Kromme remschijven?
Geplaatst: 06 nov 2018, 14:31
Beste forumleden,
Ik heb de standaard remmen op mijn Golf 6 GTI vervangen door die van een Golf 7 GTI PP (340 mm). De volledige setup was nieuw en nog standaard.
Bij enkele zware stops vanaf 250+ (autobahn) begon mijn stuur te trillen bij remmen op hoge snelheid en/of als de schijven goed warm zijn. Ik was er dus van overtuigd dat mijn schijven krom waren. Nieuwe schijven en blokken besteld, geen trilling meer. Om slechte kwaliteit uit te sluiten heb ik de OEM setup vervangen (ATE als ik mij niet vergis) door volledig Brembo. Een paar weken later weer enkele zwaardere remacties vanaf hoge snelheid gemaakt, je raadt het al, weer trilling in mijn stuur bij warme schijven of remacties op hoge snelheid. Er is met beide schijvencombo's nooit door een plas gereden na warmlopen of rem vastgehouden bij stilstand na zware remactie. Ik begin dus sterk te twijfelen dat de schijven wel daadwerkelijk telkens krom zijn.
Iemand hier ervaring mee? Het kan toch niet zijn dat een OEM schijf krom trekt door wat zwaar te remmen? Ik las ook ergens dat dit mogelijks afzetting van de blokken kan zijn.
Wat ik wel opmerk is een variabele pieptoon aan de rechterzijde als ik de rem niet indruk. Alsof de blok de schijf bij elke omwenteling ergens raakt. Dit is geen constante piep maar variabel, de blok raakt dus niet overal de schijf. Bij het indrukken van de rempedaal is het geluid weg. Ik ga er dus vanuit dat dit geluid van de remmen komt of heeft dit mogelijks ook een andere oorzaak?
Alvast bedankt.
Ik heb de standaard remmen op mijn Golf 6 GTI vervangen door die van een Golf 7 GTI PP (340 mm). De volledige setup was nieuw en nog standaard.
Bij enkele zware stops vanaf 250+ (autobahn) begon mijn stuur te trillen bij remmen op hoge snelheid en/of als de schijven goed warm zijn. Ik was er dus van overtuigd dat mijn schijven krom waren. Nieuwe schijven en blokken besteld, geen trilling meer. Om slechte kwaliteit uit te sluiten heb ik de OEM setup vervangen (ATE als ik mij niet vergis) door volledig Brembo. Een paar weken later weer enkele zwaardere remacties vanaf hoge snelheid gemaakt, je raadt het al, weer trilling in mijn stuur bij warme schijven of remacties op hoge snelheid. Er is met beide schijvencombo's nooit door een plas gereden na warmlopen of rem vastgehouden bij stilstand na zware remactie. Ik begin dus sterk te twijfelen dat de schijven wel daadwerkelijk telkens krom zijn.
Iemand hier ervaring mee? Het kan toch niet zijn dat een OEM schijf krom trekt door wat zwaar te remmen? Ik las ook ergens dat dit mogelijks afzetting van de blokken kan zijn.
Wat ik wel opmerk is een variabele pieptoon aan de rechterzijde als ik de rem niet indruk. Alsof de blok de schijf bij elke omwenteling ergens raakt. Dit is geen constante piep maar variabel, de blok raakt dus niet overal de schijf. Bij het indrukken van de rempedaal is het geluid weg. Ik ga er dus vanuit dat dit geluid van de remmen komt of heeft dit mogelijks ook een andere oorzaak?
Alvast bedankt.