Ervaring KW ddc met kortere veren

Alles over de velgen, banden. onderstel en remmen keuzes van jouw GTI
Plaats reactie
Gebruikersavatar
WillsR
Berichten: 154
Lid geworden op: 17 jun 2018, 22:47
Type auto: Golf MK7 R Variant

Ervaring KW ddc met kortere veren

Bericht door WillsR »

Na het krijgen van mijn 13e maand wil ik mijn R extra verlagen :D .
Mijn huidige MMS sport kit veren heeft een maximale verlaging tot 35 mm en esthetisch vind ik aan de voorkant nog net te veel ruimte. Ik wil aan de voorkant het liefst nog 2 cm lager willen. Dan valt die net als aan de achterzijde 1,5 cm boven de band.

Ik wil de KW ddc aanschaffen met kortere veren, aangezien de gewone set tot 40 mm gaat.
Mijn vraag is of iemand ervaring heeft met deze set?
Bilstein b16 dampftronic gaat tot maximaal 35 mm en ik weet niet of voor deze set kortere veren beschikbaar zijn.

Ik heb nog nooit in een auto met KW ddc gereden, laat staan met korte veren.
Dus als iemand ervaring heeft met het rijden van de KW ddc met kortere veren hoor ik het graag.

Fijne dagen nog en een gezond 2020
Gebruikersavatar
John
Berichten: 602
Lid geworden op: 09 feb 2015, 21:28
Type auto: Golf MK7 GTI
Locatie: Hoeksche Waard

Re: Ervaring KW ddc met kortere veren

Bericht door John »

Ik heb een iets andere ervaring met KW en kortere veren.
Ik heb vorig jaar een KW variant 1 schroefset met kortere veren en DCC delete kit laten monteren op mijn Golf 7 gti.
Ik was bang dat ik niet laag genoeg kon met de bijbehorende KW veren en een kw dcc kit was toen buiten mijn budget.
Maar dat bleek reuze mee te vallen achteraf.
Ik had wel mega veel schroefdraad over maar die kortere veren bleken achteraf niet voor een GTI te zijn bestemd maar voor een gewone Golf.
Ik zat op einde veerweg van de dempers na verloop van tijd.
Dus toen de originele KW veren er weer opgezet en wat bleek, ik had aan de voorkant nog 1cm schroefdraad over en achter iets van 2cm.
En ik kan net 1 vinger tussen band en wielkast krijgen dus de wielkasten zijn mooi opgevuld.
Ik heb bij een andere Golf 7 precies zo gezien en daar zat wel een KW DCC set onder met de bijbehorende veren, dus niet aan geknoeid.
Daarmee wil ik zeggen dat de KW set lager kan dan dat ze zelf opgeven en kortere veren niet nodig zijn.

Als mijn huidige set het ooit begeeft of mijn bankrekening laat het toe dan ga ik mijn gewone KW variant 1 schroefset vervangen voor een KW DCC schroefset zodat ik de dempers weer in hardheid kan verstellen met het dcc systeem.
Al ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe zo'n kw set rijd ten opzichte van het standaard dcc.
Ik vond de auto op standaard rijhoogte met dcc op normaal veel te comfortabel en dcc op sportstand vind ik hem bij rustig rijden aan een kant nog steeds te comfortabel maar ook weer niet en dan meer richting irritant hard geveerd.
Alleen als je echt sportief bochten ging nemen dan vind ik hem op de sportstand wel erg lekker rijden.
Baarlo '97..'98
Worthersee '06.'07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'17.'18.'19
Wolfsburg '08.'13
Edition38 '07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'18.'19
Gebruikersavatar
WillsR
Berichten: 154
Lid geworden op: 17 jun 2018, 22:47
Type auto: Golf MK7 R Variant

Re: Ervaring KW ddc met kortere veren

Bericht door WillsR »

Bedankt voor je ervaring.
Dat is precies wat ik wil, ongeveer 1 cm speling tussen de wielkasten en wielen. Ik wil op vakantie met vriendin en dochtertje lekker comfortabel rijden en als ik alleen rij, lekker sportief hard.

Als ik zo jouw verhaal lees denk ik dat ik eerst de KW ddc zonder korte veren ga aanschaffen en kijken hoever die zakt.
Die KW ‘s zijn niet goedkoop dus elke ervaring is meegenomen.
Tnx :-)



Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “Velgen / Banden / Onderstel / Remmen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 26 gasten