Golf 6 GTI remupgrade (R20, TTRS of 7 GTI PP)

Alles over de velgen, banden. onderstel en remmen keuzes van jouw GTI
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Crocky
Berichten: 295
Lid geworden op: 02 aug 2014, 14:58
Type auto: Golf MK6 GTI Ed35
Locatie: België

Golf 6 GTI remupgrade (R20, TTRS of 7 GTI PP)

Bericht door Crocky »

Beste forumleden,

Aangezien mijn Golf een tijdje geleden voorzien is van een goede 384 pk begin ik nu sterk te merken dat de standaard remmen echt ver ondermaats zijn. Zelfs voor een standaard GTI zijn ze belachelijk slecht.
Ik ben eigenlijk al een ruime tijd op zoek naar R20-remmen maar die vind ik echt heel moeilijk (voor een degelijke prijs en toestand). Nu kwam ik net een zoekertje van TTRS remmen tegen.

Na wat zoekwerk heb ik gevonden dat ik hiervoor 10 mm spacers (op OEM Watkins Glen 18") nodig heb en dat mijn 17" OEM velgen niet gaan passen, klopt dit? Verder hebben deze remmen precies ook geen hele goeie reputatie. Wat is jullie ervaring met deze remmen? Hoe verhouden zij zich tov R20 remmen?

Hoe verhouden R20 remmen zich ten opzichte van 7 GTI PP of 7 R remmen? Welke remt beter? Klopt het dat de 7-sets plug-and-play zijn zelfs met mijn OEM remleidingen? Hebben R20 remmen andere remleidingen nodig?

Moeten de achterste remmen ook vervangen worden? Is het remgedrag nog OK bij enkel plaatsing van bovenstaande remsystemen aan de voorzijde?

Iemand tips om R20 remmen of 7 GTI PP te vinden? Eventueel bekende VAG afbraakbedrijven? Ik zoek echt al enkele maanden naar een degelijke set.

Alvast bedankt.
Laatst gewijzigd door Crocky op 17 nov 2016, 01:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Famous1303
Berichten: 1114
Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:36
Type auto: Polo AW GTI
Locatie: Gelderland

Golf 6 GTI remupgrade (R20, TTRS of 7 GTI PP)

Bericht door Famous1303 »

6R is 345mm en van een 7 zijn 340mm, voorzijde.
Achter zou ik zelf wel doen, ik rij zelf nu 310mm achter met 345mm voor en merk zelfs nu al dat achter ietsjes zoekt soms.. moet het, nee dat niet.

Zelf zou ik gewoon veel Ebay.de of marktplaats in de gaten houden, de setjes komen best te koop zo nu en dan.

Nog wel een leuke upgrade voor de remmen is de leidingen vervangen voor stalen :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Laatst gewijzigd door Famous1303 op 17 nov 2016, 08:02, 1 keer totaal gewijzigd.
VW Polo AW GTI Stage 1+: 265PK
VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI

Afbeelding
Gebruikersavatar
MK5benGTI
Berichten: 1209
Lid geworden op: 10 sep 2014, 19:38
Type auto: Golf MK 5 GTI
Locatie: Leeuwarden

Re: Golf 6 GTI remupgrade (R20, TTRS of 7 GTI PP)

Bericht door MK5benGTI »

Heb ook een R20 set onder mijn auto zitten met daarbij direct de RVS leidingen geplaatst. Dit remt voortreffelijk! Heb dan wel een 80 pk minder maar denk dat de eenvoudigste weg is om voor R20 setjes te gaan. TT RS zou ik overslaan.

Marktplaats goed in de gaten houden en ebay inderdaad wat Famous zegt.
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: Golf 6 GTI remupgrade (R20, TTRS of 7 GTI PP)

Bericht door ChielED35 »

Rij met mijn ED35 rond met R20 remmen en stalen leidingen. Nu ben ik niet iemand die bewust laat en hard wilt remmen, vind ik irritant rijden, maar als het nodig sta ik echt heel snel stil. Voor mij remt dit prima! Ben er blij mee.
Plaats hier op het forum eens een zoekertje bij "te koop gevraagd". Wie weet is er iemand die net toe is aan wat anders en er vanaf wilt.
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Gebruikersavatar
Crocky
Berichten: 295
Lid geworden op: 02 aug 2014, 14:58
Type auto: Golf MK6 GTI Ed35
Locatie: België

Re: Golf 6 GTI remupgrade (R20, TTRS of 7 GTI PP)

Bericht door Crocky »

Alvast bedankt voor de reacties.
Ik heb een set (voorzijde) in DE zien staan van een Audi S3 8V. Ik veronderstel dat deze set identiek is aan die van een 7R of 7 GTI PP? Dus past plug-and-play? Kan ik de logo's van 'S3' uit de klauw halen en vervangen door een 'GTI' plaatje? Wat is een gangbare prijs voor dergelijke set?
Laatst gewijzigd door Crocky op 17 nov 2016, 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: Golf 6 GTI remupgrade (R20, TTRS of 7 GTI PP)

Bericht door Golf88 »

Grappig hoeveel mensen afgeven op een TTRS /RS3 remmen set alleen uitgaande van wat ze op internet lezen zonder er zelf enige ervaring mee te hebben. Met de juiste blokken heb je hier ook een hele goede set aan. Ik heb ze zelf nu ongeveer een jaar gemonteerd zitten en heb er al de nodige kilometers mee gemaakt op straat en op het circuit zonders enige problemen.

Een R32/R20/PP remmenset is ook al een behoorlijke upgrade tov. origineel. Zeker als je er de goede blokken en schijven combinatie voor neemt. Stalen remleidingen zou ik je sowieso ten alle tijden adviseren in combinatie met een betere remvloeistof als je ze goed wilt gaan gebruiken. Dit zal sowieso goedkoper en makkelijker zijn dan een 370mm set.

Mocht je toch voor 370mm schijven gaan zul je sowieso minimaal 18" moeten hebben en dat past dan echt maar net. In mijn 18" Detroits heb ik het lood aan een kant van het wiel eruit moeten halen omdat dit niet meer tussen de klauw en wiel past.

Veel succes ermee in ieder geval en mocht ik je meer informatie willen over bovenstaande remmen kun je best wel wat terug vinden in mijn voorsteltopic.
Gebruikersavatar
MK5benGTI
Berichten: 1209
Lid geworden op: 10 sep 2014, 19:38
Type auto: Golf MK 5 GTI
Locatie: Leeuwarden

Re: Golf 6 GTI remupgrade (R20, TTRS of 7 GTI PP)

Bericht door MK5benGTI »

Crocky schreef:Alvast bedankt voor de reacties.
Ik heb een set (voorzijde) in DE zien staan van een Audi S3 8V. Ik veronderstel dat deze set identiek is aan die van een 7R of 7 GTI PP? Dus past plug-and-play? Kan ik de logo's van 'S3' uit de klauw halen en vervangen door een 'GTI' plaatje? Wat is een gangbare prijs voor dergelijke set?

War voor bouwjaar hebben die remmen? Als deze tussen 2004-2012 ergens liggen dan past het sowieso. Zit het logo op een plaatje die als veer dient? Zoja, dit logo is er op geplakt en vervolgens is er blanke lak overheen gespoten. Als je een fijne schuurkorrel neemt, schuur je het logo er zo uit/af. Stickers voor de gti kun je voor 6€ op ebay bestellen.

Prijs inclusief blokken en schijven?
Gebruikersavatar
Crocky
Berichten: 295
Lid geworden op: 02 aug 2014, 14:58
Type auto: Golf MK6 GTI Ed35
Locatie: België

Re: Golf 6 GTI remupgrade (R20, TTRS of 7 GTI PP)

Bericht door Crocky »

MK5benGTI schreef:
Crocky schreef:Alvast bedankt voor de reacties.
Ik heb een set (voorzijde) in DE zien staan van een Audi S3 8V. Ik veronderstel dat deze set identiek is aan die van een 7R of 7 GTI PP? Dus past plug-and-play? Kan ik de logo's van 'S3' uit de klauw halen en vervangen door een 'GTI' plaatje? Wat is een gangbare prijs voor dergelijke set?

War voor bouwjaar hebben die remmen? Als deze tussen 2004-2012 ergens liggen dan past het sowieso. Zit het logo op een plaatje die als veer dient? Zoja, dit logo is er op geplakt en vervolgens is er blanke lak overheen gespoten. Als je een fijne schuurkorrel neemt, schuur je het logo er zo uit/af. Stickers voor de gti kun je voor 6€ op ebay bestellen.

Prijs inclusief blokken en schijven?
Het gaat om S3 8V remmen hé. Dat is dus de nieuwe S3. Ik heb hier op het forum al gevonden dat 7R en 7GTI PP plug-and-play is. Echter ben ik nog aan het onderzoeken of de S3 ook deze identieke remmen heeft. Op het eerste zicht lijkt het mij van wel maar ben niet 100% zeker. Ook lijkt het mij dat ik de plaatjes gewoon van de klauw kan halen (kliksysteem?). Deze vervangen lijkt mij dus geen probleem.

Ja incl. blokken en schijven die vrij nieuw zijn (5k gelopen). Is 700 euro schappelijk of al aan de dure kant (enkel voorzijde)?
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: Golf 6 GTI remupgrade (R20, TTRS of 7 GTI PP)

Bericht door Golf88 »

S3 heeft normaal het zelfde onderstel/ophanging als onze Golfjes en moet dus zo passen. RS3 heeft wel een andere maatvoering.
Gebruikersavatar
Crocky
Berichten: 295
Lid geworden op: 02 aug 2014, 14:58
Type auto: Golf MK6 GTI Ed35
Locatie: België

Re: Golf 6 GTI remupgrade (R20, TTRS of 7 GTI PP)

Bericht door Crocky »

Nog een vraagje, kan ik deze set (of 7R/7GTI PP) rechtstreeks op mijn remleidingen aansluiten of heb ik ook de remleidingen nodig?

Edit: ik was te snel, antwoord hier te vinden: http://golfgtiforum.nl/forum/viewtopic.php?f=35&t=7945. Remleidingen hoeven niet overgezet te worden.
Plaats reactie

Terug naar “Velgen / Banden / Onderstel / Remmen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 gasten