Kromme remschijven?

Alles over de velgen, banden. onderstel en remmen keuzes van jouw GTI
Plaats reactie
Crocky
Type auto: Golf MK6 GTI Ed35

Kromme remschijven?

Bericht door Crocky » 06 nov 2018, 15:31

Beste forumleden,

Ik heb de standaard remmen op mijn Golf 6 GTI vervangen door die van een Golf 7 GTI PP (340 mm). De volledige setup was nieuw en nog standaard.

Bij enkele zware stops vanaf 250+ (autobahn) begon mijn stuur te trillen bij remmen op hoge snelheid en/of als de schijven goed warm zijn. Ik was er dus van overtuigd dat mijn schijven krom waren. Nieuwe schijven en blokken besteld, geen trilling meer. Om slechte kwaliteit uit te sluiten heb ik de OEM setup vervangen (ATE als ik mij niet vergis) door volledig Brembo. Een paar weken later weer enkele zwaardere remacties vanaf hoge snelheid gemaakt, je raadt het al, weer trilling in mijn stuur bij warme schijven of remacties op hoge snelheid. Er is met beide schijvencombo's nooit door een plas gereden na warmlopen of rem vastgehouden bij stilstand na zware remactie. Ik begin dus sterk te twijfelen dat de schijven wel daadwerkelijk telkens krom zijn.

Iemand hier ervaring mee? Het kan toch niet zijn dat een OEM schijf krom trekt door wat zwaar te remmen? Ik las ook ergens dat dit mogelijks afzetting van de blokken kan zijn.

Wat ik wel opmerk is een variabele pieptoon aan de rechterzijde als ik de rem niet indruk. Alsof de blok de schijf bij elke omwenteling ergens raakt. Dit is geen constante piep maar variabel, de blok raakt dus niet overal de schijf. Bij het indrukken van de rempedaal is het geluid weg. Ik ga er dus vanuit dat dit geluid van de remmen komt of heeft dit mogelijks ook een andere oorzaak?

Alvast bedankt.
Golf VI GTI Edition 35 - 384 pk / 514 Nm by DVX Performance
- Milltek non-res decat turboback
- CTS Turbo air intake
- Autotech HPFP
- GFB DV+
- 7 GTI PP remmen

sebasss2
Type auto: Golf 7 GTI PP

Re: Kromme remschijven?

Bericht door sebasss2 » 06 nov 2018, 16:11

Opzich deel ik je mening wel dat de OEM schijven net wat te lucht zijn voor zulke heftige rem acties. Had precies hetzelfde bij de OEM schijven.
Deze vervangen door zimmermann schijven en nu is het weg.

Als je een draai of frees bedrijf in de buurt hebt zou je daar eens heen moeten gaan om de schijven met een klok te meten.
Of vragen of je een klok mag lenen en de schijf op je as nameten, als je de schijf vrij kan laten draaien je hebt een vast punt voor je klok, kan je het makkelijke uitsluiten of hij krom is.

Vaak als je de bocht doorgaat en hij begint te piepen wil het nog wel eens zijn dat ze krom/versleten zijn (versleten dan bij jou even uit te sluiten).

bzb

Re: Kromme remschijven?

Bericht door bzb » 07 nov 2018, 12:26

rij standaard remmen echt nog nooit krom gehad of wat dan ook, en vaak zat blauw gehad op de ring e.d. als t trilt was bij mij het remblok te vlak, remblokken vervangen en weg was het

Plaats reactie

Terug naar “Velgen / Banden / Onderstel / Remmen”