Michelin Pilot Super Sport of Dunlop Sport Maxx RT2

Alles over de velgen, banden. onderstel en remmen keuzes van jouw GTI
Gebruikersavatar
Crocky
Berichten: 295
Lid geworden op: 02 aug 2014, 14:58
Type auto: Golf MK6 GTI Ed35
Locatie: België

Re: Michelin Pilot Super Sport of Dunlop Sport Maxx RT2

Bericht door Crocky »

Ik heb het over de Pilot Sport 4, niet de 4S. Deze laatste is namelijk pas vanaf 19 inch te krijgen.
De ps4 is ontwikkeld op basis van de pss heb ik gelezen en zouden amper verschillen. Graag had ik de mening van mensen die met beide ervaring hebben gehoord.
Gebruikersavatar
Flog itg
Berichten: 216
Lid geworden op: 19 jan 2017, 23:00
Type auto: Golf mk7 gti perform

Re: Michelin Pilot Super Sport of Dunlop Sport Maxx RT2

Bericht door Flog itg »

Heb zelf ook de Michellin sport 3 gereden en heeft al zoveel grip dat die al heel dicht bij de supersport ligt.
Ook een topband dus,wat mij betreft.
Golf 7 gti pp stage 3
Gebruikersavatar
VroemTFSI
Berichten: 276
Lid geworden op: 17 mei 2011, 10:19

Re: Michelin Pilot Super Sport of Dunlop Sport Maxx RT2

Bericht door VroemTFSI »

De Pilot SS en de 4S komen pas echt tot leven als je serieus gaat pushen. Dan moeten overigens je remmen het wel bij kunnen houden :)
Ik hou van stevig doorrijden (vraag maar aan de oude garde Ringrijders...) en dan is de 4S echt beter dan een PS3. Van de PS4 lees ik veel goede verhalen, maar ervaring heb ik niet. Hij deelt inderdaad de Twaron (Aramide) gordels met de PSS die vervorming op hoge snelheid tegengaan. En ook qua compound hebben ze geleerd van de PSS voor de PS4
De PS4S is weer een volledig nieuw ontwikkeld concept om de voorsprong te behouden op de concurrentie. Hij komt overigens - net als de PSS - beter tot zijn recht op een achterwiel aangedreven auto. Ik heb echt bizar veel grip in de lange doordraaiers, echt nog niet eerder zóveel grip gehad met een straatband!
Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Edition 170 pk, 20" PRG, panoramadak, MMI+, B&O, stoelverwarming, opbergpakket
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
Gebruikersavatar
bluetiger
Berichten: 1224
Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:37
Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5
Locatie: Lansingerland

Re: Michelin Pilot Super Sport of Dunlop Sport Maxx RT2

Bericht door bluetiger »

Helemaal waar :) de lang doordraaiende bochten kan ik hard doorheen mede dankzij de pss en sperdiff
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Michelin Pilot Super Sport of Dunlop Sport Maxx RT2

Bericht door bzb »

de grootste verbetering vond ik m'n stugge kw v2 schroefset kwa grip, banden scheelt altijd wel iets maar met een goed onderstel kan je echt ineens 20km per uur harder door een bocht van normaal 120 max :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Velgen / Banden / Onderstel / Remmen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten