Golf 7.5R DCC aftermarket

Alles over de velgen, banden. onderstel en remmen keuzes van jouw GTI
Plaats reactie
Cederic
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 jan 2019, 13:33
Type auto: Golf 7 5 R

Golf 7.5R DCC aftermarket

Bericht door Cederic »

Heren,

Recent een Golf 7.R aangekocht! 1 jaar oud en 15.000 km uit Duitsland. Donkergrijs, ideale sleeper voor mij daar ik een job als consultant heb en dus niet graag opval maar toch best graag hard rij.

De wagen wordt omgebouwd tot lichte vracht in België. Dit kan belangrijk zijn voor de rest van dit verhaal.

Heel wat opties op de Golf, maar spjitig genoeg geen DCC. Deze optie had ik beter moeten onderzoeken bij aankoop daar het toch voor heel wat meer comfort zorgt. Voor mij niet onbelangrijk daar ik toch vlot 25.000 km/jaar zal doen met deze wagen.

Wat zijn mijn opties?
  • 1. Officiele volkswagen dealer DCC laten ombouwen? Lijkt een lastige te zijn toen ik deze vraag vandaag telefonisch stelde. De verantwoordelijke van de workshop was zeer geinteresseerd maar er was zeker geen standaardpakket beschikbaar bij VW zelf om dit soort ombouw te doen
  • 2. Wagen uitrusten met aftermarket DCC, bvb KW DCC suspension. Ik liet me wel vertellen dat omdat de wagen in België lichte vracht wordt gekeurd er geen aanpassingen aan de veren zullen worden toegestaan. Klopt dit?
  • 3. Andere opties die jullie me kunnen geven?
Thanks!
Gebruikersavatar
surfroy01
Berichten: 401
Lid geworden op: 13 nov 2018, 12:21
Type auto: Golf 7 GTI PP

Re: Golf 7.5R DCC aftermarket

Bericht door surfroy01 »

Mijn ervaring met DCC, het is leuk dat het er op zit, ik gebruik het omdat het er op zit, maar is het een must? Ik vind van niet, als het er niet op had gezeten, had ik niet veel gemist. Wordt een prijzige upgrade die je beter in een goede tuning kunt stoppen, heb je nog meer plezier met/van je R.
The most dangerous nut in my car is the one that holds the throttle, me! :oops:

Daily fun ; Golf 7 GTI Performance 487nM/311PK stage 1
Track fun; BMW E46 Touring 328 210 PK, Ducati 996SPS/128 awPK.
Voorheen; Passat B8 R line 2.0 TDI, 2xPassat B8 1.4 TSI/CLA Shooting brake AMG/BMW E46 325/Passat B8/DS5/XC90/XC70/X5/Durango/V40/156/146/33/paar slopels......
kurtje
Berichten: 323
Lid geworden op: 03 aug 2012, 10:54
Type auto: 2018 VW GOLF R
Locatie: Beringen België

Re: Golf 7.5R DCC aftermarket

Bericht door kurtje »

Rij ook met een 7.5 R zonder DCC, heb mij een KW V2 schroefset eronder laten steken en heb nog geen seconde spijt gehad :mrgreen:
2018 GOLF MK7.5 R
Stage 2+ 412pk / 556nm by DVX Performance
KW V2
Motec Ultralight MRC2
Gebruikersavatar
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Golf 7.5R DCC aftermarket

Bericht door Vissa »

Ik snap je probleem wel. DCC voegt echt wel veel meer comfort toe! Ik vind mijn CSS op 19' sloffen zonder DCC ook echt op het randje van stuiterig. Had toch achteraf liever voor een model gegaan met DCC.

Originele DCC inbouwen is volgens mij nagenoeg niet mogelijk. Als je meer comfort wilt zul je naar een aftermarket DCC systeem van bijv KW moeten stappen.

En vooral, je moet het zelf ervaren. Ik ben ook wel eens uitgegaan van ervaringen van anderen, maar achteraf was het voor mij veelste oncomfortabel. :lol:
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Cederic
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 jan 2019, 13:33
Type auto: Golf 7 5 R

Re: Golf 7.5R DCC aftermarket

Bericht door Cederic »

In ieder geval wel bedankt voor de feedback!

Ik zal er verder wat mee rijden en we zien wel waar we naartoe gaan.

Momenteel stoort met vooral dat het rechtvoorwiel enorme harde klappen vertoont bij zelfs de minste oneffenheid.

Wagen staat op de 19 inch pretoria velgen.
Cederic
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 jan 2019, 13:33
Type auto: Golf 7 5 R

Re: Golf 7.5R DCC aftermarket

Bericht door Cederic »

Allen,

Heb in tussentijd wat km's kunnen afleggen met de wagen en hij blijft toch bijzonder hard rijden zonder DCC.

Ik heb afgelopen weekend wel even kunnen vergelijken met een golf 7 GTI met DCC en deze wagen loopt zelf in zijn meest agressieve en sportieve stand vele malen comfortabeler dan mijn 7R zonder DCC. Is dit normaal?

Beide wagens stonden ook op 19 inch velgen en 35 bandhoogte. De mijne staat wel op de Contisportcontact 5 (Continental banden), de GTI stond op Yoko's. Staat de contintental band gekend als bijzonder hard?

Thanks!
Gebruikersavatar
surfroy01
Berichten: 401
Lid geworden op: 13 nov 2018, 12:21
Type auto: Golf 7 GTI PP

Re: Golf 7.5R DCC aftermarket

Bericht door surfroy01 »

Ja daar staan de conti's om bekend. Maar ik rijd met 40 hoge conti's op 18"verlaagd met de DCC in sport stand en dan vind ik hem pas hard!
The most dangerous nut in my car is the one that holds the throttle, me! :oops:

Daily fun ; Golf 7 GTI Performance 487nM/311PK stage 1
Track fun; BMW E46 Touring 328 210 PK, Ducati 996SPS/128 awPK.
Voorheen; Passat B8 R line 2.0 TDI, 2xPassat B8 1.4 TSI/CLA Shooting brake AMG/BMW E46 325/Passat B8/DS5/XC90/XC70/X5/Durango/V40/156/146/33/paar slopels......
Cederic
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 jan 2019, 13:33
Type auto: Golf 7 5 R

Re: Golf 7.5R DCC aftermarket

Bericht door Cederic »

Zou een michelin PS4S het beter doen qua comfort ook?

Vond het verschil echt enorm met die toyo banden.
kurtje
Berichten: 323
Lid geworden op: 03 aug 2012, 10:54
Type auto: 2018 VW GOLF R
Locatie: Beringen België

Re: Golf 7.5R DCC aftermarket

Bericht door kurtje »

Inderdaad de conti zijn gewoon hard te noemen, merk dat op de Golf ook...
Een PS4S is echt stukken comfortabeler!
2018 GOLF MK7.5 R
Stage 2+ 412pk / 556nm by DVX Performance
KW V2
Motec Ultralight MRC2
Cederic
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 jan 2019, 13:33
Type auto: Golf 7 5 R

Re: Golf 7.5R DCC aftermarket

Bericht door Cederic »

Probleem opgelost.

Er moet blijkbaar veel te veel druk op de banden gezeten hebben. Duwde ongeveer 10 sec op het ventiel en had nog steeds 2.0 tot 2.2 bar zitten.

Heb ze nu allemaal op 2.4 gezet (aangeraden 2.5 voor 2 personen met bagage) en het is echt een dag en nacht verschil.

Wagen rijdt zoveel beter nu!
Cederic
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 jan 2019, 13:33
Type auto: Golf 7 5 R

Re: Golf 7.5R DCC aftermarket

Bericht door Cederic »

Probleem was dus niet opgelost!

2 dagen nadat ik dacht dat het opgelost was had ik opnieuw dezelfde klachten. Het was dus vooral mentaal dat ik dacht dat het opgelost was.

Wat rondgezocht op het Engelse VW ROC forum en ik werd aangeraden om te kijken of er geen beruchte suspension blocks meer in mijn demper zaten.

Wat blijkt; er zaten nog 2 dergelijke blokken in...

Ongelofelijk dat dit kan. Wagen is nochtans eerst gebruikt geweest als persoonlijke wagen van een commerciële directeur binnen VW.
Gebruikersavatar
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Golf 7.5R DCC aftermarket

Bericht door Vissa »

Man man man wat slecht zeg! Hahaha! :lol:

Gelukkig een easy fix dus! :)
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Mit46
Berichten: 115
Lid geworden op: 05 sep 2018, 14:11
Type auto: Golf MK7 GTI

Re: Golf 7.5R DCC aftermarket

Bericht door Mit46 »

:lol:

Ironisch .... zn man in pak met stropdas heeft natuurlijk geen flauw idee.

Wat mij opvalt is dat er weinig bar in de banden gaat bij een R.

Bij mijn 2013 GTi met 19" gaat 3.0 bar en volgens mij nog meer wanneer de auto zwaar beladen wordt. Volgens de sticker aan de binnenkant van de tankdop \ kap.

(235-35-R19)
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Golf 7.5R DCC aftermarket

Bericht door yal »

In een mk7 R met Pretoria 19'' af fabriek moet rondom 2.5 bar , daar rijd de auto overigens prima mee.

@Mit46 ik denk dat je sticker refereert naar 17'' standaard wielen , want 3.0 bar is wel heel veel.

Bij mij zit de sticker met banden druk op de B-stijl geplakt , was met mijn mk7 GTI uit 2014 ook zo.

Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Josmk7
Berichten: 74
Lid geworden op: 09 sep 2018, 08:54
Type auto: Golf mk7 gti
Locatie: België

Re: Golf 7.5R DCC aftermarket

Bericht door Josmk7 »

Even nieuw leven blazen in dit topic ipv een nieuw te maken (als dat mag).
Ik heb een 7.5 GTI zonder dcc, OEM vering (hoogte wil ik ook niet/ niet veel veranderen, eigenschappen wel).
Kan ik hier een kw V3 die geschikt is voor wagens mét dcc op laten werken of geeft dit problemen en zijn er beter opties?

Groetennn
SKu
Berichten: 27
Lid geworden op: 06 aug 2018, 17:57
Type auto: GTI Clubsport

Re: Golf 7.5R DCC aftermarket

Bericht door SKu »

surfroy01 schreef: 01 feb 2019, 15:59 Mijn ervaring met DCC, het is leuk dat het er op zit, ik gebruik het omdat het er op zit, maar is het een must? Ik vind van niet, als het er niet op had gezeten, had ik niet veel gemist. Wordt een prijzige upgrade die je beter in een goede tuning kunt stoppen, heb je nog meer plezier met/van je R.
Zeker wel een must. Ik had het ook niet op mijn 7.5PP en ben toch heel blij dat ik het nu wel op mijn Clubsport heb.
Plaats reactie

Terug naar “Velgen / Banden / Onderstel / Remmen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten