Nieuwe remblokken: alternatief Ferodo DS2500?

Alles over de velgen, banden. onderstel en remmen keuzes van jouw GTI
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Crocky
Berichten: 295
Lid geworden op: 02 aug 2014, 14:58
Type auto: Golf MK6 GTI Ed35
Locatie: België

Nieuwe remblokken: alternatief Ferodo DS2500?

Bericht door Crocky »

Beste forumleden,

Na twee tracksessies zijn mijn OEM remblokken van mijn PP-remmen op. Nu ben ik op zoek naar een betere blok die zowel geschikt is voor straat- als trackgebruik.
De DS2500 had ik op mijn standaard GTI-remmen maar deze piepte echt énorm. Prestaties waren beter dan OEM maar geen wereld van verschil. Icm. het vele piepen was ik niet echt heel tevreden van deze blok over de OEM's.
Welke blokken kunnen jullie nog aanraden (buiten de vast en te veel genoemde Ferodo of Hawk blokken...)? Ik lees vaak goede reviews over Pagid, Carbon Lorraine, Endless, Carbotech en Mintex. Niemand ervaring met deze blokken? Zo ja, met welk type?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
NielsED30
Berichten: 1231
Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
Type auto: MK7 GTI Clubsport
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Nieuwe remblokken: alternatief Ferodo DS2500?

Bericht door NielsED30 »

Crocky schreef: 01 jul 2017, 01:47 Beste forumleden,

Na twee tracksessies zijn mijn OEM remblokken van mijn PP-remmen op. Nu ben ik op zoek naar een betere blok die zowel geschikt is voor straat- als trackgebruik.
De DS2500 had ik op mijn standaard GTI-remmen maar deze piepte echt énorm. Prestaties waren beter dan OEM maar geen wereld van verschil. Icm. het vele piepen was ik niet echt heel tevreden van deze blok over de OEM's.
Welke blokken kunnen jullie nog aanraden (buiten de vast en te veel genoemde Ferodo of Hawk blokken...)? Ik lees vaak goede reviews over Pagid, Carbon Lorraine, Endless, Carbotech en Mintex. Niemand ervaring met deze blokken? Zo ja, met welk type?

Alvast bedankt!
Ik denk dat het piepen werd veroorzaakt door de blok > schijf combinatie. Ik heb op mijn Mk4 GTI Brembo Maxx schijven gehad met Hawk HP+ blokken. Dit piepte enorm, maar remde ook erg goed. Nu heb ik op mijn Mk5 GTI de combinatie Zimmermann met Ferodo DS2500, en als ze warm zijn piepen ze soms, en als ze piepen is het heel lichtjes. Dus wat mij betreft een prima combinatie.

Carbon Lorraine en Endless etc zitten volgens mij ook in een stuk hogere prijsklasse als Ferodo, maar met mijn gesprekken bij de ring met diverse mensen werd het wel als de beste keuze gegeven.. Ik zou zulke blokken overigens niet met originele schijven gebruiken, die zijn dan zo weg omdat de sportblokken vaak wat aggresiever zijn.
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM

Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Nieuwe remblokken: alternatief Ferodo DS2500?

Bericht door bzb »

ik heb me ook suf gezocht naar goeie combi;s maar elke heeft wel nadelen, rij nu gewoon oem achtig gerij, dan maar vaker vervangen maar ook 3 keer zo goedkoop
Gebruikersavatar
MK5benGTI
Berichten: 1209
Lid geworden op: 10 sep 2014, 19:38
Type auto: Golf MK 5 GTI
Locatie: Leeuwarden

Re: Nieuwe remblokken: alternatief Ferodo DS2500?

Bericht door MK5benGTI »

Ik rij met DBA gegroefde schijven en Hawk HPS 5.0 (Straat gebruik) blokken. Heel soms piept ie ff maar na een aantal keren hard te remmen is dat piepen over. Vaak is het piepen het gevolg van te zacht remmen en dus koude remmen. Bovenstaande combi heb ik dus helemaal geen problemen mee en remt als een tiet!
Plaats reactie

Terug naar “Velgen / Banden / Onderstel / Remmen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 54 gasten