Welke remmen upgrade GTI Clubsport voor circuit?

Alles over de velgen, banden. onderstel en remmen keuzes van jouw GTI
Plaats reactie
SKu
Berichten: 27
Lid geworden op: 06 aug 2018, 17:57
Type auto: GTI Clubsport

Welke remmen upgrade GTI Clubsport voor circuit?

Bericht door SKu »

Hi,

De standaard blokken/remmen zijn echt niet toereikend genoeg. Zijn er adviezen welke blokken/schijven upgrade, zonder direct full big brake te gaan, wil gewoon de originele schijven en blokken vervangen, leuk zijn voor dagelijks en af en toe circuit? Daarnaast hoorde ik nog iets over air ducts. Iemand daar ervaring mee?

Thanks!
scully
Berichten: 173
Lid geworden op: 11 feb 2019, 20:06
Type auto: Golf MK7 GTI

Re: Welke remmen upgrade GTI Clubsport voor circuit?

Bericht door scully »

Temperatuur is alles op het circuit, dus verdiep je zeker in air ducting. Heel belangrijk, en met goede koeling zijn de schijven groot genoeg denk ik. Anders die van de Clubsport S, die zijn nog iets groter, en zwevend.
Ik heb op mijn Clio Carbon Lorraine RC5 blokken gehad, en nu Ferodo 1.11. De Ferodo 1.11 zijn beter, maar piepen wel.
Als laatste, verkleining van de wieldiameter is in feite hetzelfde als vergroting van de remmen. F×r=F×r ;)
Golf 7 GTI
Renault Clio RS (circuit auto)
Audi A3 (van de vrouw)
VW Polo 2 (scrapmetalrally)
scully
Berichten: 173
Lid geworden op: 11 feb 2019, 20:06
Type auto: Golf MK7 GTI

Re: Welke remmen upgrade GTI Clubsport voor circuit?

Bericht door scully »

Wil nog even toevoegen, mijn Clio is puur voor het circuit, maar een goede tussenweg vinden tussen een circuit auto en een dagelijkse auto is eigenlijk niet te doen, en dat begint al bij zoiets ogenschijnlijks simpel als de remmen.
Golf 7 GTI
Renault Clio RS (circuit auto)
Audi A3 (van de vrouw)
VW Polo 2 (scrapmetalrally)
SKu
Berichten: 27
Lid geworden op: 06 aug 2018, 17:57
Type auto: GTI Clubsport

Re: Welke remmen upgrade GTI Clubsport voor circuit?

Bericht door SKu »

scully schreef: 16 jan 2020, 23:30 Temperatuur is alles op het circuit, dus verdiep je zeker in air ducting. Heel belangrijk, en met goede koeling zijn de schijven groot genoeg denk ik. Anders die van de Clubsport S, die zijn nog iets groter, en zwevend.
Ik heb op mijn Clio Carbon Lorraine RC5 blokken gehad, en nu Ferodo 1.11. De Ferodo 1.11 zijn beter, maar piepen wel.
Als laatste, verkleining van de wieldiameter is in feite hetzelfde als vergroting van de remmen. F×r=F×r ;)
Ik rij nu op 19". Een setje 18" voor het circuit zou dus beter zijn zeg je? Ik ga mij verdiepen in air ducting. Op Spa nergens last van, maar middagje Assen is gewoon setje schijven en blokken op.
scully
Berichten: 173
Lid geworden op: 11 feb 2019, 20:06
Type auto: Golf MK7 GTI

Re: Welke remmen upgrade GTI Clubsport voor circuit?

Bericht door scully »

Vergroting van de remmen in een bestaand wiel is in feite hetzelfde als je wielen verkleinen in een bestaande rem. Kanttekening is wel dat een groter wiel meer contact heeft met het asfalt vanwege de grotere radius, en een kleiner wiel dus sneller zal blokkeren.

De rechte stukken op Spa zijn natuurlijk veel langer dan op Assen, dus de remmen hebben meer tijd om te koelen.
Als je je auto dagelijks bruikbaar wil houden heb je hier niet zo veel aan, maar gewicht is natuurlijk ook een grote factor in de belasting op je remmen.
Golf 7 GTI
Renault Clio RS (circuit auto)
Audi A3 (van de vrouw)
VW Polo 2 (scrapmetalrally)
SKu
Berichten: 27
Lid geworden op: 06 aug 2018, 17:57
Type auto: GTI Clubsport

Re: Welke remmen upgrade GTI Clubsport voor circuit?

Bericht door SKu »

Heb iig de airducts vast besteld. Heel benieuwd wat voor impact die gaan hebben.
Plaats reactie

Terug naar “Velgen / Banden / Onderstel / Remmen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 30 gasten