Lengte wielbouten

Alles over de velgen, banden. onderstel en remmen keuzes van jouw GTI
Plaats reactie
Gebruikersavatar
WillsR
Berichten: 154
Lid geworden op: 17 jun 2018, 22:47
Type auto: Golf MK7 R Variant

Lengte wielbouten

Bericht door WillsR »

Goededag,

Ik heb een wielsloten die 5mm te kort zijn. Kan ik deze gewoon monteren of is dat te weinig draad?
De overige bouten zijn precies op maat alleen zijn de sloten te kort.
Zou de sloten zonder problemen kunnen monteren?

Gr,
Will
Henniej
Berichten: 1364
Lid geworden op: 29 dec 2016, 10:32

Re: Lengte wielbouten

Bericht door Henniej »

Ik ga er van uit dat het hier gaat om de bol conische wielbouten.

Je moet er van uitgaan dat de bouten zeker 4 a 5 draden vast gedraaid kn worden, en vast zitten dit 130 a 140 nm.

Demonteer een velg en doe beide wielbouten(slot en originele) eens er in steken en kijk aan de achterzijde of het wel passend is en of niet. Of het wel lang genoeg is.

Of smeer kopers vet op de slot wielbouten, en draai het vast met je hand en demonteer het dan kan je ook is zien hoe ver die is vastgedraaid. Dit kun je vergelijken met de originele wielbout en de slot wielbout.
Account niet in gebruik! 🤷🏼‍♂️
Gebruikersavatar
WillsR
Berichten: 154
Lid geworden op: 17 jun 2018, 22:47
Type auto: Golf MK7 R Variant

Re: Lengte wielbouten

Bericht door WillsR »

Ja, het zijn bol conische wielsloten.

Die wielsloten zijn nl nog ingepakt en ik kan ze nog ruilen voor langere, alleen moet ik 2 keer verzendkosten betalen, vandaar de vraag voordat ik het open maak.

Bedankt voor de tip, ik ga het dit weekend toch maar proberen als het weer een beetje goed is.

Zat ff tegen met mijn BBK. Moest 15mm spacers plaatsen omdat anders mijn prets velgen aanliepen. Ik dacht dat 10mm voldoende was. Dus nu kom ik met de sloten 5 mm te kort.

Tnx


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “Velgen / Banden / Onderstel / Remmen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten