Velgmaten Golf 7 GTI perf

Alles over de velgen, banden. onderstel en remmen keuzes van jouw GTI
Plaats reactie
SH!Twit
Berichten: 77
Lid geworden op: 15 mar 2017, 17:56
Type auto: Golf 7 GTI Perf.

Velgmaten Golf 7 GTI perf

Bericht door SH!Twit »

Een paar vragen over velgen (en banden):
Ik heb hier (en op google) al flink gezocht, maar kan nergens met zekerheid vinden wat de 'standaard' velgmaten zijn voor een mk7 GTI. Ik heb nu 19" Santiago velgen met 225/35 eronder.
Volgens mij zijn de mogelijke standaard velgmaten 18x7.5 (met banden 205 - 235) en 19x7.5 (ook met 205 - 235). Steek 5x112, naaf 57.

1) Maar wat is nu de standaard ET?
Ik zie waarden van o.a. 47, 40-50. Ik weet dat je 5 mm mag afwijken van de voorgeschreven ET, maar als je die niet weet...

2) Verder vraag ik me af wat het gevolg is van een iets bredere velg (8 inch) voor de ET-waarde. Moet die dan omhoog of omlaag?

Heel concreet: als ik een 19x8 Interlagos velg met ET waarde van 41 monteer, blijft de velg dan van buiten ongeveer gelijk t.o.v. de carrosserie?

3) En nu ik toch bezig ben, zijn 19 inch Interlagos eigenlijk origineel VW, of alleen aftermarket?)

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: Velgmaten Golf 7 GTI perf

Bericht door ChielED35 »

Als het goed is heeft de originele Santiago de maat 19 x 7,5 et51.
Persoonlijk zou ik niet lager gaan dan et45, heeft idd te maken met de 5mm afwijking die acceptabel is.

Een 7GTI heeft vrij veel ruimte in de wielkasten achter. Maar of jouw genoemde maat exact past durf ik op een afstand niet te zeggen.

Volgens mij zijn Interlagos er zowel OEM als aftermarket. Vaak herken je dat in de hoogte (OEM) of laagte (aftermarket) van de et waarde. Best is om te kijken aan de binnenkant van de velg naar de bijbehorende nummers en logo's.

Persoonlijk vind ik de Santiago's veel mooier dan Interlagos. Maar dat is smaak en totaal niet relevant voor jouw keuzes :mrgreen: ;)
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
SH!Twit
Berichten: 77
Lid geworden op: 15 mar 2017, 17:56
Type auto: Golf 7 GTI Perf.

Re: Velgmaten Golf 7 GTI perf

Bericht door SH!Twit »

Kwam net Skoda Pegasus velgen tegen. Lijken op Interlagos, maar dan in de goede maat. Iemand daar ervaring mee?

EDIT: ze heten tegenwoordig Turbine, Pegasus is nu een andere velg :?
Plaats reactie

Terug naar “Velgen / Banden / Onderstel / Remmen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten