Stalen remleidingen en welke remolie?

Alles over de velgen, banden. onderstel en remmen keuzes van jouw GTI
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Crocky
Berichten: 295
Lid geworden op: 02 aug 2014, 14:58
Type auto: Golf MK6 GTI Ed35
Locatie: België

Stalen remleidingen en welke remolie?

Bericht door Crocky »

Beste forumleden,

Volgende maand ben ik van plan om mijn voorremmen te vervangen.
Is het nuttig om de remleidingen direct mee te vervangen naar RVS?
Als remolie dacht ik ATE typ 200 te gebruiken. Aan te raden of niet?

Ter info, ik rij maar 1-2 keer per jaar op circuit. Een aantal personen raden mij daarom stalen remleidingen af (weinig toegevoegde waarde off track).

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
MK5benGTI
Berichten: 1209
Lid geworden op: 10 sep 2014, 19:38
Type auto: Golf MK 5 GTI
Locatie: Leeuwarden

Re: Stalen remleidingen en welke remolie?

Bericht door MK5benGTI »

Stalen remleidingen? Absoluut! Ben het er ook niet mee eens dat dit geen toegevoegde waarde heeft voor off track. ATE typ200 is prima. Heb ik ook.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Tino
Berichten: 1106
Lid geworden op: 06 mei 2012, 16:47
Type auto: Scirocco MK3
Locatie: Gelderland Midden

Re: Stalen remleidingen en welke remolie?

Bericht door Tino »

Goodridge remleidingen met Motul RBF600 DOT 4 is het beste spul met hoger kookpunt ook voor op de weg ;)
Rem met mij 310 schijven net zo hard als 345 ook op circuit 8-)
Gebruikersavatar
MK5benGTI
Berichten: 1209
Lid geworden op: 10 sep 2014, 19:38
Type auto: Golf MK 5 GTI
Locatie: Leeuwarden

Re: Stalen remleidingen en welke remolie?

Bericht door MK5benGTI »

Klopt, kookpunt is met 312 graden, 32 graden hoger. Maar ik heb bewust voor de ATE typ200 gekozen aangezien deze een relatief hoog kookpunt heeft, genoeg voor een paar trackdays per jaar. Daarnaast is het een dot4 terwijl je dit type kunt vergelijken met een 5.1. Dit type trekt geen water aan in tegenstelling tot lagere dots. De motul is een dot4, dus hygroscopisch, dus die trekt water aan waardoor het kookpunt van de remolie aanzienelijk wordt verlaagd. Advies hierin is om deze ten minste 1 keer per jaar te vervangen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Tino
Berichten: 1106
Lid geworden op: 06 mei 2012, 16:47
Type auto: Scirocco MK3
Locatie: Gelderland Midden

Re: Stalen remleidingen en welke remolie?

Bericht door Tino »

MK5benGTI schreef:Klopt, kookpunt is met 312 graden, 32 graden hoger. Maar ik heb bewust voor de ATE typ200 gekozen aangezien deze een relatief hoog kookpunt heeft, genoeg voor een paar trackdays per jaar. Daarnaast is het een dot4 terwijl je dit type kunt vergelijken met een 5.1. Dit type trekt geen water aan in tegenstelling tot lagere dots. De motul is een dot4, dus hygroscopisch, dus die trekt water aan waardoor het kookpunt van de remolie aanzienelijk wordt verlaagd. Advies hierin is om deze ten minste 1 keer per jaar te vervangen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Vervang 1 x per twee jaar geen problemen
Christian
Berichten: 110
Lid geworden op: 15 jan 2013, 16:08
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Utrecht

Re: Stalen remleidingen en welke remolie?

Bericht door Christian »

MK5benGTI schreef:Klopt, kookpunt is met 312 graden, 32 graden hoger. Maar ik heb bewust voor de ATE typ200 gekozen aangezien deze een relatief hoog kookpunt heeft, genoeg voor een paar trackdays per jaar. Daarnaast is het een dot4 terwijl je dit type kunt vergelijken met een 5.1. Dit type trekt geen water aan in tegenstelling tot lagere dots. De motul is een dot4, dus hygroscopisch, dus die trekt water aan waardoor het kookpunt van de remolie aanzienelijk wordt verlaagd. Advies hierin is om deze ten minste 1 keer per jaar te vervangen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dot 5.1 is gewoon gebaseerd op polyethylene glycol en is hygroscopisch, deze trekt dus gewoon water aan. Alleen Dot 5 doet dat niet omdat deze op siliconen is gebaseerd (harley-Davidson gebruikt dit vaak).
Plaats reactie

Terug naar “Velgen / Banden / Onderstel / Remmen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten