Beste forumleden,
Na twee tracksessies zijn mijn OEM remblokken van mijn PP-remmen op. Nu ben ik op zoek naar een betere blok die zowel geschikt is voor straat- als trackgebruik.
De DS2500 had ik op mijn standaard GTI-remmen maar deze piepte echt énorm. Prestaties waren beter dan OEM maar geen wereld van verschil. Icm. het vele piepen was ik niet echt heel tevreden van deze blok over de OEM's.
Welke blokken kunnen jullie nog aanraden (buiten de vast en te veel genoemde Ferodo of Hawk blokken...)? Ik lees vaak goede reviews over Pagid, Carbon Lorraine, Endless, Carbotech en Mintex. Niemand ervaring met deze blokken? Zo ja, met welk type?
Alvast bedankt!
Nieuwe remblokken: alternatief Ferodo DS2500?
- NielsED30
- Berichten: 1231
- Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
- Type auto: MK7 GTI Clubsport
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: Nieuwe remblokken: alternatief Ferodo DS2500?
Ik denk dat het piepen werd veroorzaakt door de blok > schijf combinatie. Ik heb op mijn Mk4 GTI Brembo Maxx schijven gehad met Hawk HP+ blokken. Dit piepte enorm, maar remde ook erg goed. Nu heb ik op mijn Mk5 GTI de combinatie Zimmermann met Ferodo DS2500, en als ze warm zijn piepen ze soms, en als ze piepen is het heel lichtjes. Dus wat mij betreft een prima combinatie.Crocky schreef: ↑01 jul 2017, 01:47 Beste forumleden,
Na twee tracksessies zijn mijn OEM remblokken van mijn PP-remmen op. Nu ben ik op zoek naar een betere blok die zowel geschikt is voor straat- als trackgebruik.
De DS2500 had ik op mijn standaard GTI-remmen maar deze piepte echt énorm. Prestaties waren beter dan OEM maar geen wereld van verschil. Icm. het vele piepen was ik niet echt heel tevreden van deze blok over de OEM's.
Welke blokken kunnen jullie nog aanraden (buiten de vast en te veel genoemde Ferodo of Hawk blokken...)? Ik lees vaak goede reviews over Pagid, Carbon Lorraine, Endless, Carbotech en Mintex. Niemand ervaring met deze blokken? Zo ja, met welk type?
Alvast bedankt!
Carbon Lorraine en Endless etc zitten volgens mij ook in een stuk hogere prijsklasse als Ferodo, maar met mijn gesprekken bij de ring met diverse mensen werd het wel als de beste keuze gegeven.. Ik zou zulke blokken overigens niet met originele schijven gebruiken, die zijn dan zo weg omdat de sportblokken vaak wat aggresiever zijn.
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Re: Nieuwe remblokken: alternatief Ferodo DS2500?
ik heb me ook suf gezocht naar goeie combi;s maar elke heeft wel nadelen, rij nu gewoon oem achtig gerij, dan maar vaker vervangen maar ook 3 keer zo goedkoop
- MK5benGTI
- Berichten: 1209
- Lid geworden op: 10 sep 2014, 19:38
- Type auto: Golf MK 5 GTI
- Locatie: Leeuwarden
Re: Nieuwe remblokken: alternatief Ferodo DS2500?
Ik rij met DBA gegroefde schijven en Hawk HPS 5.0 (Straat gebruik) blokken. Heel soms piept ie ff maar na een aantal keren hard te remmen is dat piepen over. Vaak is het piepen het gevolg van te zacht remmen en dus koude remmen. Bovenstaande combi heb ik dus helemaal geen problemen mee en remt als een tiet!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 54 gasten