt
Berichten: 851
Lid geworden op: 22 jan 2015, 10:07
Type auto: Golf 6R

Re: TTS remmenset voor + achter breekt uit bij hard remmen

Bericht door golf5gt »

Misscjien een ventiel er tussen zetten voor?
Denk dat je stoppies maakt
groetjes, Danny.


HFseries carbon air intake / pipercross filter.
Golf 6R DSG - schalensitze - DCC - JDSTAGE 3 - 395 PK / 516 NM
3"downpipe sportcat / GFB dv+ / loba HPFP / JD-stage 3
Sold: golf 5 GT 1.4 tsi DVX stage 1 210pk / 300nm
Gebruikersavatar
NielsED30
Berichten: 1231
Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
Type auto: MK7 GTI Clubsport
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: TTS remmenset voor + achter breekt uit bij hard remmen

Bericht door NielsED30 »

Is pas een heel topic geweest over het coderen van de ABS, moet je even zoeken.. Achter is sowieso meer remkracht nodig bij een 4-motion auto (daar zitten deze remmen dus ook op), omdat daar meer gewicht zit dan bij FWD.

EDIT: Ik zie dat dat jou eigen topic is... :mrgreen:
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM

Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Gebruikersavatar
MK5benGTI
Berichten: 1209
Lid geworden op: 10 sep 2014, 19:38
Type auto: Golf MK 5 GTI
Locatie: Leeuwarden

Re: TTS remmenset voor + achter breekt uit bij hard remmen

Bericht door MK5benGTI »

golf5gt schreef:Misscjien een ventiel er tussen zetten voor?
Denk dat je stoppies maakt
Zover wil ik eigenlijk nog niet gaan. Zou toch een VCDS 'oplossing' moeten zijn. Als deze er niet is dan ben ik geneigd naar zulke mechanische aanpassingen.
NielsED30 schreef:Is pas een heel topic geweest over het coderen van de ABS, moet je even zoeken.. Achter is sowieso meer remkracht nodig bij een 4-motion auto (daar zitten deze remmen dus ook op), omdat daar meer gewicht zit dan bij FWD.

EDIT: Ik zie dat dat jou eigen topic is... :mrgreen:
Haha, het klopt dat bij een 4-motion auto meer remkracht achter vereist is gezien het gewicht. Maar dit zou betekenen dat bij deze auto's de remkracht achter hoger staat dan bij een FWD. Als ik zo'n set op de mijne zet zou remverhouding in evenwicht moeten zijn.

Enig idee waar je je remverhouding kunt aanpassen? Wat de juiste remverhouding is?
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: TTS remmenset voor + achter breekt uit bij hard remmen

Bericht door Golf88 »

Heb je de auto al eens uitgelezen op foutcodes?
Gebruikersavatar
Bert.de
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 okt 2016, 22:59
Type auto: Polo R WRC
Locatie: Zoetermeer

Re: TTS remmenset voor + achter breekt uit bij hard remmen

Bericht door Bert.de »

Je moet het eerst mechanisch goed hebben. Coderen is alleen een aanpassing. Lijkt mij sterk dat je je basis remkrachtverdeling kan coderen.
Ik denk erder aan een fout bij het inbouwen. Of lucht in het voorste remsysteem.
Indien je remelectronika niet werkt (bij een uitval), moet je nog steeds goed kunnen remmen.
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: TTS remmenset voor + achter breekt uit bij hard remmen

Bericht door staffpride »

Even ter info.

De golf 7GTI PP heeft ook 310 geventileerde schijven achter en is zelfs nog lichter van gewicht.

Dus dat het "speciaal voor een 4wd zou zijn is natuurlijk onzin. Gooi je kofferbak vol en je hebt het gewicht ook. zo veel is het nou ook weer niet.


Kijk idd eerst of alles technisch goed zit, want als het echt zou uitbreken dan rem je voor te hard in verhouding.
MVG EMServices

Afbeelding
Gebruikersavatar
ED30Erwin
Berichten: 375
Lid geworden op: 28 mar 2016, 14:44
Type auto: Golf mk5 gti Ed30
Locatie: Onder nap

Re: TTS remmenset voor + achter breekt uit bij hard remmen

Bericht door ED30Erwin »

staffpride schreef:Even ter info.

De golf 7GTI PP heeft ook 310 geventileerde schijven achter en is zelfs nog lichter van gewicht.

Dus dat het "speciaal voor een 4wd zou zijn is natuurlijk onzin. Gooi je kofferbak vol en je hebt het gewicht ook. zo veel is het nou ook weer niet.


Kijk idd eerst of alles technisch goed zit, want als het echt zou uitbreken dan rem je voor te hard in verhouding.

Dat je voor te hard remt is mijn gedachtegang ook bij dit probleem eerlijk gezecht en zelfs met de 8 pot brembo's geen last eerlijk gezecht hoop dat je snel wat meer weet
Gebruikersavatar
MK5benGTI
Berichten: 1209
Lid geworden op: 10 sep 2014, 19:38
Type auto: Golf MK 5 GTI
Locatie: Leeuwarden

Re: TTS remmenset voor + achter breekt uit bij hard remmen

Bericht door MK5benGTI »

Bert.de schreef:Je moet het eerst mechanisch goed hebben. Coderen is alleen een aanpassing. Lijkt mij sterk dat je je basis remkrachtverdeling kan coderen.
Ik denk erder aan een fout bij het inbouwen. Of lucht in het voorste remsysteem.
Indien je remelectronika niet werkt (bij een uitval), moet je nog steeds goed kunnen remmen.

Mechanisch zit het goed. Hele systeem is na vrijdag ontlucht dus dat zit ook wel snor. Foutcodes kon ik niet vinden (gebruik obd2mini) maar zal hem eens laten uitlezen met vagcom. Misschien levert dit iets op.
Plaats reactie

Terug naar “Velgen / Banden / Onderstel / Remmen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten