Porsche Brembo 6 pots

Alles over de velgen, banden. onderstel en remmen keuzes van jouw GTI
Plaats reactie
Gebruikersavatar
WillsR
Berichten: 154
Lid geworden op: 17 jun 2018, 22:47
Type auto: Golf MK7 R Variant

Porsche Brembo 6 pots

Bericht door WillsR »

Hallo,

Nu mijn R Variant gechipt is naar 400 pk vind ik de remmen niet krachtig genoeg afremmen. Op mijn S3 had ik ferodo blokken en die remde als een jekko. Ik weet dat dat voldoende is met nieuwe remolie maar ik vind gele Porsche remklauwen geweldig staan op een auto en wil ik deze ook graag onder mijn R.
Op EBay zag ik een kompleet setje gereviseerde gele Z18 porsche 6 pots remklauwen met 350 schijven voor, 310 achter, adapters etc.
Nu zegt die persoon dat deze NIET onder mijn R gaan passen omdat het wiellagerhuis van Golf 7R van alluminium is gemaakt. Een 4 of 8 pots zal wel passen. Een Gti heeft een stalen wiellagerhuis en dat past wel.

Heeft iemand met een Golf 7R ervaring met het monteren van 6 pots Porsche/brembo remklauwen?
Hoe ziet het bijvoorbeeld met de brackets en hoe reageer je ACC met betere remmen?
Kunnen achter ook 4 pots porsche klauwen gemonteerd worden met een electronische acterrem?

Alvast bedankt en een heel veel rijplezier en veilige km gewenst voor 2019
Josmk7
Berichten: 74
Lid geworden op: 09 sep 2018, 08:54
Type auto: Golf mk7 gti
Locatie: België

Re: Porsche Brembo 6 pots

Bericht door Josmk7 »

Niet op een 7 R maar wel op een 7 GTI (facelift).
Gaat perfect, acc werkt nog steeds zoals het hoort alsook het noodremsysteem. Beugels kun je bij Epytec bestellen of evenwaardige in China, hoewel velen zullen zeggen dat dit niet verantwoord is ;)
Foto's kun je vinden in m'n "Voorstellen" topic.
Gebruikersavatar
WillsR
Berichten: 154
Lid geworden op: 17 jun 2018, 22:47
Type auto: Golf MK7 R Variant

Re: Porsche Brembo 6 pots

Bericht door WillsR »

Die rode Brembo staan er mooi met die velgen. Dat wil ik ook .
Goed dat de rest van alle systemen blijft werken.
Ik begrijp alleen niet waarom bij een mk 7 GTI wel een 6 pots brembo past en bij 7r niet. Is toch gewoon het juiste bracket bestellen?
Maar goeie tip van Epytec. Ik ga daar navragen wat de reden kan zijn.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “Velgen / Banden / Onderstel / Remmen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten