Bandjes!

Alles over de velgen, banden. onderstel en remmen keuzes van jouw GTI
Plaats reactie
Cooltruck
Berichten: 226
Lid geworden op: 19 apr 2015, 20:35
Type auto: Golf MKVI R20
Locatie: Omgeving Zwolle

Bandjes!

Bericht door Cooltruck »

Goedenavond!

Gezien ik opzoek ben naar nieuwe 215/35/19 bandjes vroeg ik mij af of mensen hier mij merken en/of type banden kan aanraden of juist afraden?
Momenteel rijd ik op Hankook Ventus S1 rond, bevallen prima! Toch maar is even informeren of jullie met banden rijden welke meer grip/betere rij eigenschappen hebben.

(Kon zo snel een niet overeenkomend topic vinden met de zoek fucntie)

Gr. Evert-Jan
Golf MKVI airR20 DSG
344pk ~ 457nm
Gebruikersavatar
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Bandjes!

Bericht door Vissa »

Ervaring met:

Toyo Proxes T1R, Pirelli P-Zero, Continental Supersport Contact 6, Michelin Supersports en Michelin Pilot 4S.

De Pirelli P-Zero vind ik ontiegelijke rot banden. Met nat wegdek zijn ze echt heel slecht. De Michelin Supersports, tegenwoordig heten ze de P4S, zijn voor mij de beste all round band.

Grip is uitstekend bij droog weer maar ook bij nat weer kon ik mijn vermogen nagenoeg helemaal kwijt op de voorwielen. Slijten ook niet heel erg snel. Wel iets prijziger maar zeker elke cent waard.

Nu op de Clubsport zitten standaard weer P-Zero's. Die gaan er asap vanaf voor opnieuw de Michelin P4S'sjes :)
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Gebruikersavatar
Famous1303
Berichten: 1114
Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:36
Type auto: Polo AW GTI
Locatie: Gelderland

Re: Bandjes!

Bericht door Famous1303 »

Zelf ben ik “verliefd” op de Pilot Super Sports!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
VW Polo AW GTI Stage 1+: 265PK
VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI

Afbeelding
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Bandjes!

Bericht door bzb »

ben net van de week weer overgegaan van ps4 naar ss, gelijk meer grip, stabiliteit en iets meer afrolgeluid, kost wel wat maar met meer de kilometers die ze kunnen zijn ze aan t eind van de rit wellicht best voordelig
tommy
Berichten: 506
Lid geworden op: 07 aug 2013, 13:14
Type auto: 7 gti dsg
Locatie: belgium

Re: Bandjes!

Bericht door tommy »

ik heb ook hangkook onder de r vindt ze perfect qua prijs en grip :P
mk7 gti 325 pk 525nm
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Bandjes!

Bericht door yal »

Famous1303 schreef: 30 okt 2017, 22:32 Zelf ben ik “verliefd” op de Pilot Super Sports!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik ook :mrgreen:
Alleen maar positieve ervaringen met Michelin gehad , de super sport zijn echt top.

Conti en Pirelli hoef ik nooit meer , wat een zooi.

grt yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Gebruikersavatar
Zluytr
Berichten: 354
Lid geworden op: 30 mei 2017, 12:50
Type auto: MK7 GTI

Re: Bandjes!

Bericht door Zluytr »

Hoor de laatste tijd steeds meet positiefs over Hankook, zelf gene ervaring mee.

Ik vind de vredesteins die ik nu heb qua prijs/ kwaliteit ook hele goede banden.

Veel betere grip dat de conti's die er onder zaten.

Ben ook niet weg van contunental, net als Pirelli's die ik te veel herrie vind maken.

Michelin lijkt me algemeen bekend, de Eagle F1 van GoodYear is ook een hele mooie zachte band met goede grip.
Ride:
A5 Coupe (F5) 2.0 TFSI quattro (252 PK) S tronic - Daytona Grey


Daily:
’18 T-Roc 1.5 TSI DSG Sport - Indium Grey
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: Bandjes!

Bericht door ChielED35 »

Heb nu Michelin PSS en zijn gewoon erg goed.
Op m'n oude ED35 had ik Hankook's, dat was wat mij betreft ook prima.
Maar ik heb wel gemerkt dat bandjes wel heel erg persoonlijk zijn in de keus.
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Cooltruck
Berichten: 226
Lid geworden op: 19 apr 2015, 20:35
Type auto: Golf MKVI R20
Locatie: Omgeving Zwolle

Re: Bandjes!

Bericht door Cooltruck »

Kijk zo komen we ergens!
Op de GTI had ik inderdaad ook Michelins liggen, zeer tevreden over de rij eigenschappen en slijtage! Maar helaas worden deze banden, zover ik weet, niet geleverd in 215/35/19, maar begint het bij 225, en die kan ik nou net niet kwijt met de verlaging :lol:

Denk dat de Hankook's er weer onderkomen dan zijn toch 1 van de weinige goede banden in deze maten. En wat ik zei, ze bevallen prima en kan me grip er redelijk goed mee kwijt!
Golf MKVI airR20 DSG
344pk ~ 457nm
Gebruikersavatar
Zluytr
Berichten: 354
Lid geworden op: 30 mei 2017, 12:50
Type auto: MK7 GTI

Re: Bandjes!

Bericht door Zluytr »

Zluytr schreef: 01 nov 2017, 11:38 Hoor de laatste tijd steeds meet positiefs over Hankook, zelf gene ervaring mee.

Ik vind de vredesteins die ik nu heb qua prijs/ kwaliteit ook hele goede banden.

Veel betere grip dat de conti's die er onder zaten.

Ben ook niet weg van contunental, net als Pirelli's die ik te veel herrie vind maken.

Michelin lijkt me algemeen bekend, de Eagle F1 van GoodYear is ook een hele mooie zachte band met goede grip.
Nog even terug komen op mijn eerdere post... want van de zomer was ik erg tevreden over de grip van mijn Vredesteins maar dat is nu wel iets minder.

Als het warm weer is, is het echt een prima band. Maar zodra er een beetje regen op de weg komt gaat dat toch snel achteruit.

Vooral met het vermogen wat de meeste hier hebben zie je pas goed hoe belangrijk een knappe band is.

Hierna komen er alleen nog maar Michelin onder de GTI.
Ride:
A5 Coupe (F5) 2.0 TFSI quattro (252 PK) S tronic - Daytona Grey


Daily:
’18 T-Roc 1.5 TSI DSG Sport - Indium Grey
Henniej
Berichten: 1364
Lid geworden op: 29 dec 2016, 10:32

Re: Bandjes!

Bericht door Henniej »

Ik heb altijd Toyo, en Michelin gehad onder mijn GTI's.
Account niet in gebruik! 🤷🏼‍♂️
Cooltruck
Berichten: 226
Lid geworden op: 19 apr 2015, 20:35
Type auto: Golf MKVI R20
Locatie: Omgeving Zwolle

Re: Bandjes!

Bericht door Cooltruck »

Michelin zeker een fijne band, had graag deze weer onder de auto gehad. Helaas leveren ze niet de maten die ik wil hebben :lol:
Hankook gaat het denk ik worden, als ik weer is tijd heb voor het beestje :lol:
Golf MKVI airR20 DSG
344pk ~ 457nm
Gebruikersavatar
Michiel.
Berichten: 68
Lid geworden op: 23 apr 2012, 09:57
Type auto: Golf MK7 GTI
Locatie: België

Re: Bandjes!

Bericht door Michiel. »

Iedereen spreekt hier altijd maar over Michelin. Ik rij nu sinds een jaar met Yokohama ad08r. Hiervoor ook altijd pilot sport PS2 of pilot super sport gereden. Ik moet zeggen prijs/kwaliteit/grip is de Yokohama pakken beter dan de Michelin.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Cornelis
Berichten: 65
Lid geworden op: 06 feb 2012, 09:53
Type auto: Golf IV GTD

Re: Bandjes!

Bericht door Cornelis »

En wat versta jij onder prijs/kwaliteit? Om een eerlijk vergelijk te maken is het wel prettig om te weten wat jou maatstaven zijn. Die van mij geluid, grip met nat weer en levensduur. En tot nu toe doet Michelin het bij mij ook altijd erg goed maar daar betaal je wel voor.
Volkswagen Golf IV .:R32 “03
Volkswagen Caddy 3GP 2.0 TDI DSG “12
Audi A3 Sportback 2.0 TDI S-Tronic “15
Gebruikersavatar
Zluytr
Berichten: 354
Lid geworden op: 30 mei 2017, 12:50
Type auto: MK7 GTI

Re: Bandjes!

Bericht door Zluytr »

Dan ben jij de eerste ooit bij wie de Michelin goed bevalt qua levens duur. Denk namelijk dat er weinig banden zijn die sneller slijten dan de pilot sports.
Ride:
A5 Coupe (F5) 2.0 TFSI quattro (252 PK) S tronic - Daytona Grey


Daily:
’18 T-Roc 1.5 TSI DSG Sport - Indium Grey
Gebruikersavatar
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Bandjes!

Bericht door Vissa »

Zluytr schreef: 20 jan 2018, 01:19 Dan ben jij de eerste ooit bij wie de Michelin goed bevalt qua levens duur. Denk namelijk dat er weinig banden zijn die sneller slijten dan de pilot sports.
Ik vond dat juist wel meevallen. Ik had Continentals Sportcontact 6 onder mijn Type R zitten die waren na 9000km op. De Pilot Sport en de Pilot 4S die daarna eronder hebben gezeten waren nog als nieuw na hetzelfde aantal kilometers.

De 4S vind ik tot nu toe de beste band die ik gebruikt hebt. De Pirelli Zero de allerslechtste, en laten die nou std onder mijn Clubsport zitten grrrr.
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Gebruikersavatar
Zluytr
Berichten: 354
Lid geworden op: 30 mei 2017, 12:50
Type auto: MK7 GTI

Re: Bandjes!

Bericht door Zluytr »

Dat vind ik heel bijzonder aangezien de Michelins veel zachtere banden zijn dan de conti's, en zachte banden sneller slijten dan hardere.

Maar ik vind dit minder belangrijk dan de grip.
Ride:
A5 Coupe (F5) 2.0 TFSI quattro (252 PK) S tronic - Daytona Grey


Daily:
’18 T-Roc 1.5 TSI DSG Sport - Indium Grey
Gebruikersavatar
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Bandjes!

Bericht door Vissa »

Het was volgens mij wel een ,,speciale'' variant voor de Type R die eronder zat. Was echt een mega zachte band in ieder geval. Ik ben niet echt een knaller, zeker niet vanuit stilstand. Ik weet eigenaren die dat wel deden en die waren rond 5 a 6k km al op haha! :lol:

In regen was de MP4S echt fenomenaal. Geen krimp gaf de auto met 360pk en 500+nm op de voorwielen op nat wegdek vanaf lage snelheid. Met de GTI moet ik nu al zoeken naar grip. :cry: :cry: :cry:
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Gebruikersavatar
Michiel.
Berichten: 68
Lid geworden op: 23 apr 2012, 09:57
Type auto: Golf MK7 GTI
Locatie: België

Re: Bandjes!

Bericht door Michiel. »

De MP4S heb ik nog niet kunnen testen.
Nu vond ik persoonlijk de pilot super sport in de regen toch ook geen wonder.
Het enige nadeel dat de AD08R heeft is wat rolgeluid door het profiel. Maar na verschillende ringtrips was het snel duidelijk dat qua grip zowel koud als warm de ad08r beter presteert dan de pilot super sport.
Gebruikersavatar
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Bandjes!

Bericht door Vissa »

Michiel. schreef: 20 jan 2018, 12:39 De MP4S heb ik nog niet kunnen testen.
Nu vond ik persoonlijk de pilot super sport in de regen toch ook geen wonder.
Het enige nadeel dat de AD08R heeft is wat rolgeluid door het profiel. Maar na verschillende ringtrips was het snel duidelijk dat qua grip zowel koud als warm de ad08r beter presteert dan de pilot super sport.
Klopt, de supersports zijn echt beduidend minder in regen als zijn opvolger de MP4S. Verschil vond ik echt enorm.
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Gebruikersavatar
Demon
Berichten: 306
Lid geworden op: 26 feb 2014, 18:21
Type auto: Golf 7 R Facelift
Locatie: Belgie

Re: Bandjes!

Bericht door Demon »

Op mijn GTI had ik de PS 2 . 9000 km versleten. Daarna de PSS gehad en die gingen veel langer mee (ong 19000 km) met dezelfde rijstijl.
Persoonlijk vond ik beide zowel op droog als nat zeer goed. PS 4 heb ik nog niet uitgetest. Nu op mijn R staat of beter gezegd stonden standaard
de P- Zero's bij levering waar ik best tevreden over ben (430 + Pk). Natuurlijk kan je een 4 motion niet vergelijken met een voortrein. Zeker in het nat.
Uiteindelijk als je zoveel vermogen op de voorste wielen hebt zal je altijd spin hebben op de vooras. Ik ken geen enkele band die 300 pk's of meer
brutaal kan loslaten zonder spin op de voorste as. Ik bedoel hier wel bij vanaf stilstand. Zelf ervaren met 336 PK op de vooras. Met de R is het natuurlijk een heel ander verhaal. :D
Gebruikersavatar
Flog itg
Berichten: 216
Lid geworden op: 19 jan 2017, 23:00
Type auto: Golf mk7 gti perform

Re: Bandjes!

Bericht door Flog itg »

Vissa schreef: 20 jan 2018, 12:47
Michiel. schreef: 20 jan 2018, 12:39 De MP4S heb ik nog niet kunnen testen.
Nu vond ik persoonlijk de pilot super sport in de regen toch ook geen wonder.
Het enige nadeel dat de AD08R heeft is wat rolgeluid door het profiel. Maar na verschillende ringtrips was het snel duidelijk dat qua grip zowel koud als warm de ad08r beter presteert dan de pilot super sport.
Klopt, de supersports zijn echt beduidend minder in regen als zijn opvolger de MP4S. Verschil vond ik echt enorm.
Kan je nagaan, vindt de p4 al lang niet slecht met nat weer.
Slijt idd. wel vlot,maar wat een superband. :)
Golf 7 gti pp stage 3
Plaats reactie

Terug naar “Velgen / Banden / Onderstel / Remmen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten