Vraag spacers/spoorverbreding

Alles over de velgen, banden. onderstel en remmen keuzes van jouw GTI
Plaats reactie
Bosi010
Berichten: 104
Lid geworden op: 28 feb 2019, 08:40
Type auto: Golf MK7 GTI

Vraag spacers/spoorverbreding

Bericht door Bosi010 »

Hallo beste mensen!

Ik heb een vraag wat betreft het meer naar buiten halen van mijn 19 inch originele Santiago velgen d.m.v. spacers/spoorverbreding set.

Mijn golf 7 GTi is verlaagd met een setje Eibach Sportline en deze meneer ( https://www.youtube.com/watch?v=5JjXFJAp6bQ&t=169s ) heeft volgens mij ook 19 inch velgen en sowieso een Eibach Sportline set. Hij heeft er voor gekozen om achter 20mm spacers te kiezen en voor 15mm. In de comments geeft de hij aan dat de tires niet rubben,

-maar toch vraag ik mij af of 20mm voor aan de achterkant niet te veel is, 15mm bijv. niet beter..(?) iemand toevallig ervaring mee?

Voor wil ik denk ik zo laten, gaat dus puur om de achterkant.

Hoor graag van jullie!
RICK_GTI @ Instagram
Gebruikersavatar
Stefz0r
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jul 2012, 14:25
Type auto: Golf 7R

Re: Vraag spacers/spoorverbreding

Bericht door Stefz0r »

Ik zou voor ook wel doen voor de verhouding. Ik heb achter 15, voor 12. Heb atm geen verlaging, maar dit zou ook goed moeten gaan met verlaging. 20 is veel hoor met verlagen, denk dat je dan bij sportief rijden echt wel aan gaat lopen.
- Golf 7R 400 pk / 520 nm
- Golf 6 GTI 305 pk / 450 nm
- Golf 5 GTI 275 pk / 400 nm
Bosi010
Berichten: 104
Lid geworden op: 28 feb 2019, 08:40
Type auto: Golf MK7 GTI

Re: Vraag spacers/spoorverbreding

Bericht door Bosi010 »

Stefz0r schreef: 09 aug 2020, 14:02 Ik zou voor ook wel doen voor de verhouding. Ik heb achter 15, voor 12. Heb atm geen verlaging, maar dit zou ook goed moeten gaan met verlaging. 20 is veel hoor met verlagen, denk dat je dan bij sportief rijden echt wel aan gaat lopen.
Bedankt voor je reactie! Achter 15 en voor 12; ik ben totaal newbie hierin hoor, maar waarom dan voor -en achter allebei bijv. 15, of 12? Dat is een nog betere verhouding :D ..
RICK_GTI @ Instagram
Gebruikersavatar
Stefz0r
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jul 2012, 14:25
Type auto: Golf 7R

Re: Vraag spacers/spoorverbreding

Bericht door Stefz0r »

Achter vielen de wielen wat verder naar binnen dan aan de voorkant, vandaar mn keuze om achter wat meer te nemen. Dit is wel met de standaard wielen, want wanneer je nieuwe velgen neemt kun je natuurlijk beter zorgen voor een velg die wat mooier in de wielkasten valt... (lagere et waarde).
Achter 20mm zal vast ook lukken, maar ik wilde absoluut geen aanlopende wielen, vandaar de ‘veilige’ keus om 15 te nemen.

Wanneer je alleen achter spacert, dan ben ik bang dat voor er helemaal ielig uit komt te zien. Ik zou als ik jou was ook gewoon even googlen naar de verschillende mogelijkheden. Er is op fora genoeg te vinden, zo’n beetje alle maten zijn al wel geprobeerd door verschillende mensen .
- Golf 7R 400 pk / 520 nm
- Golf 6 GTI 305 pk / 450 nm
- Golf 5 GTI 275 pk / 400 nm
Bosi010
Berichten: 104
Lid geworden op: 28 feb 2019, 08:40
Type auto: Golf MK7 GTI

Re: Vraag spacers/spoorverbreding

Bericht door Bosi010 »

Stefz0r schreef: 11 aug 2020, 09:15 Achter vielen de wielen wat verder naar binnen dan aan de voorkant, vandaar mn keuze om achter wat meer te nemen. Dit is wel met de standaard wielen, want wanneer je nieuwe velgen neemt kun je natuurlijk beter zorgen voor een velg die wat mooier in de wielkasten valt... (lagere et waarde).
Achter 20mm zal vast ook lukken, maar ik wilde absoluut geen aanlopende wielen, vandaar de ‘veilige’ keus om 15 te nemen.

Wanneer je alleen achter spacert, dan ben ik bang dat voor er helemaal ielig uit komt te zien. Ik zou als ik jou was ook gewoon even googlen naar de verschillende mogelijkheden. Er is op fora genoeg te vinden, zo’n beetje alle maten zijn al wel geprobeerd door verschillende mensen Afbeelding.
Bedankt voor je reactie! Zelf wil ik ook geen aanlopende wielen en vandaar dat ik het eerst even navraag. Better safe then sorry. Enige vraag die nog open staat is dat mijn auto verlaagd is; maakt dat uit met spacers? Jouwnes is niet verlaagd en betekent dat dan dat ik minder ver kan gaan met spacers? Of staan verlaging en spacers niet bij elkaar in de weg (?)
RICK_GTI @ Instagram
Gebruikersavatar
Stefz0r
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jul 2012, 14:25
Type auto: Golf 7R

Re: Vraag spacers/spoorverbreding

Bericht door Stefz0r »

Zou volgens mij niet zoveel uit moeten maken, omdat verlagingsveren vooral stugger zijn. Maximale inveerpunt is dus in principe hetzelfde, maar zal ook afhangen van kwaliteit van de veren en hoeveelheid verlaging. Met verlaagde auto zou ik altijd wat meer marge houden en op voorhand al het schroefje in de voorste wielkast verwijderen. Maar dan nog zou 15 achter en 10 of 12 voor best moeten lukken lijkt me. Dit topic is misschien ook nog wel handig om even te lezen: https://www.vwroc.com/forums/topic/2276 ... -question/
Verder even zoeken naar ervaringen met spacers en verlaging, is veel over te vinden... ook op Youtube.
- Golf 7R 400 pk / 520 nm
- Golf 6 GTI 305 pk / 450 nm
- Golf 5 GTI 275 pk / 400 nm
Gebruikersavatar
Stefz0r
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jul 2012, 14:25
Type auto: Golf 7R

Re: Vraag spacers/spoorverbreding

Bericht door Stefz0r »

Zo ziet het er bij mij uit. 20 mm achter zou waarschijnlijk ook best gaan, maar ik vind dit al prima staan zo (openen in nieuw tabblad voor grotere foto's)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
- Golf 7R 400 pk / 520 nm
- Golf 6 GTI 305 pk / 450 nm
- Golf 5 GTI 275 pk / 400 nm
Bosi010
Berichten: 104
Lid geworden op: 28 feb 2019, 08:40
Type auto: Golf MK7 GTI

Re: Vraag spacers/spoorverbreding

Bericht door Bosi010 »

Stefz0r schreef: 11 aug 2020, 13:14 Zou volgens mij niet zoveel uit moeten maken, omdat verlagingsveren vooral stugger zijn. Maximale inveerpunt is dus in principe hetzelfde, maar zal ook afhangen van kwaliteit van de veren en hoeveelheid verlaging. Met verlaagde auto zou ik altijd wat meer marge houden en op voorhand al het schroefje in de voorste wielkast verwijderen. Maar dan nog zou 15 achter en 10 of 12 voor best moeten lukken lijkt me. Dit topic is misschien ook nog wel handig om even te lezen: https://www.vwroc.com/forums/topic/2276 ... -question/
Verder even zoeken naar ervaringen met spacers en verlaging, is veel over te vinden... ook op Youtube.
Bedankt voor je berichten! Heb ik zeker wat aan. Gr
RICK_GTI @ Instagram
Henniej
Berichten: 1364
Lid geworden op: 29 dec 2016, 10:32

Re: Vraag spacers/spoorverbreding

Bericht door Henniej »

Mocht je een spacer nemen neem er dan wel een met een centreer ring, i.v.m voorkomen met trillen bij een bepaalde snelheid.
Account niet in gebruik! 🤷🏼‍♂️
TCRNL
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 jul 2020, 18:07
Type auto: GTI TCR

Re: Vraag spacers/spoorverbreding

Bericht door TCRNL »

Ziet er goed uit met die spacers, heb je last van dat de banden aanlopen?
Heb je voor spacers? Zo ja hoe breed zij die.

Heb namelijk nog 2 setje's spacers liggen die ik onder mijn TCR wil plaatsen.
Een set van 15mm & een set van 20mm.
Stefz0r schreef: 11 aug 2020, 13:17 Zo ziet het er bij mij uit. 20 mm achter zou waarschijnlijk ook best gaan, maar ik vind dit al prima staan zo (openen in nieuw tabblad voor grotere foto's)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Stefz0r
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jul 2012, 14:25
Type auto: Golf 7R

Re: Vraag spacers/spoorverbreding

Bericht door Stefz0r »

Achter heb ik 15mm, aan de voorkant 12mm. Loopt helemaal niet aan zo, schroefmod ook niet hoeven doen.
- Golf 7R 400 pk / 520 nm
- Golf 6 GTI 305 pk / 450 nm
- Golf 5 GTI 275 pk / 400 nm
TCRNL
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 jul 2020, 18:07
Type auto: GTI TCR

Re: Vraag spacers/spoorverbreding

Bericht door TCRNL »

Oke, ga ik ook voor die setup. Welke lengte bouten heb je gebruikt voor de spacers?
Zelfde lengte voor en achter. Of voor & achter andere lengte voor het 3mm verschil?

Bedankt voor de hulp!
Stefz0r schreef: 12 aug 2020, 20:15 Achter heb ik 15mm, aan de voorkant 12mm. Loopt helemaal niet aan zo, schroefmod ook niet hoeven doen.
Gebruikersavatar
Stefz0r
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jul 2012, 14:25
Type auto: Golf 7R

Re: Vraag spacers/spoorverbreding

Bericht door Stefz0r »

Ik heb een set gekocht inclusief langere wielbouten. Volgens mij waren het inderdaad 2 verschillende maten... heb het niet nagemeten, dus kan niet exact zeggen hoe lang ze zijn.
- Golf 7R 400 pk / 520 nm
- Golf 6 GTI 305 pk / 450 nm
- Golf 5 GTI 275 pk / 400 nm
Bosi010
Berichten: 104
Lid geworden op: 28 feb 2019, 08:40
Type auto: Golf MK7 GTI

Re: Vraag spacers/spoorverbreding

Bericht door Bosi010 »

Stefz0r schreef: 11 aug 2020, 13:14 Zou volgens mij niet zoveel uit moeten maken, omdat verlagingsveren vooral stugger zijn. Maximale inveerpunt is dus in principe hetzelfde, maar zal ook afhangen van kwaliteit van de veren en hoeveelheid verlaging. Met verlaagde auto zou ik altijd wat meer marge houden en op voorhand al het schroefje in de voorste wielkast verwijderen. Maar dan nog zou 15 achter en 10 of 12 voor best moeten lukken lijkt me. Dit topic is misschien ook nog wel handig om even te lezen: https://www.vwroc.com/forums/topic/2276 ... -question/
Verder even zoeken naar ervaringen met spacers en verlaging, is veel over te vinden... ook op Youtube.
Even een update! Gisteren 12mm rondom gemonteerd en ben heel blij met het resultaat, stukken beter zo. De voorkant loopt alleen aan bij een flinke hobbel in de weg, dan hoor je dat de voorbanden de binnenkant raken. Ik ga dus even proberen om het schroefje in de voorste wielkast te verwijderen, kijken of dat helpt en anders ga ik de spacers aan de voorkant weghalen. Het trouwens gemerkt dat de achterkant sowieso al veel meer ruimte is dan de voorkant, dat wist ik niet.. misschien dan toch 10mm voor moeten nemen ipv 12.
Laatst gewijzigd door Bosi010 op 30 aug 2020, 12:38, 1 keer totaal gewijzigd.
RICK_GTI @ Instagram
Bosi010
Berichten: 104
Lid geworden op: 28 feb 2019, 08:40
Type auto: Golf MK7 GTI

Re: Vraag spacers/spoorverbreding

Bericht door Bosi010 »

Die voorste schoefjes weghalen gaat denk ik toch niet veel uitmaken ben ik bang. De banden raken bij het redelijk snel over een hobbel rijden namelijk ook de binnenkant van het gespoten lak gedeelte zoals je kunt zien op de foto (rubberen aanslag). Denk dat ik de spacers aan de voorkant toch maar weg haal dan. 2mm kleiner dan 12mm moet ook niet veel uit maken denk ik zo dus dat risico ga ik niet nemen. Bovendien is 8mm geen optie want boven de 10mm zijn de spacers die ik heb Hubcentrisch en dat is wel echt een must.

De achterkant staat trouwens geweldig! en geen last van aanlopen.

Afbeelding
RICK_GTI @ Instagram
Plaats reactie

Terug naar “Velgen / Banden / Onderstel / Remmen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten